• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den mest manliga klockan?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Wii jagar en Omega Speedmaster Alaska Project, en av de snyggaste Speedys jag vet.
Blev sugen på att smörja in ögonen med klockgodis så jag bildgooglade den ...som man gör.

Snubblade över den här tråden, och ja... Vilket monster.
http://forums.watchuseek.com/f74/dive-watch-extreme-cold-thats-why-618654-2.html#post4520987

574953d1323498227-dive-watch-extreme-cold-thats-why-img00341.jpg

574954d1323498260-dive-watch-extreme-cold-thats-why-mark1041.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vad säger man? Dags att läsa en annan tråd? :p:D

Men för att svara på frågan, så tycker jag att Red Adair i Rolexreklamen utstrålar en god portion maskulinitet med sin 36 mm guld-DD på handleden. :D

A
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju massvis med coola manliga beaters. Proplof, Seiko tuna, Seiko landmaster spring drive, DSSD mm mm, men i ärligheten namn: I svinkalla miljöer, så vill man ha en g-shock eller något annat som inte blir kallt mot handleden.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Wii jagar en Omega Speedmaster Alaska Project, en av de snyggaste Speedys jag vet.
Blev sugen på att smörja in ögonen med klockgodis så jag bildgooglade den ...som man gör.

Snubblade över den här tråden, och ja... Vilket monster.
http://forums.watchuseek.com/f74/dive-watch-extreme-cold-thats-why-618654-2.html#post4520987

Jag är med dig, Alaska project är en av få limiterade speedys som faktiskt är okej och känns limiterad på riktigt. Otroligt kär är jag i modellen sedan första gången jag såg den för några år sedan.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack för tipset,
trist att den finns i US and A. Trots dina tips och råd så vågar jag inte handla därifrån. Än..
Otroligt fin är den dock, bra pris med1


Ser inget problem med att plocka hem den därifrån :)
Ha en dialog med säljaren och be han skriva ned värdet en hel del. Bör inte vara något problem :)
Måste du få iväg Carreran innan du slår till på nått?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ser inget problem med att plocka hem den därifrån :)
Ha en dialog med säljaren och be han skriva ned värdet en hel del. Bör inte vara något problem :)
Måste du få iväg Carreran innan du slår till på nått?

Jo..Jag är så jäkla rädd för tullen bara! Trots dina många bra och fina tips i PM.
GCn är såld, så jakten på nytt är igång. Kmr ge Alaska Project jakten en tid, annars kör jag på en helt vanligt speedy pro och köper något annat med =)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jo..Jag är så jäkla rädd för tullen bara! Trots dina många bra och fina tips i PM.
GCn är såld, så jakten på nytt är igång. Kmr ge Alaska Project jakten en tid, annars kör jag på en helt vanligt speedy pro och köper något annat med =)


Tycker inte du ska oroa dig för mycket gällande tullen :D
 
  • Like
Reactions: Wii

MJ24

Patek
2-Faktor
Finns ju massvis med coola manliga beaters. Proplof, Seiko tuna, Seiko landmaster spring drive, DSSD mm mm, men i ärligheten namn: I svinkalla miljöer, så vill man ha en g-shock eller något annat som inte blir kallt mot handleden.
Finns ju massvis med coola manliga beaters. Proplof, Seiko tuna, Seiko landmaster spring drive, DSSD mm mm, men i ärligheten namn: I svinkalla miljöer, så vill man ha en g-shock eller något annat som inte blir kallt mot handleden.

Ja, hur mycket jag än tycker om min DSSD, så om jag skulle arbeta ute i en kall miljö, är det definitivt klocka av plastmaterial som gäller!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Helt seriöst skulle jag sporta ett sånt fett bund-band om jag hängde i kalla miljöer. Alternativt så skulle jag köra klockan utanpå jackan. Vilket inte vore helt illa, då jag säkert skull kunna bära något över 40mm....
 
Topp