• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den miljardärsgodkända budgetvarianten av Patek Aquanaut

Georges Soros, som var med och lekte med Sverige då vi hade 500% ränta
https://sv.wikipedia.org/wiki/Finanskrisen_i_Sverige_1990–1994

är ju välkänd Aquanaut-bärare
51JoVSq1heL.jpg




, men nu verkar han ha hittat en ersättare, eller är det kanske bara hans 2:a-klocka han har när hans Patek spenderar sina modiga 50% av tiden (som den skall) hos urmakaren? Eller så fick han ont om pengar och fick sälja sin Patek? ;-)
c1fe6df8-4cb7-475d-8401-39f013ab03e5.jpg

russia-george-soros.jpg

george-soros-arrives-at-portcullis-house-in-london-britain-on-29-october-DH1RPW.jpg

george-soros-writes-a-huge-check-to-hillary-clintons-super-pac.jpg

11302015_soros8201.jpg


Svaret? En rätt rimligt prissatt Bell o Ross på gummi, precis som Aquanauten! (Jag är lite osäker på om alla bilder ovan är denna klockan, de två sista är det nog i alla fall, dock krånglar sista och bästa bilden.)
BR 123 Sport heritage
http://www.bellross.com/se/collections/vintage/officer/#/138/
2500 EUR (så billigt har det väl aldrig varit att känna sig så rik?) Från runt 17 000 på chrono24 med moms.
http://www.bellross.com/se/shop/watches/details/559.html
Riktigt snygg faktiskt! Jag gillar inte deras kantiga klockor, men de runda B&R har något, även om de kanske kör med standardurverk.
20130913_051529.jpg

Tittar man vidare på B&R sortiment så hittar vi en klocka som ligger ganska nära klockan som Breitling borde göra, men inte har i sitt sortiment av någon konstig anledning. Vi pratar alltså om en klocka som liknar deras flygplatsur.
Breitling-Airport.jpg


Ja jag vet att B&R gör många icke-runda klockor, men de gillar jag inte. Jag vill ha urtavlan och visarna, i en rund boett.
BR 123 original black
BRV123-BL-ST/SCA

20110331_022920.jpg

självklart byter man här till kroko el kroko-look.
http://www.bellross.com/se/shop/watches/details/77.html



Kan ni komma på någon annan klocka som ligger nära Breitlings flygplatsur? Sinn har väl några?




Bonus: Och så denna, men vad är det?
george-soros.jpg


Bonus 2, hans senaste (?) bröllop:
article-2428855-1827C06E00000578-796_634x872.jpg
 
Senast ändrad:

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tittar man vidare på B&R sortiment så hittar vi en klocka som ligger ganska nära klockan som Breitling borde göra, men inte har i sitt sortiment av någon konstig anledning. Vi pratar alltså om en klocka som liknar deras flygplatsur.
Breitling-Airport.jpg
Det närmaste jag kommer på är Breitling Colt ref A57035, inte helt lika kanske. Denna klubbades på Kaplans för 2800 men i texten stod det defekt.

0
 
Vad har du i samlingen?
Inget anmärkningsvärt, sämre / billigare än många andra på detta forum. Jag gillar bl.a. kvartsklockor. Dessutom gillar jag lätta klockor, och inte allt för stora klockor. Som du förstår så finns det knappt något för mig att köpa, som klockvärlden ser ut idag. Stort, mekaniskt, tungt.

BR 123 original black
ovan skulle jag kunna tänka mig, dock tyckte jag inte att det där retroplexit (?) var snyggt.
 
Senast ändrad:
Okej?
Gubben har väl fan de klockor han tycker om?
Ska det bli ett jävla liv när någon en gång haft dyra klockor och sedan valt att inte ha det av ett skäl eller ett annat?
Jag känner människor som skulle bränna varenda krona på en dyr klocka om de vann på lotto som inte har en spänn värt sitt namn och människor som drar in vidriga summor pengar som fnyser i avsky att spendera mer än 5000 på en klocka då det inte går att motivera ett sådan köp i 99% av alla fall mer än att man sätter ett pris på sitt begär att vilja ha något.
 
Okej?
Gubben har väl fan de klockor han tycker om?
Ska det bli ett jävla liv när någon en gång haft dyra klockor och sedan valt att inte ha det av ett skäl eller ett annat?
Jag känner människor som skulle bränna varenda krona på en dyr klocka om de vann på lotto som inte har en spänn värt sitt namn och människor som drar in vidriga summor pengar som fnyser i avsky att spendera mer än 5000 på en klocka då det inte går att motivera ett sådan köp i 99% av alla fall mer än att man sätter ett pris på sitt begär att vilja ha något.
Jag vet inte, jag er inget inlägg som är negativt. Jag är ironisk ovan, därför smajlys etc., han lär ha de klockor han tycker om, han kan köpa vad han vill. Även om hans nya fru ser dyr ut i drift!
 
Topp