• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den "MUSTIGA" đŸ‘ŒđŸŒ - AEROSPACE - TrĂ„den!

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Kan man se pÄ en Breitling E65362 hur mycket batteriliv som ÄterstÄr? Jag tÀnkte ha min som en vÀckarklocka och det skulle ju vara trÄkigt om batteriet plötsligt tog slut under natten!
Den ska ha EOL-(end of life) indikator dÀr displayen/displayerna blinkar. Kan blinka flera veckor och kan ÀndÄ köra ljudsignalen.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
NÀr EOL gick igÄng pÄ min förra E79362(Avantage) sÄ blinkade displayen sporadiskt beroende pÄ vad man gjorde. PÄ morgonen kunde den vara OK men vid aktivering av t.e.x bakgrundsbelysningen sÄ gick den igÄng dÄ det drar en del ström. Kanske nÄgon kÀnner igen sig med Avantage.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
NÀr EOL gick igÄng pÄ min förra E79362(Avantage) sÄ blinkade displayen sporadiskt beroende pÄ vad man gjorde. PÄ morgonen kunde den vara OK men vid aktivering av t.e.x bakgrundsbelysningen sÄ gick den igÄng dÄ det drar en del ström. Kanske nÄgon kÀnner igen sig med Avantage.
PÄ en av mina Avantage sÄ började displayen blinka sÄ fort man snurrade pÄ kronan för att byta funktion.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Den ska ha EOL-(end of life) indikator dÀr displayen/displayerna blinkar. Kan blinka flera veckor och kan ÀndÄ köra ljudsignalen.
Perfekt! Aerospace Àr ju en perfekt klocka som sagt. Den Àr snygg frÄn ett bra mÀrke, den Àr lÀtt Àven med lÀnk, den har hÀftiga funktioner, den Àr en super-toolwatch och hÀftigt med anknytningen till piloter, den Àr kvarts sÄ man slipper att pilla och inte kunna lita pÄ tiden, och den ligger pÄ en bra prisnivÄ. Perfekt!
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Perfekt! Aerospace Àr ju en perfekt klocka som sagt. Den Àr snygg frÄn ett bra mÀrke, den Àr lÀtt Àven med lÀnk, den har hÀftiga funktioner, den Àr en super-toolwatch och hÀftigt med anknytningen till piloter, den Àr kvarts sÄ man slipper att pilla och inte kunna lita pÄ tiden, och den ligger pÄ en bra prisnivÄ. Perfekt!
Ja, den tycker jag hamnar i kategorin toolwatch med allt basic som man behöver!
LÀtt och skön att bÀra, Àr inte mÄnga som slÄr den.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Ja, den tycker jag hamnar i kategorin toolwatch med allt basic som man behöver!
LÀtt och skön att bÀra, Àr inte mÄnga som slÄr den.
Möjligtvis Chronospace kan konkurrera, som jag övervĂ€gde att köpa tillbaka, men den hĂ€r kĂ€nns precis lika bra😃
Screenshot_20210729-225858_Gallery.jpg
20210729_132616.jpg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Pratat endel med sÀljare till den hÀr aerospace och kommer nog slÄ till https://www.blocket.se/vi/97380145.htm

@Affe vad tror du om den hÀr?

Men vÄgar man anvÀnda blocketpaketet? Jag bor pÄ Gotland och han Ekerö

Blocketpaketet har jag anvÀnt och det funkar bra. SÀljaren fÄr inga pengar förrÀn du har fÄtt och kontrollerat paketet.

Har du sett denna pÄ Tradera annars? Men inte blÄ förstÄs...
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Pratat endel med sÀljare till den hÀr aerospace och kommer nog slÄ till https://www.blocket.se/vi/97380145.htm

@Affe vad tror du om den hÀr?

Men vÄgar man anvÀnda blocketpaketet? Jag bor pÄ Gotland och han Ekerö

Skulle vela sÀga att det Àr en ref. F56060/560061 dÄ jag kan se att den har 100m graverat pÄ bakstycket....det Àr sjyst pÄ den versionen!
I sedvanlig ordning fÄr man rÀkna med skav pÄ guldraiders och lite mÀrken hÀr och dÀr pÄ boetten. Tycker mig se en ding pÄ vridringen men verkar annars ok i skicket!. Med tanke pÄ att den har lÀnk+service bakom sig via AD Krons Àr nog inte priset mÀrkvÀrdigt.
Jag gillar verkligen estetiken pÄ de Àldre för boett, tavla och rehaut Àr sÄ cleant!. Mycket charm för pengen!
Blocketpaket har jag kört pÄ nÄgon gÄng och det funkar bra.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Skulle vela sÀga att det Àr en ref. F56060/560061 dÄ jag kan se att den har 100m graverat pÄ bakstycket....det Àr sjyst pÄ den versionen!
I sedvanlig ordning fÄr man rÀkna med skav pÄ guldraiders och lite mÀrken hÀr och dÀr pÄ boetten. Tycker mig se en ding pÄ vridringen men verkar annars ok i skicket!. Med tanke pÄ att den har lÀnk+service bakom sig via AD Krons Àr nog inte priset mÀrkvÀrdigt.
Jag gillar verkligen estetiken pÄ de Àldre för boett, tavla och rehaut Àr sÄ cleant!. Mycket charm för pengen!
Blocketpaket har jag kört pÄ nÄgon gÄng och det funkar bra.
Har köpt klockan via blocketpaketet sÄ vÀntar med spÀnning pÄ den nu i veckan :)
Gillar dock den ”andra” lĂ€nken som affe har pĂ„ sin lite bĂ€ttre men den gĂ„r ju att hitta för 3-4k om man vill
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Pratat endel med sÀljare till den hÀr aerospace och kommer nog slÄ till https://www.blocket.se/vi/97380145.htm

@Affe vad tror du om den hÀr?

Men vÄgar man anvÀnda blocketpaketet? Jag bor pÄ Gotland och han Ekerö


Sorry att jag missade din frÄga! Om priset var bra, dÄ var det bara och köra!

Det Àr en tidig modell, och dÀrför kan det bli dyrt nÀr det vÀl blir nÄgot fel pÄ klockan. DÄ det inte ska finnas reservdelar till dessa! Det blir helt enkelt att byta ut hela urverket, och det kostar 10-12k, men dÄ fÄr du ett SQ i och för sig @Fergi .
 
Senast Àndrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
FÄr vÀl posta hÀr ocksÄ. :)
Kom över denna rackare, igĂ„r. Otroligt bra skick, nĂ€ra NOS. Fullset med ifylld certifikat och ifylld servicebok. 😋
Enda nackdelen, saknar nÄgra lÀnkbitar, vilket vÀl gör den till icke fullset?
Funderade pÄ att sÀlja den, men den lÀr nog stanna.
B9A30B91-E307-4D5D-94F5-6E3465C855C9.jpeg
LÀr sÀlja denna trots allt. Om nÄgon Àr sugen sÄ hojta till. LÀr annars slÀnga upp den pÄ blocket, dÄ Breitling inte Àr poppis hÀr pÄ forumet av okÀnd anledning.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tror att denna gÄr till försÀljning..ger en heads up hÀr först. Vad jag vet Àr jag tredje Àgaren och den förra hade klockan i 10Är och servats pÄ krons under den tiden kvitton mm finns pÄ allt som gjorts
 

Bilagor

  • C4713192-36CD-49CB-AB8F-1F536564D34F.jpeg
    C4713192-36CD-49CB-AB8F-1F536564D34F.jpeg
    576.3 KB · Visningar: 17
  • 4E627707-716C-433A-99F1-97F9BE3CCBA6.jpeg
    4E627707-716C-433A-99F1-97F9BE3CCBA6.jpeg
    567.3 KB · Visningar: 17
Ångar bittert köpet av min Sjöö WT nĂ€r jag ser dessa bilder, ingen som har en evo pĂ„ lĂ€nk att sĂ€ljađŸ™đŸœ
 
Topp