• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Alligatorn

Cartier
Nu är jag iofs Orientskadad men jag tycker OS standard date är roligare än sarx om du ska upp i pris.
img61262564_zpsryjablzy.jpg
Gillar länken och visarna bättre på den.
Roligare vet jag inte, Har en 017 och vill ha länken till så skulle bli två flugor i en smäll men ska hålla mig under 2k tänkte jag så kanske slår till på något snart :)
Finns så mycket att scrolla runt bland bara :O
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Fan va pinniga mina handleder ser ut på de senaste OSD bilderna jag lagt upp. Jag lovar klockan hänger inte ut över handleden i verkligheten på mig, även om det är en djävligt stor klocka.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Som ett sent svar till detta inlägg.

Intressant att de även uppgraderat vridningen till 120 klick (spelar väl inte någon roll rent funktionsmässigt men är en lite skönare känsla), de har ju till och med dekorerat rotorn lite med det nya urverket :)

Sen småskillnader jag noterat (och kommenterat tidigare) är flytt av texten i botten på tavlan och något annorlunda form på siffrorna på Makon. Men att ens kommentera på de förändringarna får mig att låta som Rolexfolket så glöm hela det här stycket :p
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker du då nu efter de första timmarna?

Köpte du förresten ny eller beg?
Beg.
Var på väg att beställa från newcam som körde extra rabatterat ner till €700 till igår.
Slängde ut en blänkare snabbt igår som en chansning här och fick turligt napp.
Kändes som skitsamma med lite hairlines på den klockan plus att jag slapp italienska postverket. :D
Tack förresten @Chumba för en ytterst smidig affär.

Tung jäkla klocka. Får Poseidon att kännas titan - typ.
Vill inte säga för mycket innan jag förlänger länken. Kör på dykförlängingen nu och den går lite in i huden eftersom jag måste lägga till två -tre bitar vilket är rätt obehagligt men inte spelar roll om man kör våtdräkt.
Gör också att den inte sitter optimalt men storleken stör inte mig iaf.
Gummit har jag inte testat men det kändes faktiskt sämre än det till brasilianaren. Kan iofs vara för att jag tycker det förra är snyggare.
Lumen är helt fantastisk.
Gilllar vridringen också som är klasser bättre än nån annan från orient. Lätt men ändå robust på nåt sätt utan spelet som är på de andra.
Helt enkelt ett monster till klocka.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Som ett sent svar till detta inlägg.

Intressant att de även uppgraderat vridningen till 120 klick (spelar väl inte någon roll rent funktionsmässigt men är en lite skönare känsla), de har ju till och med dekorerat rotorn lite med det nya urverket :)

Sen småskillnader jag noterat (och kommenterat tidigare) är flytt av texten i botten på tavlan och något annorlunda form på siffrorna på Makon. Men att ens kommentera på de förändringarna får mig att låta som Rolexfolket så glöm hela det här stycket :p
Samma verk som debuterade i King Master förresten. Har för mig vi diskuterade vilket som satt i dem för ett tag sen.
 

Chumba

Rolex
Beg.
Var på väg att beställa från newcam som körde extra rabatterat ner till €700 till igår.
Slängde ut en blänkare snabbt igår som en chansning här och fick turligt napp.
Kändes som skitsamma med lite hairlines på den klockan plus att jag slapp italienska postverket. :D
Tack förresten @Chumba för en ytterst smidig affär.

Tung jäkla klocka. Får Poseidon att kännas titan - typ.
Vill inte säga för mycket innan jag förlänger länken. Kör på dykförlängingen nu och den går lite in i huden eftersom jag måste lägga till två -tre bitar vilket är rätt obehagligt men inte spelar roll om man kör våtdräkt.
Gör också att den inte sitter optimalt men storleken stör inte mig iaf.
Gummit har jag inte testat men det kändes faktiskt sämre än det till brasilianaren. Kan iofs vara för att jag tycker det förra är snyggare.
Lumen är helt fantastisk.
Gilllar vridringen också som är klasser bättre än nån annan från orient. Lätt men ändå robust på nåt sätt utan spelet som är på de andra.
Helt enkelt ett monster till klocka.
Tack själv för en smidig affär☺. Tycker du ska pröva gummit. Jag gillade det faktiskt. Inte lika stifft som Seiko gummin brukar vara. Men bäst bärs den på ett tjock brunt läder.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Beg.
Var på väg att beställa från newcam som körde extra rabatterat ner till €700 till igår.
Slängde ut en blänkare snabbt igår som en chansning här och fick turligt napp.
Kändes som skitsamma med lite hairlines på den klockan plus att jag slapp italienska postverket. :D
Tack förresten @Chumba för en ytterst smidig affär.

Tung jäkla klocka. Får Poseidon att kännas titan - typ.
Vill inte säga för mycket innan jag förlänger länken. Kör på dykförlängingen nu och den går lite in i huden eftersom jag måste lägga till två -tre bitar vilket är rätt obehagligt men inte spelar roll om man kör våtdräkt.
Gör också att den inte sitter optimalt men storleken stör inte mig iaf.
Gummit har jag inte testat men det kändes faktiskt sämre än det till brasilianaren. Kan iofs vara för att jag tycker det förra är snyggare.
Lumen är helt fantastisk.
Gilllar vridringen också som är klasser bättre än nån annan från orient. Lätt men ändå robust på nåt sätt utan spelet som är på de andra.
Helt enkelt ett monster till klocka.
Ett långt 5-ringars är det du ska ha
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ja den där djävla King Mastetmodellen är en djävla enhörning, har aldrig sett en till salu.
Den första? Har sett en men idiot som jag är snålade jag ut och hoppade av budgivningen, Blev inte ens dyr har jag för mig.
Fast jag menade senaste versionen med 22 juvelers hackande. Vi diskuterade (eller jag med någon) om det var cal.40. Ska enligt uppgift (minns inte var riktigt men kanske ablogtowatch) varit debut för f69. Jävligt smygande debut.
Grattis!
Är riktigt sugen på en vit sat diver men skulle nog inte kunna bära upp den :(
Tack! Att bära upp den handlar faktiskt väldigt lite om fysik och väldig mycket om attityd.
Fysiskt klara nog ca 1 promille det. ;)
Kör!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack själv för en smidig affär☺. Tycker du ska pröva gummit. Jag gillade det faktiskt. Inte lika stifft som Seiko gummin brukar vara. Men bäst bärs den på ett tjock brunt läder.
Mjukare än det på Poseidon. Kan iofs varit det jag hängde upp mig på.
Ska givetvis testa.
Ett långt 5-ringars är det du ska ha
Det ska jag också testa. Har ett på min Pulsar som jag brukar vid trädgårdsarbete, cykelmek och fotboll med grabben.
Dvs 2 ggr per år eftersom sånt är jobbigt. Gillar tjocka zulun bättre än nato.
Måste bara modda lite då jag vet att jag kommer tycka det är för tjockt med flärpen kvar.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Mjukare än det på Poseidon. Kan iofs varit det jag hängde upp mig på.
Ska givetvis testa.

Det ska jag också testa. Har ett på min Pulsar som jag brukar vid trädgårdsarbete, cykelmek och fotboll med grabben.
Dvs 2 ggr per år eftersom sånt är jobbigt. Gillar tjocka zulun bättre än nato.
Måste bara modda lite då jag vet att jag kommer tycka det är för tjockt med flärpen kvar.
Flärpen ska vara kvar och så trär du zulut på RÄTT sätt givetvis (vi pratar fortfarande om 5-ringars)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den här har jag faktiskt aldrig sett förut.
32266_1000_img_1254.jpg

Orient Star Sat Diver med hackande verk och nya logotypen.
Exakt samma klocka som sen blev första Orient Sat Diver.
Kan inte ha sålts länge i Japan innan de märkte om dem.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Den här har jag faktiskt aldrig sett förut.
32266_1000_img_1254.jpg

Orient Star Sat Diver med hackande verk och nya logotypen.
Exakt samma klocka som sen blev första Orient Sat Diver.
Kan inte ha sålts länge i Japan innan de märkte om dem.
Jag tycker att det är den version jag sett mest av OSOSDn
 
Topp