• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

seikoswede

Panerai
Kanske den klockan jag ångrar mest att jag sålde, ska man slå till gör en sådan igen, hmmm
IMG_0041.JPG

Köp!:)
 

matalm

Cartier
Stämmer det! Min gjordes i 2000 ex och den svarta i 1000.

Fin den också!

Jim
Din ser mkt snyggare ut måste jag säga. Jag är egentligen inte så förtjust i svarta klockor. Dessutom blandade jag ihop säljare. Jag har beställt från schöneuhren.de innan (Bambino) men inte från dessa orientuhren.de Och egenligen vill jag ha en Seiko Sumo SBDC001 för ungefär samma pengar men säg inte det till nån här...;)
 

seikoswede

Panerai
Din ser mkt snyggare ut måste jag säga. Jag är egentligen inte så förtjust i svarta klockor. Dessutom blandade jag ihop säljare. Jag har beställt från schöneuhren.de innan (Bambino) men inte från dessa orientuhren.de Och egenligen vill jag ha en Seiko Sumo SBDC001 för ungefär samma pengar men säg inte det till nån här...;)

Jag sneglade på den svarta men har också lite svårt för sådana. Det finns undantag men jag slog i alla fall till på den jag har.

Det är en billig klocka men den tickar (höhö) många boxar för mig.

Vintagestuk, stor, flera komplikationer än bara tid, stål med mera.

Jag älskar den i all sin enkelhet och den blir nog kvar oavsett vad jag köper i framtiden.

Har ingen egen erfarenhet med de handlarna du nämner men tror de är seriösa.

Vänligen

Jim
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

ajanOtto

Breitling
Hej,
ny här på forumet och här kommer första inlägget i form av en fråga.

Har gått och sneglat på denna Orient (FET0P004W0) en tid nu. Pris här hemma i Finland skulle vara ~170€.

orient2.png
orient1.png






Är det enligt er experter en bra eller dålig deal? Har ni några andra bra dressklockor att rekommendera, max pris ~300€?

Tacksam för all hjälp jag kan få!
 

Subby

Rolex
Hej,
ny här på forumet och här kommer första inlägget i form av en fråga.

Har gått och sneglat på denna Orient (FET0P004W0) en tid nu. Pris här hemma i Finland skulle vara ~170€.

orient2.png
orient1.png






Är det enligt er experter en bra eller dålig deal? Har ni några andra bra dressklockor att rekommendera, max pris ~300€?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Det är nog vad den går för. Vill du ha en dressklocka så kan du kika på Orint Star classic serien. Jävligt fina är dem. Här är min gamla. Du kan alltid köpa ett läderband sen. :)
IMG_0085.JPG
 
Topp