• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Drog precis min OSD i stengolvet från 1½ meter.

Varning stark bild!!!!!

WP_20161202_17_45_34_Pro.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vad tycker vi om denna? Lite stor? Nästan gratis ju.
Den icke svartlackade versionen (gillar inte lackade boetter) med grön tavla har jag varit sugen på ett tag men aödrig kommit till skott. Kan hålla med om att 42 mm är lite stort för en ickedykare även om jag har OS gmt:n som mäter 44 mm.

Urverket är inget särskillt är standard orient så det lär vara robust och ha en relativt jämn gångaavikelse som gör det lätt att justera om den är för stor för ens tycke och smak. Det mest negativa med den kvalitetsmässigt är väl armbandet som är riktigt skräp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den icke svartlackade versionen (gillar inte lackade boetter) med grön tavla har jag varit sugen på ett tag men aödrig kommit till skott. Kan hålla med om att 42 mm är lite stort för en ickedykare även om jag har OS gmt:n aom mäter 44 mm.

Ureverket är inget särskillt är standard orient så det lär vara robust och ha en relativt jämn gångaavikelse som gör det lätt att justera om den är för stor för ens tycke och smak. Det mest nägativa med den kvalitetsmässigt är väl armbandet som är riktigt skräp.
Banden är ju skit samma, på med svart PVD-nato så är man ju hemma. Tveksam till storleken däremot, mycket tavla på den modellen så borde snarare upplevas större än mindre jämfört med måtten.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Cool ä då måste jag säga, har en liknande på ingång så ganska onödigt att köpa en just nu men ska minnas modellen.
Problemet med Orient (med undantag för några få modeller eller vissa vintage) är väl sällan att man inte har råd (om man har ett jobb och inte för många barn), utan snarare att det finns så djävla mycket så man måste ställa sig frågan om man kommer att använda klockan eller ej. Framförallt om man som jag av princip inte säljer klockor och därmed inte köper såna som jag inte tror kommer användas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet med Orient (med undantag för några få modeller eller vissa vintage) är väl sällan att man inte har råd (om man har ett jobb och inte för många barn), utan snarare att det finns så djävla mycket så man måste ställa sig frågan om man kommer att använda klockan eller ej. Framförallt om man som jag av princip inte säljer klockor och därmed inte köper såna som jag inte tror kommer användas.
Är i samma läge. Har över 10 klockor men använder vara 3 av dem, känns onödigt att köpa fler när man vet att de kommer bli utkonkurrerade.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den här @yonsson. Leta reda på en sån här.
469SS054-P2MX.jpg

Mycket coolare och nördigare med brasilianskt (469ss054).

(Sen kan du ignorera att @Spindel kommer snacka om att det inte är en b-uhr. (Vem fan vill förresten ha en klocka som är b?))
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
När vi ändå snackar brasilianskt så är nya tunga (500m klassade) dykaren inte dum alls.
469SS073-D1SX.jpg

469ss073.
Givetvis varken heliumtät (ventil däremot) eller safir. Sånt sysslar inte brasilianarna med...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
När vi ändå snackar brasilianskt så är nya tunga (500m klassade) dykaren inte dum alls.
469SS073-D1SX.jpg

469ss073.
Givetvis varken heliumtät (ventil däremot) eller safir. Sånt sysslar inte brasilianarna med...
Min kritik mot den där är att jag tycker den ser ut som en Ray på anabola.

Poseidonen var ju lite tuff för den har ett eget utseende.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Den som söker skola finna... :pompus:

Beställde denna Orient Mako USA II på bukten för ett par veckor sedan och fick leveransdatum nånstans mellan 5-15 december. Utgick från att jag kunde förvänta mig leverans i slutet av perioden. Dock blev det en glädjens dag när jag skulle tömma brevlådan idag :)

Orient Mako USA II
Cal. F6922 Automatiskt med möjlighet att handjaga och hacking second
Safirglas
41,5 mm
PR 40 tim
WR 200m
SEL
Lugholes

IMG_1944.JPG

Ett sånt där wristshot


IMG_1929.JPG

Lugholes... Tooligt!


IMG_1941.JPG

Med sina japanska kusiner
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fortfarande helt supernöjd med min Ray II på strapcode-länk. Vilken fantastisk klocka.
Jag har 7 klockor men denna får överlägset mest tid.

img_1569-jpg.434976


Jag har dock en fråga. Någon som har tips på ett bra kvalitetsmesh? Jag tänkte sätta de på min vita USA Mako II :)

Lite såhär:
Screen Shot 2016-12-08 at 09.08.20.png


på min:
orientmakousa2.JPG
 
Topp