• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Klart att den ska fixas till. min son villa bära den och det är extra glädjande.
Vart servar man denna typ av klockor i Stockholm, någon ni kan rekommendera? Har hört mycket om Klockmaster. Fins det andra? Jag har endas erfarenhet av Rob och Nymans men dom känns ju inte rätt i detta fall.

/i
Kolla med klockmaster. Är ju bara ett batteri och kanske några packningar som behövs. Är ju inte märkesspecifikt.
Sen sitter det (med största säkerhet (kan inte minnas Orient använt andra)) ett Seiko-verk i den där.
 

Jax

Cartier
IMG_0462.jpg
Eftertankens kranka blekhet nådde mig. Sålde min FFM03005w här på KS för något år sedan. Sedan kom frågan, varför? Saknade den helt enkelt. Jaha, då fick man gå ut på jakt. Tyvärr tillverkas den inte längre, men en säljare i Polen har tydligen ett lager. Så nu har en ersättare hittat hem till mig. Får se om jag sätter på ett mesh som jag gjorde med den förra.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har hört att Orient kommer till Sverige inom kort, mycket kommer hända från Orient den närmaste tiden och Sverige är det första nya landet ut efter att Orient har haft locket på och vägrat öppna nya länder. Mer info inom kort, och ja denna modell kommer också.
Vet du vilka som tar in? Trodde Klockmaster skulle vara intresserade men på Globen verkade det inte så (om nu inte det var en förhandlingssak och de inte kunde säga ngt) när jag surrade japanska ur där senast i fredags.

Denna var snygg! Gillar siffrornas utformning.
DSC_5887_AP0003S_600x.jpg
Den gillar jag också. Härlig tillbakablick på sin egen historia samtidigt som den behåller det som gjorde Bambinon så populär.
s-l225.jpg
6307750348_053c72c94a_b.jpg
 

matalm

Cartier
Den gillar jag också. Härlig tillbakablick på sin egen historia samtidigt som den behåller det som gjorde Bambinon så populär.
s-l225.jpg
6307750348_053c72c94a_b.jpg
[/QUOTE]
Exakt! Jag gillar speciellt den OS som har datumet mellan kl 4 o 5. Hittar inte den just nu. Nils vill hellre läsa saga...
 

Eterna Sverige

Breitling
Det är ingen kedja som tar märket utan en distributör, sedan är det ju upp till kedjorna och enskilda butiker att bli återförsäljare. Klockmaster och Stjärnurmakarna är ju två fristående kedjor där varje butik har olika ägare (även om en del har 2 eller flera butiker men varje butik bestämmer själv vad de vill ha i sin butik). Det stämmer att många Stjärnurmakare butiker hade Orient förr då Stjärnurmakarna köpte upp distributören som hade Sverige rättigheterna på den tiden. Men mycket har hänt sedan dess och idag finns det inget avtal med någon av dessa kedjorna för Orient. Kan inte säga för mycket ännu men jag har själv egenintresse av att Orient kommer till Sverige. Jag hoppas att jag inom en vecka kan uppdatera alla Orient fans med glädjande nyheter, samt även en rabattkod på en hemsida som endast kommer gälla för Klocksnack och deras Orient fans.
 

matalm

Cartier
Det är ingen kedja som tar märket utan en distributör, sedan är det ju upp till kedjorna och enskilda butiker att bli återförsäljare. Klockmaster och Stjärnurmakarna är ju två fristående kedjor där varje butik har olika ägare (även om en del har 2 eller flera butiker men varje butik bestämmer själv vad de vill ha i sin butik). Det stämmer att många Stjärnurmakare butiker hade Orient förr då Stjärnurmakarna köpte upp distributören som hade Sverige rättigheterna på den tiden. Men mycket har hänt sedan dess och idag finns det inget avtal med någon av dessa kedjorna för Orient. Kan inte säga för mycket ännu men jag har själv egenintresse av att Orient kommer till Sverige. Jag hoppas att jag inom en vecka kan uppdatera alla Orient fans med glädjande nyheter, samt även en rabattkod på en hemsida som endast kommer gälla för Klocksnack och deras Orient fans.

Orient fans!?:angel: Vad är kriterierna? Säkert att man måste ha en delfin...;);)
 

Eterna Sverige

Breitling
Koden kommer inte att släppas officiellt men alla som har den får tillgång till att köpa Orient. Det kommer bara att nämnas här på klocksnack samt att man skall gilla Orient Sverige på Facebook / Instagram. Det är inte riktigt klart ännu så kan inte säga så mycket mer men hoppas kunna uppdatera med mer info inom kort.
 

Eterna Sverige

Breitling
Inga fler bilder i nu läget men skickar de så snabbt jag har dem, kommer en ny välbehövlig hemsida för Orient i december där man kan se betydligt bättre också.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
En ny Diver serie. Storlek: 43,4 mm. 200 meter, Antireflexbehandlat Safirglas, 40 timmars gång serie. Pris 5500.- Kommer i tre utföranden.
Utgår från att den kommer dela verk med Sat Diver, Mforce och Star (m.fl) med den prislappen?
Alltså kaliber 40 och inte f6x.

Stort lycka till förresten och en grov förhoppning om att det går såpass bra att ni kan lura till er lite JDM.
(Drömma går ju)
 

Eterna Sverige

Breitling
Är rätt säker på det ja men har inte fått spec på det ännu, riktpriset är 620 usd så blir något lägre än 5500.- Det är också safirlglas på denna vilket höjer priset lite om man jämnför med Macko. Sedan har jag sett att ni ofta kollar och rekomenderar sidor som ej håller dessa riktpriser, flera av dessa, är ej ad för orient utan köper på annat håll och stämmningar till sidorna är på gång. Som sagt det händer mycket kring Orient. Visste ni för resten att alla Orient är 100% inhouse, finns i stort sett inga märken somhar det idag. De köper vissa delar till quartz verken från Epson med Epson äger ju Orient så det blkr 100% inhouse
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Är rätt säker på det ja men har inte fått spec på det ännu, riktpriset är 620 usd så blir något lägre än 5500.- Det är också safirlglas på denna vilket höjer priset lite om man jämnför med Macko. Sedan har jag sett att ni ofta kollar och rekomenderar sidor som ej håller dessa riktpriser, flera av dessa, är ej ad för orient utan köper på annat håll och stämmningar till sidorna är på gång. Som sagt det händer mycket kring Orient. Visste ni för resten att alla Orient är 100% inhouse, finns i stort sett inga märken somhar det idag. De köper vissa delar till quartz verken från Epson med Epson äger ju Orient så det blkr 100% inhouse
Orient har inte utvecklat sina kvartsverk. Om de har licenstillverkning från Seiko låter jag vara osagt men det är väl inte osannolikt. Däremot har företaget tillverkat delar till seiko-epson övriga verksamheter vilket förmodligen innebär urverksdelar (till kvartsverk).

Hur menar du stämma? Vem?
Mig veterligen är de enda som påstår sig vara AD i Europa seriouswatches och de är det definitivt. Gråhandla klockor är inte olagligt.
Ska ni gå på ev distributörer i Europa som kan tänkas sälja till marknader de inte har avtal på? Tänker det kan bli trist försöka ta sig igenom exempelvis det italienska rättssystemet (Italien valde jag för jag vet att det fanns (finns?) grossister som säljer hit) för att hindra 1 sajt kränga Orient (som jag vet om). Effektivare be dem köpa från ett isf och få en distributör direkt.
 
Topp