• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
24142216-CF68-4E8C-9000-E972E51630BF.jpeg

Bästa klockan
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Försökte hitta Orients typ Dj motsvarighet som kom för typ två år sedan. Räfflad"bezel" typ. Fanns med svart och blå tavla. Någon idé?
 

Häggvik

Omega
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg på forumet.
Jag har senaste året vart sugen på att skaffa mig en klocka men aldrig kommit till skott. Det började med att min mor köpte med en seamasterkopia från thailand för några år sedan, jag bar klockan några gånger för att jag tyckte den var fin. Men det gnagde i mig att det var en ren piratkopia, så den hamnade i byrålådan.
Jag har vart ganska klar i tanken på hur jag vill att min nya klocka ska se ut, men med noll kunskap och erfarenhet så är det svårt att hitta rätt.
Alla timmars googlande ledde mig till klocksnack, och jag har vart väldigt nära att klicka hem olika dykare från Saiko, Citizen, Certina m.m.
Men det har alltid vart nån detalj fel, tills jag av en slump såg en bild på en blå mako 2!
Så en sådan beställde jag i morse och nu börjar den jobbiga väntan på avisering från posten som dom flesta nog känner till. Redan nu innan jag fått min första klocka så kliar det även i fingrarna efter en svart Bambino, suck! Jag har nog med dyra hobbys!
Mvh Häggvik
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg på forumet.
Jag har senaste året vart sugen på att skaffa mig en klocka men aldrig kommit till skott. Det började med att min mor köpte med en seamasterkopia från thailand för några år sedan, jag bar klockan några gånger för att jag tyckte den var fin. Men det gnagde i mig att det var en ren piratkopia, så den hamnade i byrålådan.
Jag har vart ganska klar i tanken på hur jag vill att min nya klocka ska se ut, men med noll kunskap och erfarenhet så är det svårt att hitta rätt.
Alla timmars googlande ledde mig till klocksnack, och jag har vart väldigt nära att klicka hem olika dykare från Saiko, Citizen, Certina m.m.
Men det har alltid vart nån detalj fel, tills jag av en slump såg en bild på en blå mako 2!
Så en sådan beställde jag i morse och nu börjar den jobbiga väntan på avisering från posten som dom flesta nog känner till. Redan nu innan jag fått min första klocka så kliar det även i fingrarna efter en svart Bambino, suck! Jag har nog med dyra hobbys!
Mvh Häggvik


Välkommen och riktigt bra köp.. du kommer inte bli besviken
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg på forumet.
Jag har senaste året vart sugen på att skaffa mig en klocka men aldrig kommit till skott. Det började med att min mor köpte med en seamasterkopia från thailand för några år sedan, jag bar klockan några gånger för att jag tyckte den var fin. Men det gnagde i mig att det var en ren piratkopia, så den hamnade i byrålådan.
Jag har vart ganska klar i tanken på hur jag vill att min nya klocka ska se ut, men med noll kunskap och erfarenhet så är det svårt att hitta rätt.
Alla timmars googlande ledde mig till klocksnack, och jag har vart väldigt nära att klicka hem olika dykare från Saiko, Citizen, Certina m.m.
Men det har alltid vart nån detalj fel, tills jag av en slump såg en bild på en blå mako 2!
Så en sådan beställde jag i morse och nu börjar den jobbiga väntan på avisering från posten som dom flesta nog känner till. Redan nu innan jag fått min första klocka så kliar det även i fingrarna efter en svart Bambino, suck! Jag har nog med dyra hobbys!
Mvh Häggvik
Välkommen till KS!
Både Orient Bambino och Mako är riktigt trevliga klockor. Mako 2 är ett väldigt bra val som "första" dykarklocka. Har ägt en Mako 2 USA och gillade den skarpt. Har haft ett par Bambino också och de är riktigt bra klockor, speciellt för pengarna. De är möjligen något stora(40.5mm), men om man kan ha överseende med det är det svårt att få mer klocka för pengarna.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Hejsan!
Detta är mitt första inlägg på forumet.
Jag har senaste året vart sugen på att skaffa mig en klocka men aldrig kommit till skott. Det började med att min mor köpte med en seamasterkopia från thailand för några år sedan, jag bar klockan några gånger för att jag tyckte den var fin. Men det gnagde i mig att det var en ren piratkopia, så den hamnade i byrålådan.
Jag har vart ganska klar i tanken på hur jag vill att min nya klocka ska se ut, men med noll kunskap och erfarenhet så är det svårt att hitta rätt.
Alla timmars googlande ledde mig till klocksnack, och jag har vart väldigt nära att klicka hem olika dykare från Saiko, Citizen, Certina m.m.
Men det har alltid vart nån detalj fel, tills jag av en slump såg en bild på en blå mako 2!
Så en sådan beställde jag i morse och nu börjar den jobbiga väntan på avisering från posten som dom flesta nog känner till. Redan nu innan jag fått min första klocka så kliar det även i fingrarna efter en svart Bambino, suck! Jag har nog med dyra hobbys!
Mvh Häggvik

Mkt bra start! Och välkommen! Jag är stort fan av Orient, har dock bara en just en för tillfället (en Flight). Försöker att inte köpa en av de nya Bambinona men det kliar mkt i fingrarna :D
 

Häggvik

Omega
Välkommen till KS!
Både Orient Bambino och Mako är riktigt trevliga klockor. Mako 2 är ett väldigt bra val som "första" dykarklocka. Har ägt en Mako 2 USA och gillade den skarpt. Har haft ett par Bambino också och de är riktigt bra klockor, speciellt för pengarna. De är möjligen något stora(40.5mm), men om man kan ha överseende med det är det svårt att få mer klocka för pengarna.
Tack! Jag har ju ingen somhelst erfarenhet av kvaliten, men med det låga priset så är det inte så mycket att oroa sig över.
Och Bambinon gillar jag för den enkla rena stilen. Jag vet inte ens vad jag ska ha den till då jag nästan alltid skrotar runt i skogen i jaktkläder!
 

Psykel

Patek
Tack! Jag har ju ingen somhelst erfarenhet av kvaliten, men med det låga priset så är det inte så mycket att oroa sig över.
Och Bambinon gillar jag för den enkla rena stilen. Jag vet inte ens vad jag ska ha den till då jag nästan alltid skrotar runt i skogen i jaktkläder!
Skrota runt i skogen i jaktkläder med en dressare på handleden tycker jag låter prima! Jag glider runt i kängor, jeans och flannelskjorta, med långt hår och helskägg och sportar gärna en liten Cariter Tank eller 30-tals Reverso till det. Underskatta inte vad en dressklocka kan göra för absolut vilken outfit som helst!
 

Häggvik

Omega
Skrota runt i skogen i jaktkläder med en dressare på handleden tycker jag låter prima! Jag glider runt i kängor, jeans och flannelskjorta, med långt hår och helskägg och sportar gärna en liten Cariter Tank eller 30-tals Reverso till det. Underskatta inte vad en dressklocka kan göra för absolut vilken outfit som helst!
Ja iofs! Den passar ju när man är iväg på bjudjakter, älgfester m.m!
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Tack! Jag har ju ingen somhelst erfarenhet av kvaliten, men med det låga priset så är det inte så mycket att oroa sig över.
Och Bambinon gillar jag för den enkla rena stilen. Jag vet inte ens vad jag ska ha den till då jag nästan alltid skrotar runt i skogen i jaktkläder!

Tycker de är svårslagna med tanke på priset. Du kommer bli positivt överraskad, det kan jag lova. Har iofs inte ägt just den modellen du beställt med att döma av de jag har ägt och äger så är det riktigt mkt klocka för pengarna.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tack! Jag har ju ingen somhelst erfarenhet av kvaliten, men med det låga priset så är det inte så mycket att oroa sig över.
Och Bambinon gillar jag för den enkla rena stilen. Jag vet inte ens vad jag ska ha den till då jag nästan alltid skrotar runt i skogen i jaktkläder!


Det som finns strö ska är ju en mer robust länk. Men med tanke på priset är dem ju spara in någonstans.

Men det är.lätt åtgärdat med en länk ifrån strapcode. Värt varenda krona både utseendemässigt och ur kvalitetshöjning
 

hd1

Omega
2-Faktor
E8036C2C-070B-4E92-B7AE-90F3BAA71F54.jpeg
Någon som har erfarenhet av Orient Star Classic och kan dela med sig av lite om denna modell? Hur är den jämfört med t.ex. Bambino? Efter att bara ha ögnat igenom specen känns storleken perfekt, men är tjockleken något att vara orolig över? Tycker Bambino känns lite smäckig, är det annorlunda känsla i OSC? Hur är originalbandet?
 
Topp