• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Fujoor

Patek
2-Faktor
DSC_0004.jpg
DSC_0009.jpg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Kan bara hålla med. Liten detalj som jag upptäckte som är rätt skön. Nästa gång du drar upp klockan manuellt känn efter i den rörelsen hur det känns med pekfingret under kronskyddet, det är känsla för detaljer det :)
0038F6C3-7C0A-4438-944E-DE86DAFDA615.jpeg
Verkar grym den där orienten :). Får man nått grepp om vridringen på denna, ser ut så på bilderna iaf? På min Ray gen1 får man knappt grepp...värdelöst!
 

midikem

Cartier
Ligger en riktigt fin Orient Star Saturation 300m diver på köp och sälj för den som har lite pengar över. Inte ofta man ser den till salu.

Hade köpt den själv om man haft lite större handleder.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Bambino med arabiska siffror finns nu på Seriouswatches. €179 för stålvarianten, €199 för de guldtonade (gul eller rosé).

watch
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ligger en riktigt fin Orient Star Saturation 300m diver på köp och sälj för den som har lite pengar över. Inte ofta man ser den till salu.
Hade köpt den själv om man haft lite större handleder.
Dessutom den mer ovanliga med nya verket. Sägs att Orient behöll gamla tavlan ett tag på JDM när de började sälja den uppgraderade internationellt.
Antagligen hade de tavlor kvar för det kan inte varit länge.
Vanligtvis sitter ett non hacking-verk i Orient Star Sat Diver.

Hade också köpt den om jag inte haft en nyare variant av klockan. Helt klart premium med Orient Star.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Dessutom den mer ovanliga med nya verket. Sägs att Orient behöll gamla tavlan ett tag på JDM när de började sälja den uppgraderade internationellt.
Antagligen hade de tavlor kvar för det kan inte varit länge.
Vanligtvis sitter ett non hacking-verk i Orient Star Sat Diver.

Hade också köpt den om jag inte haft en nyare variant av klockan. Helt klart premium med Orient Star.

Intressant, hade aldrig hört talas om att nya verket fanns i klockor med gamla tavlan.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Såg att det släppts massa Smartklockor av Epson.
Tänkte att det kan vara intressant då vi i samband med omstruktureringen då Orient hamnade under just Epson spekulerade i att det var dit Orient var på väg.
Så verkar lyckligtvis inte vara fallet utan man väljer att sälja dessa som IT-produkter snarare än klockor.
 
Topp