• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Häggvik

Omega
DSC_0190.JPG
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tjena! En kompis till mig skulle vilja köpa en Orient Mako USA II. Ni som köpt sådana, hur har ni gått tillväga?
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Nyss hemkomna från en tur i solskenet.
QuJn8fn.jpg

Har haft (den senaste) GMT:n (DJ02003W) några dagar nu. Jämfört med den andra (DJ05001W) är storleken något bättre, på dryga 40 mm (med 20 mm mellan lugghålen). Tavlan är silvrig (med undantag för den vita 24-timmarsringen), vilket ger ett väldigt trevligt skimmer särskilt i solljuset (även om det kan vara svårt att få med på bild). Nackdelen är att läsbarheten inte är den bästa under alla ljusförhållanden då det blir lite grann silver på silver, samt att visarna är rätt smala. Men man får väl tänka på att det inte är någon tool-klocka, utan den mest dressade av de GMT-modeller som finns i Orients nuvarande sortiment.

Tidhållningen har varit plus ca 10 sekunder per dygn, helt okej med tanke på prisklassen.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Kommer köpa den jag skickade bild på i fredags till tjejen i förlovningspresent. Finns den bara på Seriouswatches? Om man inte ska leta runt på ebay dvs.

Ref är: Orient fdm01004w. Kallas "Orient Fairy" En "Orient Ballerina" skulle funka också.

Ska resa iväg i sommar och har lagt upp en budget för det så håller hårt i varenda krona. Har de pengarna nu men kommer hinna få pengar två gånger till (varav ena är under resan) och vi lär inte förlova oss imorgon. Men någon gång i sommar (vet att hon vill) men vill inte missa att köpa klockan då ifall den tar slut på Seriouswatches. Men vill också ha is i magen och vara helt 100% säker på att pengarna till semestern räcker.

Köpa den och ringar som man tar med på semestern skulle vara trevligt.

Visst 1800kr är inte mycket pengar ens för mig trots att jag inte är rik direkt. Men ja.. mindre trevligt om man inte har råd med en drink på stranden sen eller om det dyker upp något. Kanske kan snåla in på ringen haha.

Är seriouswatches 100% legit förresten?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kommer köpa den jag skickade bild på i fredags till tjejen i förlovningspresent. Finns den bara på Seriouswatches? Om man inte ska leta runt på ebay dvs.

Ref är: Orient fdm01004w. Kallas "Orient Fairy" En "Orient Ballerina" skulle funka också.

Ska resa iväg i sommar och har lagt upp en budget för det så håller hårt i varenda krona. Har de pengarna nu men kommer hinna få pengar två gånger till (varav ena är under resan) och vi lär inte förlova oss imorgon. Men någon gång i sommar (vet att hon vill) men vill inte missa att köpa klockan då ifall den tar slut på Seriouswatches. Men vill också ha is i magen och vara helt 100% säker på att pengarna till semestern räcker.

Köpa den och ringar som man tar med på semestern skulle vara trevligt.

Visst 1800kr är inte mycket pengar ens för mig trots att jag inte är rik direkt. Men ja.. mindre trevligt om man inte har råd med en drink på stranden sen eller om det dyker upp något. Kanske kan snåla in på ringen haha.

Är seriouswatches 100% legit förresten?
Förlovningsklockor är helt klart bättre än ringar. ;)

Seriouswatches är AD och dessutom väldigt måna om sina kunder.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Förlovningsklockor är helt klart bättre än ringar. ;)

Seriouswatches är AD och dessutom väldigt måna om sina kunder.
Haha ja. Vi ska ändå "bara" förlova oss. Alltså inget frieri. Tack för svar, visste inte att de var AD så det är ju trevligt :) Väntar nog tills nästa löning och kollar kontot då och hoppas den finns kvar på SW.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag gick med i Orientklubben tidigare i veckan också! Blev en Mako II Pepsi, känns som en klart duglig sommarbeater.

Mycket pang för pengen, absolut! Länken är väl ingenting att hylla så det blir nog en beställning från Strapcode.

9AC485B6-FC23-4856-95D0-9810928F0E41.jpeg
12412926-B044-4C2C-8909-97CFE540F97F.jpeg
Köpte du nån länk? Jag tycker originallänken är väldigt bra faktiskt, särskilt mtp. priset för klockan.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Köpte du nån länk? Jag tycker originallänken är väldigt bra faktiskt, särskilt mtp. priset för klockan.
Det blev ingen länk. Sålde klockan istället.. Körde den på nato en stund, men föredrar alltid länk- och tyckte verkligen inte om originallänken och blev för snål för att köpa en strapcode till en klocka jag inte visste om jag skulle behålla någon längre tid.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Det blev ingen länk. Sålde klockan istället.. Körde den på nato en stund, men föredrar alltid länk- och tyckte verkligen inte om originallänken och blev för snål för att köpa en strapcode till en klocka jag inte visste om jag skulle behålla någon längre tid.
Okej. Tråkigt. Jag fullkomligt älskar min Mako
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nya dressare!
1398.png

1399.png


1400.png

1401.png

Heritage Gothic kallas dem. Listar 84000 yen.

Mest spännande är att det är ett nytt verk, F6G42. 50 h gångreserv har det.
1401.png


Referensnummer och mer speccar hittar ni HÄR!
Release i Juli.
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
I Juni släpps dessa lite mer sportiga klockor baserade på samma verk.
1395.png

Slim Date (Jäkligt snygg med de blå kontrasterna IMHO).

1394.png

Slim Skeleton

40 mm
10.8 mm tjock (har plant glas. Det har inte dressaren i föregående inlägg).

Listar 120000 yen för den utan hål. 150000 yen för den med.

Båda finns i andra färger.

Referensnummer och mer info HÄR!
 
Senast ändrad:

Zacko

Omega
26A3FBFB-25E6-49EE-9A9A-25790D7E5017.jpeg
I Juni släpps dessa lite mer sportiga klockor baserade på samma verk.
1395.png

Slim Date (Jäkligt snygg med de blå kontrasterm IMHO).

1394.png

Slim Skeleton

40 mm
10.8 mm tjock (har plant glas. Det har inte dressaren i föregående inlägg).

Listar 120000 yen för den utan hål. 150000 yen för den med.

Båda finns i andra färger.

Referensnummer och mer info HÄR!

Lite väl lik denna goding men ser ju att pw går till 50 vilket så klart e nice så den kan läggas en blöt helg :stop:
 
Topp