• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Kottich

Breitling
Haha ja. Vi ska ändå "bara" förlova oss. Alltså inget frieri. Tack för svar, visste inte att de var AD så det är ju trevligt :) Väntar nog tills nästa löning och kollar kontot då och hoppas den finns kvar på SW.
Helt OT, men hur kan man förlova sig utan att fria?! Det är ju det som innebär att vara förlovad - att man ska gifta sig inom en snar framtid (traditionellt inom ett år).

Jag anser att det är smått absurt att förlova sig med någon utan att man har avsikten att gifta sig. Så fria nu på en gång eller så väntar ni tills ni är mogna för att ingå äktenskap. Lycka till med klockköpet förresten men snåla inte på ringen!
 

Psykel

Patek
Och tiill sist har dessa fått nya verket
1390.png

Men eftersom modellen funnits ett tag så gör jag ingen större grej av det.
Mer info HÄR!
Den borde väl ha ett annat nytt verk? Centrumsekund, till skillnad från dom andra nya.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den borde väl ha ett annat nytt verk? Centrumsekund, till skillnad från dom andra nya.
Jag var otydlig.
Ingen av de jag skrev om har exakt samma verk. Men alla har verk med 50h reserv.

Var lat och länkade speccar istället för att kopiera in allt.

Edit// Såg nu att Skeleton fått uppdaterat verk också.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Helt OT, men hur kan man förlova sig utan att fria?! Det är ju det som innebär att vara förlovad - att man ska gifta sig inom en snar framtid (traditionellt inom ett år).

Jag anser att det är smått absurt att förlova sig med någon utan att man har avsikten att gifta sig. Så fria nu på en gång eller så väntar ni tills ni är mogna för att ingå äktenskap. Lycka till med klockköpet förresten men snåla inte på ringen!
För vi inte har råd? Bröllop kostar en del. Är dessutom jag som blivit tillfrågad och tjejen vill inte ha en dyr ring. Känner många som är förlovade utan att de planerat bröllop. Tänkte att istället för att bara ge varandra ringar kan vi ha en romantisk middag och så tar jag med klockan som present.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Helt OT, men hur kan man förlova sig utan att fria?! Det är ju det som innebär att vara förlovad - att man ska gifta sig inom en snar framtid (traditionellt inom ett år).

Jag anser att det är smått absurt att förlova sig med någon utan att man har avsikten att gifta sig. Så fria nu på en gång eller så väntar ni tills ni är mogna för att ingå äktenskap. Lycka till med klockköpet förresten men snåla inte på ringen!

För vi inte har råd? Bröllop kostar en del. Är dessutom jag som blivit tillfrågad och tjejen vill inte ha en dyr ring. Känner många som är förlovade utan att de planerat bröllop. Tänkte att istället för att bara ge varandra ringar kan vi ha en romantisk middag och så tar jag med klockan som present.

Har varit förlovad i några år, har inte ens en egen ring (tjejen fick dock en fin och jag har tänkt ha en med någon dag, dock sjukt obekväm i ring... :bookworm:).
Helt ärligt så stör det mig inte alls, jag älskar henne och hon mig och tillsammans med våra barn det viktigaste som finns för mig. Det oavsett om vi är gifta, förlovade eller sambos. För egen del skulle giftermål vara mer av praktisk karaktär (om något händer) än att det är ett måste för ”evig” kärlek... Om jag däremot friade då skulle jag självfallet gifta mig inom rimlig framtid. Men ser inte riktigt förlovning som sådant (likt många andra i dagens samhälle). Om det är rätt eller fel det gör mig inte mkt, funkar för oss :)
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Har varit förlovad i några år, har inte ens en egen ring (tjejen fick dock en fin och jag har tänkt ha en med någon dag, dock sjukt obekväm i ring... :bookworm:).
Helt ärligt så stör det mig inte alls, jag älskar henne och hon mig och tillsammans med våra barn det viktigaste som finns för mig. Det oavsett om vi är gifta, förlovade eller sambos. För egen del skulle giftermål vara mer av praktisk karaktär (om något händer) än att det är ett måste för ”evig” kärlek... Om jag däremot friade då skulle jag självfallet gifta mig inom rimlig framtid. Men ser inte riktigt förlovning som sådant (likt många andra i dagens samhälle). Om det är rätt eller fel det gör mig inte mkt, funkar för oss :)
Naaw. Precis så jag känner också :) Glad för din/er skull :D

Förlåt för OT.
 

Zacko

Omega
Nöjd? Sitter o spekulerar på en likadan...

Väldigt nöjd än så länge med både denna och Triton. Orient Star känns helt klart gedigen och som en betydligt dyrare klocka och har även hållt tiden som en. Sålde en likadan några dagar innan jag fick min till en oskuld på klockor och han kom in för några dagar sen och va sjukt nöjd! Rekommenderas starkt!
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Hej Orient-proffs!
Jag har blivit lite intresserad av Orients solar panda-kronograf (ref WV0041TX)! Hittar dock inte om det finns fler varianter av den! Någon här som vet?

Tack på förhand!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Hej Orient-proffs!
Jag har blivit lite intresserad av Orients solar panda-kronograf (ref WV0041TX)! Hittar dock inte om det finns fler varianter av den! Någon här som vet?

Tack på förhand!
Numera finns denna klocka i utföranden med beteckningarna WV0011TX, WV0021TX, WV0031TX, WV0041TX och WV0051TX. Det är bara 41:an som har en mer klassisk ”panda” -färgsättning. Tidigare fanns det lite fler kronografer med mer pandalik färgsättning, dock var dessa (vad jag minns) inte solcellsdrivna utan bara vanligt batteri. Vad beteckningen var för de äldre ”pandakronograferna” var kommer jag dock inte ihåg, de tillhörde neo-70s kollektionen.

EDIT:// Jag hittade de andra kronograferna jag hänvisade till. Görs fortfarande men nu under ”contemporary” kollektionen. De är inte solcellsdrivna och heter WV0011UZ, WV0021UZ, WV0031UZ och WV0041UZ.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Numera finns denna klocka i utföranden med beteckningarna WV0011TX, WV0021TX, WV0031TX, WV0041TX och WV0051TX. Det är bara 41:an som har en mer klassisk ”panda” -färgsättning. Tidigare fanns det lite fler kronografer med mer pandalik färgsättning, dock var dessa (vad jag minns) inte solcellsdrivna utan bara vanligt batteri. Vad beteckningen var för de äldre ”pandakronograferna” var kommer jag dock inte ihåg, de tillhörde neo-70s kollektionen.

EDIT:// Jag hittade de andra kronograferna jag hänvisade till. Görs fortfarande men nu under ”contemporary” kollektionen. De är inte solcellsdrivna och heter WV0011UZ, WV0021UZ, WV0031UZ och WV0041UZ.


Wow! Riktigt bra svar! Tack!
 

tunkfisk

Breitling
Hej!
Vet nån av er om en urmakare i Stockholms-trakten som kunne serva en Orient Star? Min stannar även om power-reserve är full.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hur är länken på Triton? Lika illa som till Mako/Ray eller några snäpp över?
Gillar looken på Triton, men är länken lika rasslig som till tex Mako blir jag lite skeptisk. Älskar länk på mina klockor, och kvaliten får gärna vara lite bättre.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Hur är länken på Triton? Lika illa som till Mako/Ray eller några snäpp över?
Gillar looken på Triton, men är länken lika rasslig som till tex Mako blir jag lite skeptisk. Älskar länk på mina klockor, och kvaliten får gärna vara lite bättre.
Länken känns gedigen och är solid. Enda negativa i mitt tycke är låset som känns ganska billigt, samt att den mäter 22/20. Hade föredragit 22/18. Har ägt Ray2 tidigare men bytte snabbt ut den hemska länken till en Strapcode. Bytte även senare ut vridningen till en coinedge. Triton känns helt klart som en rejäl välgjord klocka då Ray2 kändes mer som en "nästan-klocka".
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Länken känns gedigen och är solid. Enda negativa i mitt tycke är låset som känns ganska billigt, samt att den mäter 22/20. Har ägt Ray2 tidigare men bytte snabbt ut den hemska länken till en Strapcode. Bytte även senare ut vridningen till en coinedge. Triton känns helt klart som en rejäl välgjord klocka då Ray2 kändes mer som en "nästan-klocka".
Det låter ju absolut väldigt lovande! Ska hålla koll om den blå kommer in hos den svenska ÅF, då blir det nog en affär :)
 
Topp