• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Passar på att göra lite reklam för Orient nu när vi får AD i Sverige igen. Jag tänkte göra en privat kontroll (högst ovetenskaplig) på några klockor och jämföra värdena bara för att man kan. Jag plockade fram två av mina absoluta favoriter och en Certina.
Ställde dessa på samma tid 21 juli 2018. Nu måste jag lägga in en disclaimer att detta inte är vetenskap, utan tur, tillfälligheter och lite skicklighet.
IMG_20180721_203349152.jpg

Insåg tyvärr efter några dagar att Certina drog iväg mycket mer än de andra två, så den åkte ner i klockboxen igen, så det blev en tvekamp mellan Omega och Orient.
Idag en månad och 3 dagar senare den 24 augusti 2018 tog jag en bild igen på de två som tickade vidare i kampen.
IMG_20180824_181040488.jpg

Resultatet är att Omega vinner med avvikelse på +0,2sek/dag och Orient på silver plats med +0,2sek/dag+0,5 sek. Inte illa alls med tanke på prisskillnaden mellan dessa två.
Vet inte vad ni ska göra men jag ska i alla fall grilla nu när grill förbudet är hävt
Önskar er alla en trevlig helg.
Wow! Nu hade du nog iofs superflyt med din Mako men de går bra de jäklarna. :D
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
De som föreslås tidigae eller varför inte en GMT i en passaround?
DJ00002W GMT vit.jpg
Personligen ser jag hellre månfasen eftersom den är top of the line i Orients nuvarande sortiment.
Dessutom väldigt ny och mig veterligen finns ingen här på forumet sen innan.

Min dröm är fortfarande den här GMT´n, men den verkar Orient Japan inte släppa till oss västerlänningar (vilket jag iofs inte trodde om månfasen heller).
wz0071dj.jpg
 
Senast ändrad:

matalm

Cartier
Personligen ser jag hellre månfasen eftersom den är top of the line i Orients nuvarande sortiment.
Dessutom väldigt ny och mig veterligen finns ingen här på forumet sen innan.

Min dröm är fortfarande den här GMT´n, men den verkar Orient Japan inte släppa till oss västerlänningar (vilket jag iofs inte trodde om mmånfasen heller).
wz0071dj.jpg
Håller med ovanstående talare! Den där är så jäkla stilren och snygg. Jag har ju den tidigare versionen men denna med powers reserve kl 12 ger tavlan så mkt mer harmoni. Den "räfflade" bakgrunden är oxå jäkligt snygg!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kan bara vara hålla med dig. Tror inte jag sett en enda open heart som jag gillar än..
Oavsett märke vill säga.
Lite anledningen till att jag tycker det är en kul passaround-klocka. Man får en möjlighet testa något som kanske inte ligger högst upp på listan och gå lite utanför lådan. En möjlighet att kanske ändra sitt tänk t.o.m.
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Nu kanske det låter som att jag gör en pudel men mitt inlägg handlade mer om GMT som komplikation än just den bifogade bilden och lite input till frågeställaren. Jag gillar alla förslag som tagits fram hittills och jag är på vilken klocka det än blir av de nämnda och några onämnda.
Wow! Nu hade du nog iofs superflyt med din Mako men de går bra de jäklarna. :D
Jag vet att du vet att det är en Ray 2 och att du skrev fel, men för de andra skriver jag att Mako är den med siffror på tavlan så ni inte beställer "fel".
Ray'en är med i ur och skur och dessutom pålitlig om man ska undvika p-bot. Fusket i denna interna tävling var att jag hade "råkat" rucka en av klockorna till COSC-nivå för att jag tyckte den förtjänade det och det var ett ömsesidigt beslut mellan Ray och mig.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nu kanske det låter som att jag gör en pudel men mitt inlägg handlade mer om GMT som komplikation än just den bifogade bilden och lite input till frågeställaren. Jag gillar alla förslag som tagits fram hittills och jag är på vilken klocka det än blir av de nämnda och några onämnda.

Jag vet att du vet att det är en Ray 2 och att du skrev fel, men för de andra skriver jag att Mako är den med siffror på tavlan så ni inte beställer "fel".
Ray'en är med i ur och skur och dessutom pålitlig om man ska undvika p-bot. Fusket i denna interna tävling var att jag hade "råkat" rucka en av klockorna till COSC-nivå för att jag tyckte den förtjänade det och det var ett ömsesidigt beslut mellan Ray och mig.
Gick lite fort där. Samma urverk iaf. :oops:

Om gmt som komplikation är jag med. Vi kan köra den som säljs här också om vi får välja. Det spelar egentligen ingen roll för mig. Jag gillar bara den nya bättre (och vet dessutom att inte alla håller med).
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Kan bara vara hålla med dig. Tror inte jag sett en enda open heart som jag gillar än..
Oavsett märke vill säga.

Lite anledningen till att jag tycker det är en kul passaround-klocka. Man får en möjlighet testa något som kanske inte ligger högst upp på listan och gå lite utanför lådan. En möjlighet att kanske ändra sitt tänk t.o.m.
Jag är inget fan av hål i tavlor heller, men är beredd att prova för att tänja på mina gränser.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet var man kan få tag i en sån här?
Sun & Moon petite. 35mm(!)

Har kollat orientuhren, seriouswatches och orientwatchusa men där är de slutsålda.

Screen Shot 2018-08-27 at 10.23.49.png
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Någon som vet var man kan få tag i en sån här?
Sun & Moon petite. 35mm(!)

Har kollat orientuhren, seriouswatches och orientwatchusa men där är de slutsålda.

Screen Shot 2018-08-27 at 10.23.49.png
Hej Den finns i lager här i Sverige, ber Zackrissonsur.se att lägga upp den i sortimentet, de har inte lagt upp quartz klockorna ännu. Kolla efter lunch idag så finns klockan på sidan.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Då är hela Sun & Moon Petite serien upplagd. https://zackrissonsur.se/?s=sun+&+moon+petite&post_type=product Glöm inte eran unika kod: klocksnack så får du 20& rabatt på alla Orient klockor. Måste göra ett slag för att Ni köper Era Orient här i Sverige och på Zackrissonsur.se tills fler återförsäljare kommer. Med Er unika rabattkod så tror jag att priserna är väldigt konkurrenskraftiga. Dessutom får ni 2 års garanti här i Sverige. Enligt vårt avtal med Orient så får vi endast ersättning på garantiåtgärder för klockor vi har sålt. Givetvis kommer vi att försöka fixa alla Orient klockor som är på garanti men de som är köpta utomlands kommer vi att bli tvungna att ta ut ett självkostnadspris för.
 

matalm

Cartier
Då är hela Sun & Moon Petite serien upplagd. https://zackrissonsur.se/?s=sun+&+moon+petite&post_type=product Glöm inte eran unika kod: klocksnack så får du 20& rabatt på alla Orient klockor. Måste göra ett slag för att Ni köper Era Orient här i Sverige och på Zackrissonsur.se tills fler återförsäljare kommer. Med Er unika rabattkod så tror jag att priserna är väldigt konkurrenskraftiga. Dessutom får ni 2 års garanti här i Sverige. Enligt vårt avtal med Orient så får vi endast ersättning på garantiåtgärder för klockor vi har sålt. Givetvis kommer vi att försöka fixa alla Orient klockor som är på garanti men de som är köpta utomlands kommer vi att bli tvungna att ta ut ett självkostnadspris för.
Länk funkar inte(?)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Till alla Orient fans, följ oss gärna på instagram där kommer alla nyheter presenteras, våra konton är: jbaklockorosmycken samt de ny öppnade kontot orientklockor
(sedan har vi också eternawatches och louiserardsverige om någon är intresserad)
 

dannovarius

Breitling
Finns det möjlighet att få in Orient Star- serien också? Jag har haft ögonen på en (eller flera egentligen) därifrån ganska länge men inte hittat något bra ställe att köpa dem från.
 

sigmabeta

Breitling
Till alla Orient fans, följ oss gärna på instagram där kommer alla nyheter presenteras, våra konton är: jbaklockorosmycken samt de ny öppnade kontot orientklockor
(sedan har vi också eternawatches och louiserardsverige om någon är intresserad)
Beställde precis hem en Orient Triton RA-EL0001B från er, ska bli riktigt kul och bekanta sig med.
/SB
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Nästa nylansering står från Orient kommer i slutet av september. Det är ny dykare i Mako/Ray serien. Den kommer med bättre verk, safirglas samt min egen favorit med annan dykarring. Pris 2700-3000. Finns på lager i Sverige i slutet av september.
 

Bilagor

  • orientstar.jp--1535737999596.jpg
    orientstar.jp--1535737999596.jpg
    64.4 KB · Visningar: 3
  • orientstar.jp--1535737998414.jpg
    orientstar.jp--1535737998414.jpg
    65 KB · Visningar: 2
  • -1535737999112.jpg
    -1535737999112.jpg
    64.9 KB · Visningar: 1
  • orientstar.jp--1535737994982.jpg
    orientstar.jp--1535737994982.jpg
    65.6 KB · Visningar: 1
  • -1535737990498.jpg
    -1535737990498.jpg
    58.5 KB · Visningar: 1
  • -1535737980948.jpg
    -1535737980948.jpg
    58.1 KB · Visningar: 2
Topp