• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Syven

Panerai
2-Faktor
Nästa nylansering står från Orient kommer i slutet av september. Det är ny dykare i Mako/Ray serien. Den kommer med bättre verk, safirglas samt min egen favorit med annan dykarring. Pris 2700-3000. Finns på lager i Sverige i slutet av september.
Wow, här kommer det stora nyheter!
Se ut som att usa versionen står som förebild.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Usa är förebilden, det var faktiskt för Usa som Mako XL togs fram. Nästa vecka kommer jag visa upp nya Bambino med länk. Som sagt det kommer hända mycket med Orient framöver. Fick förresten bekräftat att Orient Star Moonphase nu är skickad till oss så inom kort kör vi en passaround på den.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
71070168-DE85-4220-89D9-D70A6D87E706.jpeg
Nyinköpt Triton på ett olivnato
Blev ju mycket bra det där, ska själv slänga på ett gummi på min, får se hur det blir, återkommer.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Den med röd vridring är grym. Vill ha. Förutsatt att den kommer länk också.
Det är faktiskt helt märkligt men den röda vridringen kommer endast med gummiband, men misströsta ej, vi gör en Sverige version med länk på denna. Bråkar de vid ordertillfälle beställer jag lösa länkar och sätter på. Kan Japan ha sina egna modeller kan väl vi det också;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det är faktiskt helt märkligt men den röda vridringen kommer endast med gummiband, men misströsta ej, vi gör en Sverige version med länk på denna. Bråkar de vid ordertillfälle beställer jag lösa länkar och sätter på. Kan Japan ha sina egna modeller kan väl vi det också;)
Seiko gör samma grej. Vi får kalla det japansk excentrism. :D
Bra att ni löser det isf.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Nästa nylansering står från Orient kommer i slutet av september. Det är ny dykare i Mako/Ray serien. Den kommer med bättre verk, safirglas samt min egen favorit med annan dykarring. Pris 2700-3000. Finns på lager i Sverige i slutet av september.
Även om jag har en grej för röda urtavlor (som är det självklara valet av de du visade). Känner jag ett visst begär för guldvisare med blå urtavla också.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:

dannovarius

Breitling
Släppta. Sitter i flera jdm Orient Star.
Okej, jag undrade liksom om och när de går att köpa här i Sverige.
Jag funderar på en EL0900, https://zackrissonsur.se/produkt/orient-star-elegant-classic-el09002w-2/
Dock tvekar jag med köpknappen av några anledningar.
1. Det finns en ny modell med nya verket, denna är väl den gamla?
2. Ska jag köpa rose gold eller gult guld? Är det någon som sett dessa i riktiga livet och kan återge hur de skiljer sig åt?
3. Den går att hitta betydligt billigare på typ creationwatches, är det värt det eller ska jag köpa från en AD från Sverige för 2.000 mer?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Okej, jag undrade liksom om och när de går att köpa här i Sverige.
Jag funderar på en EL0900, https://zackrissonsur.se/produkt/orient-star-elegant-classic-el09002w-2/
Dock tvekar jag med köpknappen av några anledningar.
1. Det finns en ny modell med nya verket, denna är väl den gamla?
2. Ska jag köpa rose gold eller gult guld? Är det någon som sett dessa i riktiga livet och kan återge hur de skiljer sig åt?
3. Den går att hitta betydligt billigare på typ creationwatches, är det värt det eller ska jag köpa från en AD från Sverige för 2.000 mer?
1. Just nu har alla internationella Orient Star gamla verket . Kommer givetvis ändra sig. Förhoppningsvis snart.
JDM är lätt att handla från japan. Antingen via Ebay eller en proxytjänst (exempelvis fromjapan eller timepeaks) men det blir ofta rätt mycket dyrare plus att JDM endast har japansk garanti. Om den uppdaterade kommer internationellt vet nog bara Orient om nu inte @Jbagency.com har nåt svar.
Generellt har de OS med uppdaterade verk bra mkt högre riktpris i Japan än de gamla har här.
2. Får annan svara på. Inte sett dem live. Utgår här från att det är classic elegant vi pratar om eftersom det väl är den modellen som finns i både gul och rosé.:)
3. Inte värt det imho. Tillkommer 25% moms plus avgift från creationwatches. Eftersom de inte är AD får du skicka tillbaka till Singapore om nåt går snett. Är väl inte jättesnabba på att lösa ev problem heller om det jag läst på forum stämmer.

Tar hellre lite dyrare från Sverige (eller EU AD(seriouswatches)) och lever tryggt med vetskapen att det ordnar sig om det blir fel.
Med det sagt så kommer du få din klocka även från Creationwatches. Så upp till dig om du tycker risken är värt det för sparade pengar.
 

dannovarius

Breitling
Tack för hjälpen Mforce!
Om det är någon som sett Orient Star Elegant Classic får de gärna berätta vilken färg de gillade mest.

Det är även så att flickvännen är i Japan i detta nu och jag har bett henne kika in i några butiker om hon kan, men hon hittar mest Seikos av den mer tråkiga varianten. Inga alipinister eller cocktail time. Priserna är inte så bra som jag trodde heller. Tror någon det är lönt att be henne leta mer efter Orientbutiker?
Ps. är det fortfarande så att det inte går att hitta någon fysisk ÅF av Orient här i Stockholm? DS.
 

Orlok

Omega
2-Faktor
PSX_20180913_203849.jpg

Har en blå som jag trivs med men eftersom jag inte sett någon annan i verkligheten så kan jag inte säga vilken färg som är snyggast. Kör på den som du tycker ser bäst ut på bild så bir det nog bra i verkligheten också. Det är en trevlig klocka.
Köpte min på forumet så jag kan tyvärr inte tipsa om inköpsställe.
:)
 

dannovarius

Breitling
PSX_20180913_203849.jpg

Har en blå som jag trivs med men eftersom jag inte sett någon annan i verkligheten så kan jag inte säga vilken färg som är snyggast. Kör på den som du tycker ser bäst ut på bild så bir det nog bra i verkligheten också. Det är en trevlig klocka.
Köpte min på forumet så jag kan tyvärr inte tipsa om inköpsställe.
:)
Jag vet inte ens om jag sett den blå förr. Snygg var den i alla fall.
Förhoppningsvis blir det bra med vad jag nu väljer. :)
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Okej, jag undrade liksom om och när de går att köpa här i Sverige.
Jag funderar på en EL0900, https://zackrissonsur.se/produkt/orient-star-elegant-classic-el09002w-2/
Dock tvekar jag med köpknappen av några anledningar.
1. Det finns en ny modell med nya verket, denna är väl den gamla?
2. Ska jag köpa rose gold eller gult guld? Är det någon som sett dessa i riktiga livet och kan återge hur de skiljer sig åt?
3. Den går att hitta betydligt billigare på typ creationwatches, är det värt det eller ska jag köpa från en AD från Sverige för 2.000 mer?
Det är helt riktigt att det kommer en ny modell, de kommer hem i slutet av september och läggs då upp på zackrissonsur.se omgående. Den nya kommer ej i rose utan i guld, svart tavla samt silvertavla. Priset kommer att bli 5795.-
 
Topp