• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Kollade den säljaren, allt den har (som jag har en hum om) är överprisat.

Så ska man ha den klockan skall man nog försöka pruta.
Nu är jag iofs inte spekulant på riktigt.
Har kommit fram till att jag skulle ledsna på skelett rätt snabbt även om just den är grym.
Dyker det upp en OS ruskigt billigt kanske.
Var bara det att jag visste att priserna stuckit men blev chockad över hur mycket.
Finns iofs väldigt få RO till salu så vi kanske hamnar där till slut.
 

matalm

Cartier
77A3A5B5-704A-4675-9DAF-204CCDED318D.jpeg
B6EF380D-C0BB-4C01-B029-8C916CFB00DA.jpeg
AAD0758D-963D-43C5-ADD7-9B98C7F5E22F.jpeg
Köpte precis min första Orient!
Orient Star SAF02004W

Beställde inifrån SeriousWatches, helt otrolig återförsäljare! Fick klockan dagen efter med Ups-express (kostade 10euro extra) rätt fram till dörren. Kan rekommendera SeriousWatches.com STARKT! Imponerad över kvaliten på klockan och den väldigt lyxiga boxen som den kom i. Fick en personlig hälsning från personalen på ett kort. Är definitivt inte sista gången jag köper ifrån dom.
Grattis! Ja, de är bra. Personlig hälsning och inte minst en STROOPWAFFEL!
Den där är snygg och har en bättre storlek än Bambino i mitt tycke!
Å så är det ju en OS med allt vad det innebär.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Ja, glömde nämna våfflan! Den försvann väldigt snabbt till kaffet.. Ja, storleken var en av anledningarna till att det blev denna framför bambino. Tycker 38,5 är PERFEKT för en finklocka. Är supernöjd!

Min Goldel Eye tror jag är 38,5 mm, med 20 lugwidth, känns verkligen perfekt för en lite dressigare klocka.
 

hd1

Omega
2-Faktor
Detta efterfrågar jag också, har en Orient Star Classic att skicka iväg på studs! Jag var med min till Zackrissons tidigare i sommar, men deras egen urmakare kunde inte göra något. Det ska visst finnas ett Orient Service Center i Nederländerna, kanske kan kontakt tas där? @Jbagency.com

Vi hjälper givetvis till med att serva alla Orient, måste ha blivit något missförstånd med Zackrissons. Vi har ju inte delar hemma men kan givetvis beställa. Då Orient tyvärr inte är så snabba så får ni räkna med att det tar lite tid men vi är här för att ta hand om alla Orient.

Har varit tillbaka till Zackrisson och pratat med urmakaren. Hjälpsam och trevlig, men inte riktigt tillräckligt för att få mitt förtroende. Jag som fick berätta om potentiella orsaker efter egen utredning. Fick klassiska tipset om att man får leva med det, samt att de kunde kolla på det när de var dags för service. D.v.s om 6 år. Inte lätt kanske med nytt märke. Jag skickar min till Holland nu istället.
 

Zacko

Omega
Har varit tillbaka till Zackrisson och pratat med urmakaren. Hjälpsam och trevlig, men inte riktigt tillräckligt för att få mitt förtroende. Jag som fick berätta om potentiella orsaker efter egen utredning. Fick klassiska tipset om att man får leva med det, samt att de kunde kolla på det när de var dags för service. D.v.s om 6 år. Inte lätt kanske

Vad är det för fel på klockan om det inte är en service du är ute efter?
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Förresten @Jbagency.com !
Kan ni ordna service på JDM (exempelvis Royal och de OS som inte säljs)?
Alltså att man lämnar in via er och ni tar hand om kontakten med Orient i Japan. Att ni tar betalt för besväret är en självklarhet.
Lättare ha kontakt med en svensk motpart som redan har ett nätverk.
Allt går att fixa, de är dock inte snabba med reservdelar i Japan. Håller nu en dialog med dem där vi måste ha reservdelar inom två veckor. Det kommer att ta året ut tror jag innan vi har fått ordning på allt med Orient så som modeller, lager reservdelar. Men går klockan att fixa så skall vi lösa det. Sedan är det alltid en fråga om pris, Orient är billiga klockor och tar det lång tid för våra urmakare att fixa så kanske det inte alltid är värt det. Men man får ju ett kostnadsförslag innan.
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
77A3A5B5-704A-4675-9DAF-204CCDED318D.jpeg
B6EF380D-C0BB-4C01-B029-8C916CFB00DA.jpeg
AAD0758D-963D-43C5-ADD7-9B98C7F5E22F.jpeg
Köpte precis min första Orient!
Orient Star SAF02004W

Beställde inifrån SeriousWatches, helt otrolig återförsäljare! Fick klockan dagen efter med Ups-express (kostade 10euro extra) rätt fram till dörren. Kan rekommendera SeriousWatches.com STARKT! Imponerad över kvaliten på klockan och den väldigt lyxiga boxen som den kom i. Fick en personlig hälsning från personalen på ett kort. Är definitivt inte sista gången jag köper ifrån dom.
Får man fråga vad du fick betala för klockan inklusive frakt?
 

Zackrissonsur.se

Cartier
Professional Dealer
Har varit tillbaka till Zackrisson och pratat med urmakaren. Hjälpsam och trevlig, men inte riktigt tillräckligt för att få mitt förtroende. Jag som fick berätta om potentiella orsaker efter egen utredning. Fick klassiska tipset om att man får leva med det, samt att de kunde kolla på det när de var dags för service. D.v.s om 6 år. Inte lätt kanske med nytt märke. Jag skickar min till Holland nu istället.
Vet inte riktigt vem du prata med eller varför han sa så, dock tror jag att han mena att det är inte ekonomiskt försvarbart att riva ner klockan för att fixa felet mot vad klockan kostar. Våra urmakare måste givetvis ta samma betalt som alla andra så länge det inte är något som vi sålt och vi står för på garanti. De kan tyvärr inte jobba gratis. Om datumet är snett så borde det vara ett garantiärende och det lättaste då är att vända dig dit du köpt den så skall de lösa det för dig. Har inte hört något om något service cpenter i Holland, är det Weiz (de är distributörer i holland för Orient)som har detta? Har jobbat ihop med Weiz med andra varumärken och vi kan säkert hitta ett samarbete även här.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Allt går att fixa, de är dock inte snabba med reservdelar i Japan. Håller nu en dialog med dem där vi måste ha reservdelar inom två veckor. Det kommer att ta året ut tror jag innan vi har fått ordning på allt med Orient så som modeller, lager reservdelar. Men går klockan att fixa så skall vi lösa det. Sedan är det alltid en fråga om pris, Orient är billiga klockor och tar det lång tid för våra urmakare att fixa så kanske det inte alltid är värt det. Men man får ju ett kostnadsförslag innan.
Bra!
De klockor jag pratar om är definitivt värda att fixa. :)
På en Mako (typ) är det väl mer tveksamt. Om den är schysst kosmetiskt och den har ett affektionsvärde skulle jag nog bara låta byta urverk. Köpa en billig donator.

Edit// Stavfel
 
Senast ändrad:

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Jasså!! Vad är detta för rabatt? Hur fungerar det? Hade ingen aning. Får bli nästa orient där!!

Koden "klocksnack" skall tydligen ge 20% rabatt.
https://klocksnack.se/threads/den-numera-officiella-orienttråden.23314/page-202#post-2464877

Fast jag vet inte riktigt om just den modellen som du beställde fins hos Zackrissons; de verkar ha guld- och tvåtonsmodellen på hemsidan men inte stålmodellen. https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/orient-star/

Zackrissons är helt klart intressant att kolla in inför kommande Orient-köp.
 
Topp