• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Blev läder till desk divern. Vet att smaken är olika när det kommer till läder och dykare men jag tycker det funkar fint!

Frugan behöver en klocka, någon som har något bra tips på en enkel modell som inte är så stor? Tänker klassiskt avskalat, typ bambino. Tror hon vill ha någon typ av meshlänk. Hon vet inte själv vad hon vill ha så nu visar jag en massa klockor för henne och hoppas på napp. Sitter ni inne med några bra förslag?
Orient Star Classic är ju 38.5 mm (dvs modern damstorlek).
AF02004W-2T.jpg

Passar nog utmärkt på ett finare mesh också.

Finns ju massa dammodeller också men ingen som är direkt klassiskt avskalad.
(I Europa. I Japan finns en riktigt liten (typ 27mm) med liknande utseende.)
 

Zacko

Omega
Varför inte en lady bambino? 36 mm
IMG_1697.JPG
Blev läder till desk divern. Vet att smaken är olika när det kommer till läder och dykare men jag tycker det funkar fint!

Frugan behöver en klocka, någon som har något bra tips på en enkel modell som inte är så stor? Tänker klassiskt avskalat, typ bambino. Tror hon vill ha någon typ av meshlänk. Hon vet inte själv vad hon vill ha så nu visar jag en massa klockor för henne och hoppas på napp. Sitter ni inne med några bra förslag?
 

Kottich

Breitling
Tack för förslag! Jag tycker båda är riktigt bra men hon vill ha en mindre klocka. Hon testade min Seiko som mäter 37mm och den tyckte hon var för stor.

Nu har det kommit fram till att hon vill ha något guldfärgat...

Kanske är svårt att hitta en orient som passar alla dessa vaga önskemål... Tror jag köper en ny klocka till mig själv istället!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack för förslag! Jag tycker båda är riktigt bra men hon vill ha en mindre klocka. Hon testade min Seiko som mäter 37mm och den tyckte hon var för stor.

Nu har det kommit fram till att hon vill ha något guldfärgat...

Kanske är svårt att hitta en orient som passar alla dessa vaga önskemål... Tror jag köper en ny klocka till mig själv istället!
Disk finns ju. Men den är sjukt liten med sina 29 mm.
FNB00002Z_800x.jpg


Annars håller jag med om att köpa en ny till dig är en bra idé.
 

Zacko

Omega
5A4C9AB8-5653-4885-9DEC-D7D5B9C41828.jpeg
Tack för förslag! Jag tycker båda är riktigt bra men hon vill ha en mindre klocka. Hon testade min Seiko som mäter 37mm och den tyckte hon var för stor.

Nu har det kommit fram till att hon vill ha något guldfärgat...

Kanske är svårt att hitta en orient som passar alla dessa vaga önskemål... Tror jag köper en ny klocka till mig själv istället!

Du menar du köper även en till dig själv..
En rejält klassisk Orient Star på 30,5 mm? Visserligen open heart som man antingen älskar eller hatar..
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Länge sen jag var inne här. Kommit nån ny dykare som man missat? Har en Mako II Pepsi men vill ha en annan Orient-dykare. Sett att det kommit Mako III men känns för stora. Van vid typ 36mm nu hehe så tom. Mako II känns stor.
 

matalm

Cartier
Zackrissons ur har agenturen i Sverige. De tar samma (lite billigare tom) som seriouswatches (som annars är bara bäst).
Så för första gången på KS rekommenderar jag nåt annat än just seriouswatches.

Den stora frågan är ju dock, och du kan säkert se den komma, hur svarar Bästkustens agentur upp mot holländarnas stroopwaffel??
 
Zackrissons ur har agenturen i Sverige. De tar samma (lite billigare tom) som seriouswatches (som annars är bara bäst).
Så för första gången på KS rekommenderar jag nåt annat än just seriouswatches.
Tack för svar, stämmer det att Zackrissons lämnar rabatt till KS-medlemmar?
Har för mig att jag läst det tidigare här i tråden!
 
Topp