• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Goflorp

Cartier

Bilagor

  • 27299463-12Rgo.jpg
    27299463-12Rgo.jpg
    107.9 KB · Visningar: 1

Mforce

Vacheron
2-Faktor
FTT10002H0
Nytillverkad i Serien Neo 70s (men utgången om jag fattat rätt) med ett standard kvartverk från Seiko (Orient tillverkar inte kvartsverk själva även om de låtsas med beteckningen).
Såldes i USA för $225. Vet inte om den hittade till Europa.
http://www.orientalwatchsite.com/bl...ction-inspired-by-the-watches-from-the-1970s/

Imho var det exemplaret i rätt dåligt skick. Bör dyka upp bättre på bukten, men kanske några dollar dyrare.

Edit// Den var väldigt skitig iaf. Svårt bedöma skicket egentligen pga det.
 

Goflorp

Cartier
Ja, den var riktigt sketen. Fattar mig inte på folk som inte ens kan diska av en klocka innan man tar foton på den för försäljning.

Tack för infon, sugen på en, men inte det exemplaret.....
 

Goflorp

Cartier
D80AA68C-A00F-4AF5-B8E5-EC84D803813B.jpeg
Hej. Är purfärsk här på forumet men kan läsa om och titta på klockor i timmar. Roligt att det finns fler som uppskattar Orient. Lägger några bilder på min slitvarg som varit med varje dag i några år nu. Köpte den ny för 4-5 år sedan. Har en grym stållänk som fått fin patina som klockan kom med men för tillfället får den sitta på en 24 mm Hirsch Liberty. Stållänken "stjäl" ganska mycket uppmärksamhet från klockan, tycker läder lyfter fram den mycket bättre. Lägger två bilder på frugans Orient också! Ärliga åsikter om klockornas utseende mottages gärna!


Din bild 9575. Vad är det för en snygging?
Villhöver ....

(ngn annan som vet så tar jag tips...)
 
Senast ändrad:

Goflorp

Cartier
Tråkigt nog en utgången modell.
Ersatt med en liknande, men med betydligt plottrigare urtavla (FFM03002W0). Kan de inte låsa in de där klottrarna i garderoben eller nåt.
Klåfinger-Kalle liksom....

Fick min Mako III, röd, men med 40mm försvinner den ju på armen, trodde jag hade ett damur först.
Börjar på en retur med Seriouswatches - det går säkert bra. Det får nog bli en Triton istället....
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt nog en utgången modell.
Ersatt med en liknande, men med betydligt plottrigare urtavla (FFM03002W0). Kan de inte låsa in de där klottrarna i garderoben eller nåt.
Klåfinger-Kalle liksom....

Fick min Mako III, röd, men med 40mm försvinner den ju på armen, trodde jag hade ett damur först.
Börjar på en retur med Seriouswatches - det går säkert bra. Det får nog bli en Triton istället....
Sådär får man inte skriva här på KS.
Rolex har bestämt att 40 mm är perfekt. Allt över är obscena tallrikar (om det inte är en Panerai vill säga).
 

Goflorp

Cartier
#mouhahahaha. Min Orient Star Seeker (# SDJ00002W0) anlände idag. Jäklar vilken go klocka.
Paketet från orientuhren var TUNGT, Ingen kexchoklad, men en väl inplastad klocka.
Tog in länken två pinnhål, sedan satt den som gjuten.

Tar nog ett slag innan man vänjer sig vid drag/ställ/GMT/Datum etc - vad händer när man vrider på vilken ratt :)
Uschäkta novemberblek arm.
IMG_0407.jpeg
 

matalm

Cartier
#mouhahahaha. Min Orient Star Seeker (# SDJ00002W0) anlände idag. Jäklar vilken go klocka.
Paketet från orientuhren var TUNGT, Ingen kexchoklad, men en väl inplastad klocka.
Tog in länken två pinnhål, sedan satt den som gjuten.

Tar nog ett slag innan man vänjer sig vid drag/ställ/GMT/Datum etc - vad händer när man vrider på vilken ratt :)
Uschäkta novemberblek arm.
IMG_0407.jpeg
IMG_20191101_231202.jpg

Min kusin säger hej! Du kommer bli nöjd med den där!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
#mouhahahaha. Min Orient Star Seeker (# SDJ00002W0) anlände idag. Jäklar vilken go klocka.
Paketet från orientuhren var TUNGT, Ingen kexchoklad, men en väl inplastad klocka.
Tog in länken två pinnhål, sedan satt den som gjuten.

Tar nog ett slag innan man vänjer sig vid drag/ställ/GMT/Datum etc - vad händer när man vrider på vilken ratt :)
Uschäkta novemberblek arm.
IMG_0407.jpeg
Felpost
 
Senast ändrad:

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Med största säkerhet har det redan avhandlats i tråden, men ändå. Vart servar man en Orient? Närmare bestämt en Mako II från Orient USA. Gärna nånstans i Sthlm.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Med största säkerhet har det redan avhandlats i tråden, men ändå. Vart servar man en Orient? Närmare bestämt en Mako II från Orient USA. Gärna nånstans i Sthlm.
Korta svaret är att det gör du inte i Stockholm. Långa svaret är nog att vilken som helst som har skruvat Seiko bör kunna det om det inte krävs delar.

Zackrissons var väl i Sverige, men de har ju gått i KK. JBagency som driver deras agentur och webshop kanske kan hjälpa till.

Annars är väl Seriouswatches de jag personligen skulle kontakta.
 
Topp