• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Joab

Omega
Någon som handlat klockor från Singapore åker man på tull och moms har köpt en Orient Ray2 Raven för under 1600kr.
Tänkt byta ut glaset till safir glas sitter mineral glas original det blir nästan halva klockans värde.
 

Kessler

Rolex
Någon som handlat klockor från Singapore åker man på tull och moms har köpt en Orient Ray2 Raven för under 1600kr.
Tänkt byta ut glaset till safir glas sitter mineral glas original det blir nästan halva klockans värde.
Ja moms 25% + avgift från postnord/DHL. I postnords fall 75kr. Sen tullas det över 1500kr men är ju bara 1600kr så det blir någon krona extra bara i tull. Men momsen+avgiften gör att det drar iväg.

Hej!

Kolla in cheapestnatostraps.com. De har det mesta, är billiga och svenska! Kör med rabattkod watchuseek så blir det några % billigare.

Visa gärna Star Seekern när du får den, har varit sugen själv men den är så jäkla stor...
Deras läder suger! Sjuka överpriser på läder värda max 20kr typ. Beställ nån annanstans. Colareb.it är ju alltid ett hett tips. Jag köper oftast från cousins men de har dåliga produktbilder men deras 25kr band är 10x bättre än cns 200kr band.
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
Är det helt säkert att momsen tillkommer ingen möjlighet att klara sig utan.
Ja. Var är den beställd ifrån? CW? Vilka fraktar? Skulle räkna med runt 600kr till tyvärr.
Orient-Kamasu-Dive-Watch-19.jpg

Helt missat tavlan på den där.
Blev ruskigt sugen när jag hittade den här bilden.
Vilken är det? :)
 

Joab

Omega
Köpt på CW och DHL fraktar köpt med paypal.Kommer väl att hamna mellan 2100 kr till 2200 kr då kunde likaväl köpt den hos CDON för 2062 kr istället
Tur att jag inte köpte en Omega AquaTerra 150m Titanium för några veckor sen från Japan 38000 kr hade blivit jäkligt dyrt.
RA-AA0005B9.

  • orient-FAA02003B9.jpg
orient-FAA02003B9.jpg
 
Senast ändrad:

Joab

Omega
Vad jag kan läsa mig till så om det totala värdet av försändelsen understiger 1600 kr så slipper man tullavgifter men momsen slipper man inte så i mitt fall 1595 kr + 25% moms = 1994 kr hoppas jag.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag kan läsa mig till så om det totala värdet av försändelsen understiger 1600 kr så slipper man tullavgifter men momsen slipper man inte så i mitt fall 1595 kr + 25% moms = 1994 kr hoppas jag.
Tullavgiften är 8,40kr per styck på klockor så det spelar mindre roll.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
@Mforce Mycket snygga! Ser ut att komma med en prislapp dock.
Vet inte vad priset blir eftersom de inte skriver ut det på internationella sajten. Hoppas på att det inte blir så mycket högre än i Japan (Listar mellan 75000-90000 yen för dykaren).
Däremot kommer butikspriset vara högre i Europa än asien pga moms och större konkurrens gällande märket. Alltså lägre rabatter här.

Om jag får gissa så kommer de ligga runt €850-€900 här .
 
Senast ändrad:

Joab

Omega
DIVER BLACK PWR RSV REF. RK-AU0301B
US$640.00
DIVER GILT PWR RSV REF. RK-AU0303B
US$600.00
SPORTS SEMI-SKELETON BLACK PWR RSV REF. RK-AT0101B
US$714.00
 

Kessler

Rolex
Spännande!
Förutsatt att man letar under sports på vanliga Orient och inte Orient Star hittar man nu de här på den internationella sajten.
attachment.php

OrientRK-AU0211L1.jpg

https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT/Sports/c/o230?q=:name-asc:Watch+Facets,+Collection:Sports&text=#scrollTgt_onRefresh

Dyker förhoppningsvis upp hos Seriouswatches när som helst då.
Letat och letat efter en dykare. Finns få jag tycker är snygga. Men den uppe till höger gillade jag väldigt mycket. Kan bli nästa köp. Total katastrof att den kommer på läder dock.

Ref på den? Hittar bara svart på sidan. Vill ha blå.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
DIVER BLACK PWR RSV REF. RK-AU0301B
US$640.00
DIVER GILT PWR RSV REF. RK-AU0303B
US$600.00
SPORTS SEMI-SKELETON BLACK PWR RSV REF. RK-AT0101B
US$714.00
Gnonoms priser eller Orientwatchusa?
Är det amerikanska blir jag glad eftersom det blir billigare än jag trodde här.

Letat och letat efter en dykare. Finns få jag tycker är snygga. Men den uppe till höger gillade jag väldigt mycket. Kan bli nästa köp. Total katastrof att den kommer på läder dock.

Ref på den? Hittar bara svart på sidan. Vill ha blå.
RE-AT0104E internationellt.
Finns på länk i Japan, blå iofs limiterad. Återstår att se om den dyker upp på det här också.
https://www.orient-watch.jp/orientstar/prod_semi-skeleton_sports.php#modal-p03
 

Kessler

Rolex
Gnonoms priser eller Orientwatchusa?
Är det amerikanska blir jag glad eftersom det blir billigare än jag trodde här.


RE-AT0104E internationellt.
Finns på länk i Japan, blå iofs limiterad. Återstår att se om den dyker upp på det här också.
https://www.orient-watch.jp/orientstar/prod_semi-skeleton_sports.php#modal-p03
Är det två olika färger på den med länk och den på läder? Är halvt färgblind men känns som två olika blå? Om den kommer på läder gör det inte så mycket, köper en schysst länk extra isf.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Är det två olika färger på den med länk och den på läder? Är halvt färgblind men känns som två olika blå? Om den kommer på läder gör det inte så mycket, köper en schysst länk extra isf.
Den limiterade tror jag har lite mindre grönt i sig ja. Om nu inte ljuset är lite lite olika på bilderna.
Inte sett några livebilder från användare.
 

Joab

Omega
Köpt på CW och DHL fraktar köpt med paypal.Kommer väl att hamna mellan 2100 kr till 2200 kr då kunde likaväl köpt den hos CDON för 2062 kr istället
Tur att jag inte köpte en Omega AquaTerra 150m Titanium för några veckor sen från Japan 38000 kr hade blivit jäkligt dyrt.
RA-AA0005B9.

  • orient-FAA02003B9.jpg
orient-FAA02003B9.jpg
Någon som vet när moms och tullavgift ska betalas före eller efter när man fått varan.
 

Joab

Omega
Nu har jag fått hem min Orient Ray Raven ii från CW Singapore har betalat 1595 kr får se om det kommer något krav på moms och tullavgift .
 

Joab

Omega
Första intrycket jämfört med min Certina action diver powermatic 80 titanium är liten och lätt och känns billigare men inte på något dåligt sätt det skiljer ju nästan 8000 kr pris.känns nästan att den är gjord av Titanium så lätt känns den.
Minus är vredet på kronan borde vara lite större och själva mekaniken känns lite seg och odistingt.
 
Senast ändrad:
Topp