• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Orienttråden

Joab

Omega
Beror på vem som levererar. Hos postnord betalar man när man hämtar.
Har för mig att dhl skickar faktura.
Dom har inte nämt något än får väl utgå att det kommer något krav senare.
DHL Express kom den med.
Enligt DHL ska man få ett mail eller sms med länk där man ska betala eventuella moms och tullavgift om man inte svarar på de skickas en faktura 1-2 dagar efteråt men jag har inte mottagit något sådant meddelande.
 
Senast ändrad:

Tobyponken

Cartier
Dom har inte nämt något än får väl utgå att det kommer något krav senare.
DHL Express kom den med.
Enligt DHL ska man få ett mail eller sms med länk där man ska betala eventuella moms och tullavgift om man inte svarar på de skickas en faktura 1-2 dagar efteråt men jag har inte mottagit något sådant meddelande.
Det tog några dagar innan jag fick mailet av dhl, kanske en hel vecka.
 

Joab

Omega
Okej då är hoppet över bara vänta och se hur mycket det blir bara det inte blir mer än 500kr
Moms och avgifter hamnade på 584 kr totalt summan blev 1595 kr + 584 kr = 2179 kr drygt 36% av inköpsvärdet
Cdon säljer den för 2062 kr
Importmoms 459 kr
Fraktavgift 125 kr
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
IMG_20191116_004637.jpg

Jobbdelfin
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Undrar om det är någon idé att rucka klockan om den går -5 sek om dygnet kanske bir värre än den är.
5 är ju skitbra innan den är inkörd. Kommer säkert bättra sig lite.
Gör den inte det är det fortfarande skitbra.

Ruskigt mycket bättre än spec.

Edit:// För refererens har det orientverk med bästa specifikationerna just nu -10 +15. Min Royal -5 +10. Din klarar alltså kraven som ställdes på senare Royal Orient (eller för den delen det som Citizen ställer på sina automatiska "The Citizen")
 

Joab

Omega
5 är ju skitbra innan den är inkörd. Kommer säkert bättra sig lite.
Gör den inte det är det fortfarande skitbra.

Ruskigt mycket bättre än spec.

Edit:// För refererens har det orientverk med bästa specifikationerna just nu -10 +15. Min Royal -5 +10. Din klarar alltså kraven som ställdes på senare Royal Orient (eller för den delen det som Citizen ställer på sina automatiska "The Citizen")
Hade hellre velat att den gått +5 sek dygn
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Jag lurar mig själv och lägger Ray ll med "3" upp på natten någon gång i veckan så får jag den att gå +-0.
Prova om något läge ger mer "+" respektive "-" så får man en klocka som går mer exakt.
Screenshot_2019-11-20-14-45-01-828_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg


Screenshot_2019-11-20-14-37-58-577_de.uhrenbastler.watchcheck.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har den här skönheten tagits upp i tråden innan? Kanske någon som äger?
BCF9CB6C-4CD3-4903-B4A4-A9169E24D152.jpeg


Ser riktigt jäkla bra ut. Bra mått och WR, känns som en riktig vinnare. Att den går loss för dryga 500$ ex moms+tull är inte fy skam heller :)

Edit: Zackrissons kör black week med 30%, så landar då på ca 3,7’. Det är bra!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande!
Förutsatt att man letar under sports på vanliga Orient och inte Orient Star hittar man nu de här på den internationella sajten.
attachment.php

OrientRK-AU0211L1.jpg

https://www.orient-watch.com/Collections/ORIENT/Sports/c/o230?q=:name-asc:Watch+Facets,+Collection:Sports&text=#scrollTgt_onRefresh

Dyker förhoppningsvis upp hos Seriouswatches när som helst då.
90500609-EAC4-4696-9119-A6513295AE3E.jpeg
DA3A2598-180A-4F98-8AD7-1AD804A2F8A6.jpeg

Någon som testat nya dykarna? Tidigare har det ju varit meckigt att få tag på Orients findykare men nu kommer de nya releaserna till Sverige.
 

midikem

Cartier
Har den här skönheten tagits upp i tråden innan? Kanske någon som äger?
BCF9CB6C-4CD3-4903-B4A4-A9169E24D152.jpeg

Ser riktigt jäkla bra ut. Bra mått och WR, känns som en riktig vinnare. Att den går loss för dryga 500$ ex moms+tull är inte fy skam heller :)

Edit: Zackrissons kör black week med 30%, så landar då på ca 3,7’. Det är bra!

Jag har haft den vita sedan släpp. Mycket trevlig klocka.
 
Topp