• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den oändliga tråden om Rolex Texano

Arcticreef

Silver
D167BB78-BC91-41E8-B3B6-41A6522606B1.jpeg
Detta är tydligen Rolex första kvartsare. Jag vet egentligen ingenting om den mer än att jag desperat skulle vilja ha en. Tyvärr är de inte helt billiga. Men medge att de är vackra? Men jag antar att det finns folk därute som kan fylla på mina kunskapsluckor och motivera mig att sälja en njure för att kunna köpa en.

Har för mig jag läst att ref. 5100 enbart tillverkades i 1000 exemplar varav 250 var i vitguld samt att de använde ett B21 urverk som de delade med några andra företag :)
Sjukt intressant och häftig klocka :)

Vem är du och vad har du gjort med Aurum?
Vacker är den väl inte? Den är kool och har varit och nosat på några exemplar. De har inte varit dyrare än en DD i modernare snitt.
Går det att få service på b21 verket?
Allt går att serva, men att hitta någon som gör det och har delar? Slaktas nog lite mindre älskade varianter med beta 21 för delar.

Hade själv en kort romans med en stentuff beta-21 försedd klocka.
6369ef28-e82b-4873-80b1-776856b5658a-jpeg.931480

https://klocksnack.se/threads/såga-sönder-en-historisk-omega-med-beta-verk.99932/

Vacker är den väl inte? Den är kool och har varit och nosat på några exemplar. De har inte varit dyrare än en DD i modernare snitt.
Haha, du får ta det som en komplimang @Aurum. Du brukar föra dig med ett korrekt och ett, i mitt tycke, elegant språk - så när du stavar fel och skriver på talspråk tror jag att någon skämtar med ditt inlogg :D

Tillbaka
Topp