• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Äppelklocketråden

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum.

Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum.

Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
97FB7754-882F-4934-8C0C-C95BF8BCA71C.jpeg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum.

Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum.

Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
97FB7754-882F-4934-8C0C-C95BF8BCA71C.jpeg
Letar själv efter en Aw 6 rymdgrå 44mm men är inte lätt vid nysläpp
 

Molgan

Cartier
Jag har faktiskt funderat över att införskaffa en att använda under kontorstid och om jag någon gång kommer igång med konditionsträningen som jag avlade ett nyårslöfte på :oops:
Men det enda jag funderar över är storleken? Handleder lite drygt 18cm, kanske 44 är enda valet om man vill få ut max av touch-displayen?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag har faktiskt funderat över att införskaffa en att använda under kontorstid och om jag någon gång kommer igång med konditionsträningen som jag avlade ett nyårslöfte på :oops:
Men det enda jag funderar över är storleken? Handleder lite drygt 18cm, kanske 44 är enda valet om man vill få ut max av touch-displayen?

Ingen aning om vad mitt handledsmått är. Men eftersom jag har grejat (med nåd och näppe) att ha Orients mättnadsdykare som mäter 55 mm mellan bandhornen så tycker inte jag att 44 mm AW är nåt problem (44 mm är på höjden på AW).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum.

Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum.

Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
97FB7754-882F-4934-8C0C-C95BF8BCA71C.jpeg

Inget fel på ämnet, men helt klart något för Lifestyle. Men om majoriten av användare till Applewatch, Garmin, Huawei, Samsung m.fl. huvudsakligen använder sina enheter till att kontrollera tiden och inte kolla notiser, mäta steg, puls, spela musik, kolla mail och mess är jag beredd att ändra åsikt :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag funderar på att köpa den nya med saurationssmätning. Verkar smart, speciellt om den kan mäta i intervaller hela natten och man får upp allt tydligt sedan. Och att det stämmer såklart.
 

Skoskav

Omega
2-Faktor
Jag funderar på att köpa den nya med saurationssmätning. Verkar smart, speciellt om den kan mäta i intervaller hela natten och man får upp allt tydligt sedan. Och att det stämmer såklart.

Det presenteras på detta vis. Mätningar försöker den göra några gånger i timmen, ett mätförsök avbryts om den känner att du rör på dig för att minska risken för felaktiga värden. Håller du dig stilla dagtid försöker den också få in några mätningar.
 

Bilagor

  • 7CD4F4D6-DF1D-4E41-B63D-FEB90171B954.png
    7CD4F4D6-DF1D-4E41-B63D-FEB90171B954.png
    52.1 KB · Visningar: 32
D

Deleted member 8389

Guest
Kör som tränings klocka (aw4 stål)men även vid andra tillfällen av praktiska skäl då jag har sim kort i den och kan använda den som telefon när jag inte orkar släpa med mig luren. Älskar mångsidighetet med ett antal funktioner som man lätt bär med sig i ett så kompakt paket.
image.jpg
 

Hugii

Audemars
Jag misstänker att detta inte kommer mottagas väl av många användare på detta forum.

Men då Apple, numera, är världens största klocktillverkare kan jag anse att även de förtjänar en tråd på detta forum.

Första bilden på min titan AW6 som anlände igår.
97FB7754-882F-4934-8C0C-C95BF8BCA71C.jpeg
Lite som som att köpa rosa El-skoter och sen söka medlemskap i HD-klubben i Åmål.
"Vaddå, Den åker ju oxå på två hjul och säljer flest ex i världen?" :):):)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Många gate-keepers på forumet ;)

Visserligen är jag inte förvånad, berörde ju till och med det i första inlägget :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Nån som redan tröttnat på sin Aw 6 rymdgrå 44mm så köper jag gärna. Orkar inte vänta på den jag beställt ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Här var det livat!

Bidrar med ett inlägg, så slipper @Spindel bumpa sin egna inaktiva tråd...

Prylnörden inom mig har alltid varit sugen på en Apple Watch. Rätt coolt att kunna ta del av info och även styra saker i hemmet med hjälp av en liten dator på handleden.
Anledningen till att jag inte har köpt en tidigare beror på att jag egentligen inte har något behov, med tanke på att jag alltid har med mig en mobil, ibland två!
Priset var således för högt för att det skulle kännas motiverat att köpa en pryl som jag kanske tröttnar på inom en vecka.

Men tack vare mina förmåner via jobbet så gav ekonomi ok på en Apple Watch, så nu har jag tryckt iväg en beställning på en i aluminium blå 44mm. ETA mitten av oktober, buh.

Vet redan nu Apple Watch kan bli ett schysst komplement till gymmet. Är dock tveksam till att använda den 24/7. Vill jag verkligen ha något på handleden som alltid pockar efter uppmärksamhet? Nej. Får testa att köra den i ljudlöst i så fall.

Slutligen. Folk som säger att de ska sluta använda mekaniska klockor bara för att digitala klockor är bättre har nog missat hela poängen med mekaniska klockor...
 

maan

Omega
Är lite sugen på att skaffa en AW6. Vad är era tycken och tankar ni som har en och hur är den faktiska batteritiden med/utan LTE?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Är lite sugen på att skaffa en AW6. Vad är era tycken och tankar ni som har en och hur är den faktiska batteritiden med/utan LTE?
En vanlig arbetsdag denna vecka, åkte jag till jobbet cirka 05:30, batterinivån var då cirka 98%. Vid kl 19 på kvällen hade jag 57 % kvar. Jag hade då inte tränat under den dagen. Sedan fipplar jag lite mer med klockan nu när den är ny jämfört med hur det kommer vara när nyhetens behag lagt sig.

När jag har haft den på när jag sovit med "sovläget" påslaget har jag tappat 9-10% under natten (cirka 8 timmar i sängen).

När jag kört ett springpass på cirka 1 timme (utan att ha telefonen med mig) med Runkeeper på klockan käkade jag nog en 15% av batteriet bara då. Men då som sagt lyssnar jag på musik via blåtand (överfört till AWn interna minne), GPS samt LTE igång. Å andra sidan så när jag sprungit färdigt och sköljt av klockan slängde jag den i laddaren medan jag duschade och hade igen hela den batteriförlusten under min dusch och påklädnadstid.

Men hur länge batteriet räcker är väl mycket avhängt hur mycket du håller på att peta på den under dagen. Apple har ju sitt typiska användarfall som säger 18 tim. En vanlig dag utan träning för mig säger att jag säkert får ut uppemot 30-36 tim innan batteriet är helt slut.
 

maan

Omega
En vanlig arbetsdag denna vecka, åkte jag till jobbet cirka 05:30, batterinivån var då cirka 98%. Vid kl 19 på kvällen hade jag 57 % kvar. Jag hade då inte tränat under den dagen. Sedan fipplar jag lite mer med klockan nu när den är ny jämfört med hur det kommer vara när nyhetens behag lagt sig.

När jag har haft den på när jag sovit med "sovläget" påslaget har jag tappat 9-10% under natten (cirka 8 timmar i sängen).

När jag kört ett springpass på cirka 1 timme (utan att ha telefonen med mig) med Runkeeper på klockan käkade jag nog en 15% av batteriet bara då. Men då som sagt lyssnar jag på musik via blåtand (överfört till AWn interna minne), GPS samt LTE igång. Å andra sidan så när jag sprungit färdigt och sköljt av klockan slängde jag den i laddaren medan jag duschade och hade igen hela den batteriförlusten under min dusch och påklädnadstid.

Men hur länge batteriet räcker är väl mycket avhängt hur mycket du håller på att peta på den under dagen. Apple har ju sitt typiska användarfall som säger 18 tim. En vanlig dag utan träning för mig säger att jag säkert får ut uppemot 30-36 tim innan batteriet är helt slut.
Stort tack :)!
 
Funderar på att skaffa en som löparklocka för att slippa ta med mobilen när jag springer. Kan jag ersätta mobilen med den? Gps, spotify, radio, poddar, ringa, smsa.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Funderar på att skaffa en som löparklocka för att slippa ta med mobilen när jag springer. Kan jag ersätta mobilen med den? Gps, spotify, radio, poddar, ringa, smsa.
I teorin ja. Sedan att Spotify är ett värdelöst företag som inte släpper app till klockan kommer sätta krokben för dina planer.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nu har jag hunnit testa i ett par timmar...

Fin skärm. Rapp.

Fattar dock inte grejen med att ha en iPhone light på handleden. Fick ett mess från messenger. Ville svara. Kunde bara svara med röstmeddelande, emojis eller ett par förutbestämda enklare fraser...

För det är det som är grejen. Varje gång jag får en notis, allt från mail till sms så känner jag att det är smidigare att ta del av meddelandet och svara på telefonen istället.

Just nu känns detta som ett sjukt onödigt köp och får även lite cool-onödig-leksak vibbar.

Tränings-apparna verkar dock trevliga!

Update!
Frugan fick den.

17A48F9B-D3AA-4103-AE44-805354B0CB8D.jpeg
07B45D6B-644C-4553-99E4-1C3D5DA2DABB.jpeg
98BBBDDA-F844-4E3E-86A8-C79CDF3E5304.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp