• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Med risk för att bli ensam i denna tråd. Undrar jag om det finns fler som delar min passion för detta märke? Tycker personligen Ball blandar högt och lågt i sina kollektioner men de har alltid ny teknik och innovationer som intresserar mig. Fastnat speciellt för Ohio-serien, inne på min andra klocka, haft 38mm innan vilken jag tyckte blev lite för knubbig, men nu kör jag 40mm vilken jag tycker är perfekt. Om du har en Ball så är detta tråden för dig :)
IMG_1803.JPG
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Har ägt en ball Ohio 38mm tidigare. Skulle säga att det är mycket klocka för pengen. Ska se om jag kan hitta en bild.:)
 

Freddie L

Panerai
Vilken är du sugen på?
Jag letar faktiskt klocka till min far, pensionerad lokförare. Har varit och huggt lite på den Ohion som dykt upp på KoS, men backat pga skick(ska ju bli gåva)/pris.

På senare tid har det vägt mellan Chronometer Red Label och en Marvelight. AD låter rätt bra (om inte priserna är uppåt väggarna) eftersom jag behöver lite specialanpassningar.

Tack för tipset!
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Jag letar faktiskt klocka till min far, pensionerad lokförare. Har varit och huggt lite på den Ohion som dykt upp på KoS, men backat pga skick(ska ju bli gåva)/pris.

På senare tid har det vägt mellan Chronometer Red Label och en Marvelight. AD låter rätt bra (om inte priserna är uppåt väggarna) eftersom jag behöver lite specialanpassningar.

Tack för tipset!
Vill slå ett slag för Fireman Classic, tycker den är riktigt ursnygg.
IMG_1839.JPG

Kör genom Jura, de brukar ha bra rabattkuponger som drar ner priset lite.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Denna var jag nära på att köpa en gång i tiden, men tyvärr för stor och i titan vilket jag är så där till, annars riktigt grym klocka.
IMG_1842.JPG
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Ball! Ha, märket som faktiskt en gång fick mig att söka mig till KS!
Lite gammel- BMW entusiast som man är så fastnade jag stort för Ball Time Trekker.n, den med blå tavla. Tycker fortfarande den är läcker, men har svårt att tycka den är prisvärd :confused:.
Ball-Watch-BMW-TimeTrekker-bracelet-blue-560.jpg



Lite mer att läsa här:
http://www.watchtime.com/blog/baselworld/baselworld-2015-ball-watchs-ball-for-bmw-timetrekker/
Vad ligger den i pris? Visst har jag sett denna skönhet men tyvärr är jag ingen fan av endlinksen på denna, tycker den blir väldigt oharmonisk.
 

AE41500

Panerai
Inte många till salu och slutsåld väldigt snabbt faktiskt (speciellt den med blå tavla). Få till salu i ett världsperspektiv, ca. 20 kSEK, lite +/-.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Mer solid klocka får man leta efter, riktigt grym. Det som känns så där är låset, är ett friktionsspänne som känns lite halvt om halvt. Finns dock ett uppgraderat med tryckknappar som jag funderar på att införskaffa.
IMG_1864.JPG
 
Topp