• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Glad pÄsk!
DB7AE98E-E071-4B87-A4F8-713E0DCA12C4.jpeg
 

theman1

Omega
FÄr fan inte till det. PÄ andra sidan lÀnken Àr det bara tvÄ skruvar pÄ varsin sida. Skruvar jag pÄ ena sÄ följer den andra med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hör och hĂ€pna men alla lĂ€nkar Ă€r inte uppbyggda pĂ„ samma sĂ€tt. Vad Ă€r det för mĂ€rke? Är det en Breitling-lĂ€nk? I sĂ„ fall, frĂ„ga i BreitlingtrĂ„den.

I sÄ fall fÄr du skruva ut bÄda skruvarna i lÀnkbiten, sedan försiktigt dra isÀr lÀnkbitarna.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tycker generellt Breitlingklockor Àr snyggare pÄ oem gummin Àn pÄ lÀnk (min Äsikt). Skrev det i ett tidigare inlÀgg att jag har vÀldigt svÄrt för lÀnkar nÀr det kommer till Breitling.
Jag gillar utseendet pÄ bratte-lÀnkar men nÀr det kommer till komfort och teknik spelar de tyvÀrr i division 7, lÄngt ifrÄn Rolex, Omega och de som Breitling sjÀlva sannolikt ser som sina konkurrenter. Det Àr synd, och sÄ enkelt löst om bara viljan finns.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar utseendet pÄ bratte-lÀnkar men nÀr det kommer till komfort och teknik spelar de tyvÀrr i division 7, lÄngt ifrÄn Rolex, Omega och de som Breitling sjÀlva sannolikt ser som sina konkurrenter. Det Àr synd, och sÄ enkelt löst om bara viljan finns.
DÀrav Àr det bara att rulla vidare pÄ gummi.
 

Code

AKA Vincent B
Jag gillar utseendet pÄ bratte-lÀnkar men nÀr det kommer till komfort och teknik spelar de tyvÀrr i division 7, lÄngt ifrÄn Rolex, Omega och de som Breitling sjÀlva sannolikt ser som sina konkurrenter. Det Àr synd, och sÄ enkelt löst om bara viljan finns.
Rolex har vÀl inga gummin? Eller jo pÄ Daytona.. :) Omegas gummi Àr riktigt bra, pÄminner lite om Crafter blue. Tycker Breitlings gummin Àr rÀtt bra ÀndÄ, men föredrar Isofrane :)
 

poormans

Rolex
De ska inte snurra pÄ motsatt sida ska vara fasta sÄ nÄgot har gett sig

Kan ev funka att superlimma pÄ motsatt sida men brukar behöva lite puta efterÄt
 

theman1

Omega
Hör och hĂ€pna men alla lĂ€nkar Ă€r inte uppbyggda pĂ„ samma sĂ€tt. Vad Ă€r det för mĂ€rke? Är det en Breitling-lĂ€nk? I sĂ„ fall, frĂ„ga i BreitlingtrĂ„den.

I sÄ fall fÄr du skruva ut bÄda skruvarna i lÀnkbiten, sedan försiktigt dra isÀr lÀnkbitarna.
Yes breitling :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
De ska inte snurra pÄ motsatt sida ska vara fasta sÄ nÄgot har gett sig

Kan ev funka att superlimma pÄ motsatt sida men brukar behöva lite puta efterÄt

Om det Àr sista biten pÄ tex pilotlÀnken sÄ Àr det skruvskallar pÄ bÄda sidor. DÄ snurrar det. Man mÄste ha mejsel frÄn bÄda hÄll. Vet dock inte om det var sÄ han menade.
 

poormans

Rolex
Om det Àr sista biten pÄ tex pilotlÀnken sÄ Àr det skruvskallar pÄ bÄda sidor. DÄ snurrar det. Man mÄste ha mejsel frÄn bÄda hÄll. Vet dock inte om det var sÄ han menade.

Nej, jag vet vad du menar men dessa bitar har bara spÄr för spÄrmejsel pÄ ena sidan och den andra sidan ska ej snurra

Kommer ej ihÄg vilken modell (kanske Àldre chronomat?) som hade dessa lÀnkbitar men har oxÄ haft strul med det för lÀnge sedan
 
C

Coach

Guest
Är det nĂ„gon som har provat Breitlings Anthracite band ?
Funderar pÄ ett sÄnt ifall det blir en Avenger 2.
Breitlings Gummin med viklÄs Àr kickass men skulle vilja prova nÄgot nytt och blinglÀnken till Avengern Àr inget för mig.
A1338111-C870-109W-A20BA.1.jpg
 

DrDre

Patek
Jag kortade min pilotlÀnk (sent 90-tal) förra veckan. (RÀtt bökigt och tidskrÀvande).

SÄ hÀr ser ena sidan ut. (PÄ den andra sidan finns det skruvskallar pÄ alla sprintar).

Den sprinten med skruvskalle sitter löst och roterar om man inte hÄller emot med en mejsel pÄ andra sidan. De sprintar utan skruvskalle sitter fast (svetsade?) i lÀnkbiten.

194C6D86-13B6-490D-8D83-9977CC5C740C.jpeg
 

chimaira

Cartier
Hittade denna i min frus, morfars klocklĂ„da. Han gick bort för ett par Ă„r sen sĂ„ jag har tyvĂ€rr ingen story om den men jag antar att den Ă€r fejk. Men innan kör över den med bilen sĂ„ slĂ€nger jag ut frĂ„gan hĂ€r. Äkta eller ej? FrĂ„gan stĂ€lls lite i utbildningssyfte ocksĂ„, hur spottar man att den Ă€r fejk?
Tack pÄ förhand!
/c
BE.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Hittade denna i min frus, morfars klocklĂ„da. Han gick bort för ett par Ă„r sen sĂ„ jag har tyvĂ€rr ingen story om den men jag antar att den Ă€r fejk. Men innan kör över den med bilen sĂ„ slĂ€nger jag ut frĂ„gan hĂ€r. Äkta eller ej? FrĂ„gan stĂ€lls lite i utbildningssyfte ocksĂ„, hur spottar man att den Ă€r fejk?
Tack pÄ förhand!
/c
BE.jpg
Ser ju tokfejk ut och modellen finns inte. DigitalskÀrmarna Àr inte sÄ dÀr pÄ vanliga modeller. Men ÀndÄ skumt med Team 60. Fler bilder bak och pÄ lÀnk tack!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Hittade denna i min frus, morfars klocklĂ„da. Han gick bort för ett par Ă„r sen sĂ„ jag har tyvĂ€rr ingen story om den men jag antar att den Ă€r fejk. Men innan kör över den med bilen sĂ„ slĂ€nger jag ut frĂ„gan hĂ€r. Äkta eller ej? FrĂ„gan stĂ€lls lite i utbildningssyfte ocksĂ„, hur spottar man att den Ă€r fejk?
Tack pÄ förhand!
/c
BE.jpg

Ser ju tokfejk ut och modellen finns inte. DigitalskÀrmarna Àr inte sÄ dÀr pÄ vanliga modeller. Men ÀndÄ skumt med Team 60. Fler bilder bak och pÄ lÀnk tack!
Team 60 logon brukar ju ha text. Compass vridringen pÄ Emergency brukar vÀl ha steg om 10 grader och inte 20?
SvÄrt att se pÄ telefonen men det behövs fler bilder.
 

chimaira

Cartier
Ser ju tokfejk ut och modellen finns inte. DigitalskÀrmarna Àr inte sÄ dÀr pÄ vanliga modeller. Men ÀndÄ skumt med Team 60. Fler bilder bak och pÄ lÀnk tack!
Tack för svar.
Min kÀnsla sÀger ocksÄ tokfejk men jag kan för lite om Breitling för att vara 100% sÀker.
Sitter pÄ jobbet nu och har tyvÀrr inte fler bilder. Fixar ikvÀll.
/c
 
Topp