• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Bam!
nyare.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Apropå superocean. Funderar på ny sommarklocka och har kikat på den här (bild snodd från www).
9059698_xxl.jpg

Någon som har provat och vet hur den känns storleksmässigt? 42 mm kanske är för stort. Hade man fått önska fritt hade jag föredragit kvarts också.

Har för mig att jag sett en med orange urtavla också men det kanske är en kommande modell?
Den är riktigt bra. Letar själv efter en med svart innerring. Såldes en med gul för några veckor sedan här för 16K. Synd att innerringarna inte är utbytbara
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Ja, men det är ju inte helt riskfritt om man inte vet vad man gör. De brukar sitta hårt med loctite.
Sänka i kokande vatten brukar reducera styrka med 50%. Min länk till Rollen hade skruvar som satt hårt men ugnen på 300 grader (utan klocka) och de lossnade som smör...
Tror jag skiter i detta och googlar istället:)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
En fullständigt normal sak att fundera på så här på nationaldagskvällen: när det är dags för batteribyte, lämnar ni in era aerospaces till moderskeppet? Cirkus hur många bananer pyntar man då i så fall?

(Jag hade ju bestämt mig för att den där pyssliga kronan inte är något för mig, men den rationella hjärnhalvan börjar alltmer minska i inflytande i denna fråga...)
 
Topp