• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ironcastle

Patek
2-Faktor
En fullstÀndigt normal sak att fundera pÄ sÄ hÀr pÄ nationaldagskvÀllen: nÀr det Àr dags för batteribyte, lÀmnar ni in era aerospaces till moderskeppet? Cirkus hur mÄnga bananer pyntar man dÄ i sÄ fall?

(Jag hade ju bestÀmt mig för att den dÀr pyssliga kronan inte Àr nÄgot för mig, men den rationella hjÀrnhalvan börjar alltmer minska i inflytande i denna frÄga...)
Man kan lÀmna till Klockmaster. Gjorde jag med min förra för att be dem kolla varför ljuset inte funkade och möjligen se om de kunde göra nÄt Ät det.
Ljuset var dött, att fixa det innebar nytt verk. Det Àr DYRT.
Men pÄ eget bevÄg bytte uris batteri och konstaterade att tÀtningarna var bra och att kronan funkade som den skulle.
Kostnad: 0kr.

Men det kan man nog inte rÀkna med varje gÄng. En service innehÄller ju Àven packningsbyte och byte av krona. Men det Àr inte farligt dyrt, jag tror, notera tror, runt en tusing.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Man kan lÀmna till Klockmaster. Gjorde jag med min förra för att be dem kolla varför ljuset inte funkade och möjligen se om de kunde göra nÄt Ät det.
Ljuset var dött, att fixa det innebar nytt verk. Det Àr DYRT.
Men pÄ eget bevÄg bytte uris batteri och konstaterade att tÀtningarna var bra och att kronan funkade som den skulle.
Kostnad: 0kr.

Men det kan man nog inte rÀkna med varje gÄng. En service innehÄller ju Àven packningsbyte och byte av krona. Men det Àr inte farligt dyrt, jag tror, notera tror, runt en tusing.
Jag förestÀllde mig att alla breitlings skickades bort utanför sverige för minsta lilla, men.. jag kan inte pÄ rak arm komma ihÄg var jag fÄtt den idén frÄn. Den Àr kanske helt fel :)
 
C

Coach

Guest
Chronomat fredag
83956243-619F-460B-BD6E-2243EEB3F161.jpeg
B1C23FB8-E573-4363-B6D2-991B5353B6AE.jpeg
 

Homer likes watches

Panerai
2-Faktor
En fullstÀndigt normal sak att fundera pÄ sÄ hÀr pÄ nationaldagskvÀllen: nÀr det Àr dags för batteribyte, lÀmnar ni in era aerospaces till moderskeppet? Cirkus hur mÄnga bananer pyntar man dÄ i sÄ fall?

(Jag hade ju bestÀmt mig för att den dÀr pyssliga kronan inte Àr nÄgot för mig, men den rationella hjÀrnhalvan börjar alltmer minska i inflytande i denna frÄga...)
LÀmnade in min Evo pÄ globen för bytte av batteri och det skulle bli 1095kr typ:)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag förestÀllde mig att alla breitlings skickades bort utanför sverige för minsta lilla, men.. jag kan inte pÄ rak arm komma ihÄg var jag fÄtt den idén frÄn. Den Àr kanske helt fel :)
JÀpp det Àr fel. Jag har t o m ("ful-")sparat numret till uris som Klockmaster Globen anvÀnder. SÄ nope, allt gÄr definitivt inte ivÀg. Aerospace fixar de service pÄ hyggligt lokalt. Men ska det in och mekas med verket sÄ hamnar den sÄvitt jag vet i TÀby dÀr agenturen sitter. Sen kanske det bÀr vidare söderöver, det vet jag inte.
Men en sÄn Aerospace köper man inte. Med tanke pÄ att verket Àr sÄ sjukt dyrt sÄ kÀkar det snart upp vÀrdet pÄ klockan.
Uris sa dock att verket hÄller +15Är iaf sÄ lÀnge man hÄller sig till rÀtt batterier som inte lÀcker. Vilket tyvÀrr hÀnde under nÄgra produktionsÄr, men det gÄr ocksÄ ofta att rÀdda har jag förstÄtt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Även en Daniel Wellington Ă€r bekvĂ€m. :D
Och mobil:)
SkÀmt Äsido sÄ har jag kört Erikas pÄ ett par andra bl.a. Heuer och Tudor och trivts bra med det. Speciellt nÀr det Àr varmt dÄ man slipper all kontakt mellan hud och metall.
PÄ semestern skall dock helst ett gummi pÄ. Ligger nÄgon pÄ bukten. Kan vÀl inte vara legit?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/273872973961
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Och mobil:)
SkÀmt Äsido sÄ har jag kört Erikas pÄ ett par andra bl.a. Heuer och Tudor och trivts bra med det. Speciellt nÀr det Àr varmt dÄ man slipper all kontakt mellan hud och metall.
PÄ semestern skall dock helst ett gummi pÄ. Ligger nÄgon pÄ bukten. Kan vÀl inte vara legit?
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/273872973961

Nej, det Àr inte ett Àkta vad jag kan se.
 
Topp