• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Aerospace frÄn 93
20190609_084911-01.jpeg

De Àldre Aerospace Àr vÀldigt fina! Finns det nÄgra generella problem med dem? GÄr de att göra tÀta? Funkar allt som de ska? HÄller verken?
 

Nevada

Cartier
2-Faktor
De Àldre Aerospace Àr vÀldigt fina! Finns det nÄgra generella problem med dem? GÄr de att göra tÀta? Funkar allt som de ska? HÄller verken?
Jag Àr lÄngt frÄn nÄgon expert. Som jag förstÄtt Àr tidigare modeller endast "waterresist" medan nÄgot senare modeller ska gÄ att fÄ tÀta till 10ATM. NÄgon kanske vet frÄn vilket Är vattentÀtheten tillkom?

AngÄende hÄllbarhet verkar det i alla fall finnas en hel del exemplar frÄn 90-talet med orginalurverk som tickar pÄ fint, men ocksÄ vissa exemplar dÀr urverket blivit bytt nÄgon gÄng. PÄ min fungerar allt som det ska i alla fall. En förekommande orsak till att urverket behöver bytas Àr att det kan gÄ sönder om man försöker sÀtta tillbaka baklocket nÀr det Àr vridet fel. BÀst att ha koll pÄ vad man gör vid batteribyte med andra ord. Strular nÄgot blir det ganska dyrt att byta urverket, tror man mÄste byta baklock ocksÄ för att fÄ plats med modernare variant av urverket.

Grym klocka i mina ögon hur som helst. Mycket bekvÀm pÄ handleden pga lÄg vikt, lÄg höjd och fjÀder i spÀnnet.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Har Àntligen skaffat nybörjarbehörighet till denna trÄden :)
20190609_140722.jpg

Och som kamikaze efter tygdiskussionerna... Har bestÀllt ett Mirage MN (dvs grÄtt) med lumad rand, ljusgrÄ söm, DLC-svart hÄrdvara och custom nummertryck frÄn Erikas. Vad tror sÄgningskollektivet om det? :)

Det första jag Àr nyfiken pÄ det Àr om jag fÄr det pÄ plats med Skyracerns konstiga luggar, men jag tÀnker att jag borde kunna klÀmma in det mellan...
 
Jag Àr lÄngt frÄn nÄgon expert. Som jag förstÄtt Àr tidigare modeller endast "waterresist" medan nÄgot senare modeller ska gÄ att fÄ tÀta till 10ATM. NÄgon kanske vet frÄn vilket Är vattentÀtheten tillkom?

AngÄende hÄllbarhet verkar det i alla fall finnas en hel del exemplar frÄn 90-talet med orginalurverk som tickar pÄ fint, men ocksÄ vissa exemplar dÀr urverket blivit bytt nÄgon gÄng. PÄ min fungerar allt som det ska i alla fall. En förekommande orsak till att urverket behöver bytas Àr att det kan gÄ sönder om man försöker sÀtta tillbaka baklocket nÀr det Àr vridet fel. BÀst att ha koll pÄ vad man gör vid batteribyte med andra ord. Strular nÄgot blir det ganska dyrt att byta urverket, tror man mÄste byta baklock ocksÄ för att fÄ plats med modernare variant av urverket.

Grym klocka i mina ögon hur som helst. Mycket bekvÀm pÄ handleden pga lÄg vikt, lÄg höjd och fjÀder i spÀnnet.

Tack för utförligt svar!

Jag föll dit pÄ en Evo för nÄgra veckor sedan.. och med det började jag förstÄs ramla djupare i trÀsket! Har insett Àr jag Àr svag för klockor med lumade stavindex pÄ matt tavla och batonvisare.

Det finns en del att vÀlja pÄ, ex sinn 144, omega speedy pro osv. Men Àven Àldre aerospace!

Har börjar titta nÀrmre pÄ 75362, sista versionen innan advantage kom. Den har 10atm om jag förstÄr rÀtt.
 

lulebon

Omega
Jag har en Breitling Chronomat Evo dÀr nollstÀllningsknappen pÄ kronografen Àr trasig, enligt urmakaren mÄste den skickas till breitling om nu inte jag kan fÄ tag pÄ en sÄn knapp. Vad har ni för erfarenheter av kostnader nÀr man skickar ner den? :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Nya bratte pÄ ingÄng? :cigar:

TyvÀrr har jag inga viklÄs till salu dock. SÄlde ett av gamla snittet till Eurenius nyligen och Ängrar mig redan. Men de Àr ju göbilliga i affÀren, de bÀsta tusenlapparna man kan investera. Typ. Iallafall.
Redan hÀr. Jo, det Àr det bÀsta gummit/viklÄset för pengen. Men redan köpt typ tvÄ nya frÄn AD sedan innan som sedan sÄlts sÄ tÀnkte se om man kunde hitta ett beggat först. 22mm lugg ska man vÀl ha 20mm viklÄs till va?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
5C6C984B-1DE1-46F5-9DED-737EC9FD1A7C.jpeg
Lite klockspaning pĂ„ Rhodos idag. Har min Colt Skyracer som reskamrat (jĂ€mte frun) och fick se den hĂ€r i ett fönster. Tydligen nĂ„n version för ”Swiss Airforce”. NĂ„n som har sett den i Sverige och vet nĂ„t mer? Bilden pĂ„ den Ă€r ur telefonen och skickad till min IPad och sedan fotat pĂ„ hotellrummet, dĂ€rav den konstiga bilden :)
 
Topp