• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
PjÄkigt? Nej.
hbhbhbh copy.jpg
En grym 30-Ärs jubileums Chronomat det dÀr. HÀr Àr det 30-Ärs jubileums Aerospace som gÀller idag.
8EECE5BB-1997-41F4-AA20-F609D26EC4E9.jpeg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
NÀr fan gjorde Kern om viklÄset? Inte alls samma kÀnsla lÀngre. Eller Àr det jag som inbillar mig?
E56DD89C-7253-4162-8CEF-AF409EBF134D.jpeg
63A02A0D-DCA3-43DC-AE5E-594151667AF6.jpeg
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Trist:( Tyckte jag hittade nÄgot unikt.
Har haft deras senaste spÀnne och gillar enkelheten i att klicka upp det frÄn sidorna. Dock blir den vÀldigt repig bara efter kort tids anvÀndning, för att det Àr en sÄn stor blank yta.

Det finns ju borstade alternativ, men klockan kanske Àr helt polerad?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NÀr fan gjorde Kern om viklÄset? Inte alls samma kÀnsla lÀngre. Eller Àr det jag som inbillar mig?
E56DD89C-7253-4162-8CEF-AF409EBF134D.jpeg
63A02A0D-DCA3-43DC-AE5E-594151667AF6.jpeg
Ja det nya Àr mycket sÀmre. KÀnns billigare och vassare. Jag köpte ett nytt i titan hÀrom veckan som jag nu har till min Aerospace.

Kan inte förstÄ anledningen att göra om en alldeles utmÀrkt design till nÄgot sÀmre. SjÀlvklart Àr de nya billigare att tillverka, men kom igen, de tar premium för lÄset jÀmfört med andra jÀmförbara mÀrken och lÄs som t ex Omega.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ja det nya Àr mycket sÀmre. KÀnns billigare och vassare. Jag köpte ett nytt i titan hÀrom veckan som jag nu har till min Aerospace.

Kan inte förstÄ anledningen att göra om en alldeles utmÀrkt design till nÄgot sÀmre. SjÀlvklart Àr de nya billigare att tillverka, men kom igen, de tar premium för lÄset jÀmfört med andra jÀmförbara mÀrken och lÄs som t ex Omega.
Fan jÀvla skitKern. NÄn som vill byta mot ett Àldre?
 

Denvy

Omega
Lite halvt OT. TÀnkte köpa Navitimer frÄn Chrono24 snart. Eller AD men frÄgan hur mycket man kan pruta?

Man fÄr ju med "international warranty card". Skulle jag kunna gÄ till en Breitling AD och bara be dom knappa in numret och se sÄ allt stÀmmer och den finns med i deras databas? Eller Àr det nÄgot jag kan göra frÄn hemsidan sjÀlv? TÀnker om man vill kolla sÄ det inte Àr nÄgot fejk man köper.

Tack.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Med en sÄdan sales pitch som varit nu sÄ lycka till :p
Haha jag tÀÀnkte likadant. Men sÄ dÄliga Àr inte de nya. Jag kommer att behÄlla mitt titan pÄ aerospace, och har kört de förut med. De Àr bra, men inte om man jÀmför med det gamla lÄset, om man ska vara diplomatisk. :)
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Lite halvt OT. TÀnkte köpa Navitimer frÄn Chrono24 snart. Eller AD men frÄgan hur mycket man kan pruta?

Man fÄr ju med "international warranty card". Skulle jag kunna gÄ till en Breitling AD och bara be dom knappa in numret och se sÄ allt stÀmmer och den finns med i deras databas? Eller Àr det nÄgot jag kan göra frÄn hemsidan sjÀlv? TÀnker om man vill kolla sÄ det inte Àr nÄgot fejk man köper.

Tack.
Ska du gÄ in med en sprillans grÄhandlar-bratte och fÄ den kontrollerad av AD? LÀr vara poppis. Du fÄr nog köpa ett Àkthetsintyg dÄ, om de nu ens utfÀrdar det pÄ en helt ny grÄhandlarklocka. Vissa gör nog, andra inte.

Ta det inte fel. Men kan du inte lita pÄ en bra C24-sÀljare eller bedöma Àktheten pÄ en klocka sÄ köp frÄn svensk AD. Hur mycket skiljer sig priset frÄn grÄhandlarn mot listpriset i procent?
 

Denvy

Omega
Ska du gÄ in med en sprillans grÄhandlar-bratte och fÄ den kontrollerad av AD? LÀr vara poppis. Du fÄr nog köpa ett Àkthetsintyg dÄ, om de nu ens utfÀrdar det pÄ en helt ny grÄhandlarklocka. Vissa gör nog, andra inte.

Ta det inte fel. Men kan du inte lita pÄ en bra C24-sÀljare eller bedöma Àktheten pÄ en klocka sÄ köp frÄn svensk AD. Hur mycket skiljer sig priset frÄn grÄhandlarn mot listpriset i procent?

Oj har de sÄ snorkig attityd hos AD? Hade inte haft nÄgra problem att betala nÄgra hundralappar för att de ska knappa in en siffra pÄ datorn. Kan de utfÀrda ett Àkthetsintyg pÄ plats? Inte sÄ sugen pÄ lÀmna ifrÄn min klockan över nÄgra dagar.

SÀg att de listpriset Àr runt 70-75. Chrono ligger pÄ runt 55-60. Hade jag kunnat fÄ de för 60 hade jag köpt det i Sverige men kÀnns inte som man skulle kunna pruta ner den sÄ mycket?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Oj har de sÄ snorkig attityd hos AD? Hade inte haft nÄgra problem att betala nÄgra hundralappar för att de ska knappa in en siffra pÄ datorn. Kan de utfÀrda ett Àkthetsintyg pÄ plats? Inte sÄ sugen pÄ lÀmna ifrÄn min klockan över nÄgra dagar.

SÀg att de listpriset Àr runt 70-75. Chrono ligger pÄ runt 55-60. Hade jag kunnat fÄ de för 60 hade jag köpt det i Sverige men kÀnns inte som man skulle kunna pruta ner den sÄ mycket?
Det handlar inte om snorkighet. Du skulle sÀkert fÄ hjÀlp. Men att komma in med en nyköpt grÄhandlarklocka och be om att de kontrollerar den skulle ju inte jag göra av ren respekt. GrÄhandlarna (och nÀtet) Àr ju anledningen att mÄnga klockbutiker stÀngt, och Àven andra retailbranscher, Lekia, JC etc. Snart har vi vÀl bara nÀtet kvar vilket Àr trist.

Om du bor i Stockholm sÄ tycker jag du ska vÀnda dig till Klockmaster Globen eller Erikson Urhandel och snacka med dem. Om du fÄr rabatt eller inte vet jag inte, men inga klockaffÀrer tar illa upp för lite prut. De Àr vana. Vad kostar klockan pÄ Uret.se, vilken modell Àr det?
 
Topp