• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1965ek

Patek
2-Faktor
Bryggseglar Colt...
B7A4F9DD-BFE5-4979-9BF4-631E16A83CEF.jpeg
 

Boozer_87

Panerai
Glömde helt och hållet av att höja upp TT = time promotion, Täby för ett tag sen. Har alltid uppträtt superproffsigt vid frågor, services även duktiga på goodwill ahh rekommderas helt enkelt :breitling:
 

Weberg

Audemars
får man fråga vad du tänkt sälja den för?

inte för att jag tänker köpa den..
har redan 4 chronomater så det börjar bli för många men är nyfiken vad du tänker dig för pris!
Har inte tänkt på det ännu. Denna har en väldigt eftertraktad tavla har jag förstått samt box, manual och originallänk så kan nog gå hyfsat högt. La ut en likadan fast gröntavlad för typ 19 tkr och den försvann direkt. Helstål anses oxå lite sportigare än den vanligare tvåtonaren.

EDIT: Visa dina Chronomater! :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
I dag lärde jag mig något nytt i samband med en klocköverlämning. Det är säkert självklart och gammalt för de flesta, men kanske finns det någon mer som jag? En kille som varit med och byggt radarsystem för flygtrafiken tittade på min klocka. Du har en gammal chronomat ser jag. Den är aviation. Ser du vad boettkroppen föreställer om du tittar rakt från sidan mot tryckknapparna? Nej, svarade jag. Ser du inte att det föreställer ett gammalt propellerplan? Lugsen är längst ut på vingarna, kronografknapparma är propellermotorer på vingarna och den stora kronan i mitten som sköter tid och datum är den stora propellern. Den vetskapen gjorde inte bärandet av en vintage-chronomat mindre njutbart. Är det bara jag som inte har sett det? Lite dålig bild, eftersom det ska ses rakt från sidan, men det är för mörkt för bra bilder.

Tänk bort bezelen. Det är bara själva boettkroppen som blir ett propellerplan. Tittar man på hela klockan från sidan blir den ett UFO.
C69D5F48-8323-4954-82F4-7A993F969FFF.jpeg
 
Senast ändrad:

Leiflicious

Cartier
I dag lärde jag mig något nytt i samband med en klocköverlämning. Det är säkert självklart och gammalt för de flesta, men kanske finns det någon mer som jag? En kille som varit med och byggt radarsystem för flygtrafiken tittade på min klocka. Du har en gammal chronomat ser jag. Den är aviation. Ser du vad boettkroppen föreställer om du tittar rakt från sidan mot tryckknapparna? Nej, svarade jag. Ser du inte att det föreställer ett gammalt propellerplan? Lugsen är längst ut på vingarna, kronografknapparma är propellermotorer på vingarna och den stora kronan i mitten som sköter tid och datum är den stora propellern. Den vetskapen gjorde inte bärandet av en vintage-chronomat mindre njutbart. Är det bara jag som inte har sett det? Lite dålig bild, eftersom det ska ses rakt från sidan, men det är för mörkt för bra bilder.

Tänk bort bezelen.
C69D5F48-8323-4954-82F4-7A993F969FFF.jpeg

Festlig anekdot!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
1FC5F43A-AECB-4172-936C-84757AA0AC5C.jpeg
Sen frukost idag, det kan vi kosta på oss som pensionärer. Utflykt till storstaden igår vilket naturligtvis innehöll ett besök hos Klockmaster Globen. Jag har hållit på med klockor i väldigt många år och tycker att Svante & Co är svårslagna vad gäller bemötande och kompetens. Var lite på jakt efter en ”sommarklocka” och gick ut därifrån med en Colt Automatic på handleden. Känns som en väldigt välgjord och robust klocka till ett mycket bra pris - nöjd!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Denna gamla sköning fick hänga med från Stockholm till Göteborg idag.
Lägger även ut en liten suktis till @Moorflax som jag hört börjar bli lite hårt sugen på en av Breitlings finest.

aero.jpg
Den är riktigt bra och jag har haft den i tankarna sedan jag fick prova din. :)
Sålde denna förra sommaren och ångrar det fortfarande så jag behöver stilla Brattesuget med något annat skoj.
IMG_8453.JPG
 
Topp