• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
LÀder pÄ Chronomaten idag. En tankevurpa i 25 graders vÀrme.
20190618_182054-01.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
1FC5F43A-AECB-4172-936C-84757AA0AC5C.jpeg
Sen frukost idag, det kan vi kosta pĂ„ oss som pensionĂ€rer. Utflykt till storstaden igĂ„r vilket naturligtvis innehöll ett besök hos Klockmaster Globen. Jag har hĂ„llit pĂ„ med klockor i vĂ€ldigt mĂ„nga Ă„r och tycker att Svante & Co Ă€r svĂ„rslagna vad gĂ€ller bemötande och kompetens. Var lite pĂ„ jakt efter en ”sommarklocka” och gick ut dĂ€rifrĂ„n med en Colt Automatic pĂ„ handleden. KĂ€nns som en vĂ€ldigt vĂ€lgjord och robust klocka till ett mycket bra pris - nöjd!
Grattis! Det Àr en 44? Jag har ju en 41 med grÄ tavla och tror det bara finns en vit som alternativ om man vill ha den nya helborstade varianten.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Grattis! Det Àr en 44? Jag har ju en 41 med grÄ tavla och tror det bara finns en vit som alternativ om man vill ha den nya helborstade varianten.
- Ja, det Àr en 44mm. Finns med svart eller blÄ tavla. Jag valde den svarta, passar med mÄnga olika fÀrger pÄ band och har bÀst lÀsbarhet.
Jag gillar grÄ tavlor (som pÄ din), sÄ hade det funnits hade jag nog valt den.
Men nu drömmer jag om nya Superocean med gul tavla.....
 

1965ek

Patek
2-Faktor
- Ja, det Àr en 44mm. Finns med svart eller blÄ tavla. Jag valde den svarta, passar med mÄnga olika fÀrger pÄ band och har bÀst lÀsbarhet.
Jag gillar grÄ tavlor (som pÄ din), sÄ hade det funnits hade jag nog valt den.
Men nu drömmer jag om nya Superocean med gul tavla.....
Japp lÀsbarheten blir viktigare med Ären. Med nya superocean menar du den helborstade med 6,9,12?
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
fyfan vad snygg den Àr pÄ svart lÀder!!!!!!
orginallÀder?

OsÀker, det sÄldes som originallÀder, det kÀnns som ett sÄnt men saknar text pÄ insidan. Men jag har för mig att det kunde vara sÄ förr. I vilket fall Àr det vÀldigt mjukt och fint.
 

Rulle

Audemars
De vĂ€xer inte pĂ„ trĂ€d men de vĂ€xer vĂ€ldigt bra i din klocklĂ„da. Är det sĂ„ man ska tolka det?
ja vad ska man sÀga...

breitling Àr roligt eftersom det finns sÄ mycket kul till rimliga pengar tillskillnad frÄn tex rolex dÀr allt Àr vÀldigt högt prisat Ä rÀtt ofta lite för svÄrt att fÄ tag i!


Chronomaten Àr nog fan min favorit modell
 

Scipio

Patek
2-Faktor
ja vad ska man sÀga...

breitling Àr roligt eftersom det finns sÄ mycket kul till rimliga pengar tillskillnad frÄn tex rolex dÀr allt Àr vÀldigt högt prisat Ä rÀtt ofta lite för svÄrt att fÄ tag i!


Chronomaten Àr nog fan min favorit modell
F-n sÄ trÄkigt mitt inlÀgg kÀndes nu nÀr jag lÀste det. UrsÀkta om det tolkades sÄ. Jag hÄller helt med dig. Breitling Àr kul. En design man blir glad av. Jag gillar ocksÄ Chronomat. Jag saknar en lÀnk till min bara:) Rolex Àr inte bara svÄrt att fÄ tag i, det mesta Àr ganska trÄkigt ocksÄ om man nu inte gillar den stela designen förstÄs. NÀsta Breitling blir nog en Àldre chronomat. Jag skulle gÀrna köpa den som Àr gjort för Yachting. Tror du har en sÄdan.
 

Rulle

Audemars
F-n sÄ trÄkigt mitt inlÀgg kÀndes nu nÀr jag lÀste det. UrsÀkta om det tolkades sÄ. Jag hÄller helt med dig. Breitling Àr kul. En design man blir glad av. Jag gillar ocksÄ Chronomat. Jag saknar en lÀnk till min bara:) Rolex Àr inte bara svÄrt att fÄ tag i, det mesta Àr ganska trÄkigt ocksÄ om man nu inte gillar den stela designen förstÄs. NÀsta Breitling blir nog en Àldre chronomat. Jag skulle gÀrna köpa den som Àr gjort för Yachting. Tror du har en sÄdan.
ligger en fin ute pÄ chrono245 för ungefÀr 12
en borstad tidig 81950 dessutom som inte Àr i tvÄton
.
dessa ser man inte sÄ ofta sÄ kolla in den!

yatching versionen tycker jag Àr frÀck!
ger lite mer fÀrg vilket Àr trevlig

det Àr nog en av dom klockor jag Àgt som gett mest nyfikna blickar och kommentarer frÄn okunniga butiksbitrÀden:D
NÀr man testar en klocka och bitrÀdet börjar pilla och stÀlla frÄgor om ens nuvarande klocka sÄ fÄr jag oftast bara positiva vibbar av butiken för dom har en anstÀlld som verkar vara genuint intresserad utav klockor eller bara vill lÀra sig mer!
 

SimonF

Breitling
Hej allesammans. Är ny pĂ„ stĂ€llet och hoppas jag gör rĂ€tt nĂ€r jag skriver hĂ€r.

Har nÄgra frÄgor som jag ej fÄr svar pÄ nÀr jag googlar det. TÀnkte kolla med er om ni kan hjÀlpa mig.
Jag undrar hur ytterboxen ser ut till en Breitling Crosswind ref A13055 frÄn 1997?
Vad ligger den pÄ i pris, fullset?
StÀmmer det att denna modellen enbart gjordes under tre Ärs tid?
Tacksam för svar:)

/Simon
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Denna gamla sköning fick hÀnga med frÄn Stockholm till Göteborg idag.
LÀgger Àven ut en liten suktis till @Moorflax som jag hört börjar bli lite hÄrt sugen pÄ en av Breitlings finest.

aero.jpg

Den Àr riktigt bra och jag har haft den i tankarna sedan jag fick prova din. :)
SÄlde denna förra sommaren och Ängrar det fortfarande sÄ jag behöver stilla Brattesuget med nÄgot annat skoj.
IMG_8453.JPG

Klart man ska ha sig en Aerospace(inte jag dÄ alltsÄ:D) och de pÄ 40mm rockar hÄrt, sÀrskilt E65062/E65362/E75362;)
Har Àgt nÄgra "Avantage" E79362 samt ngn Àldre och fick Àntligen tummen loss idag och pungade ut för en E75362 fullset:woot:
Just den reffen har fina SQ-verket, saknar dock lÀnken men ska fixa flexlÀnken för maximal komfort. En SQ-uppgraderad E65062 vore det mest ultimata men, men en E75362 Àr skitbra den med!. Den gör kanske en lyckad landning hos mig i veckan och Àr allt OK blir det nÄgra pics hÀr!
(Att pimpa med UTC Àr ej att förglömma!)
 
Senast Àndrad:
Klart man ska ha sig en Aerospace(inte jag dÄ alltsÄ:D) och de pÄ 40mm rockar hÄrt, sÀrskilt E65062/E65362/E75362;)
Har Àgt nÄgra "Avantage" E79362 samt ngn Àldre och fick Àntligen tummen loss idag och pungade ut för en E75362 fullset:woot:
Just den reffen har fina SQ-verket, saknar dock lÀnken men ska fixa flexlÀnken för maximal komfort. En SQ-uppgraderad E65062 vore det mest ultimata men, men en E75362 Àr skitbra den med!. Den gör kanske en lyckad landning hos mig i veckan och Àr allt OK blir det nÄgra pics hÀr!
(Att pimpa med UTC Àr ej att förglömma!)

Kul! Grattis! Vi ser fram emot bilder!!
 
Nix, det blev en annan kulör!. Hemlis Àn sÄ lÀnge!:p
Du Àr alltsÄ sugen pÄ att köpa en E75362?

Asch!... Äkej! SpÀnnande! Keep us poted!
Japp! Snöade in lite nu sen jag köpte min evo!
SQ e sjukt coolt och jag gillar verkligen de helvita (penn?)visarna och indexen pÄ de Àldre referenserna!

Men jag tror jag vill ha en svarttavlad!

Edit: nÀstan allt
@Aerospace
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Asch!... Äkej! SpÀnnande! Keep us poted!
Japp! Snöade in lite nu sen jag köpte min evo!
SQ e sjukt coolt och jag gillar verkligen de helvita (penn?)visarna och indexen pÄ de Àldre referenserna!
JadÄ, jag kan skicka en mini review pÄ PM om du sÄ önskar och berÀtta mitt initiala intryck av urtavlan och allt annat. LÀtt hÀnt nÀr man köpt den senaste/dyraste och vill uppleva de Àldre:D. KÀnner igen den sjukan!. Det Àr inte konstigt man blir kÀr i de Àldre, sug pÄ denna:
Breitling Aerospace E65062, E75362, E79362.jpg
 
Topp