• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

kirex

Cartier
Vi matchar vÀl lite dÄ, B för lite :breitling:
Screenshot_20190802-000606_Gallery.jpg

Raven Àr snygg!

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-1045#post-2884749
 

DrDre

Patek
Efter 5 Är har jag Àntligen skaffat min drömklocka! Det som starta det hela.

Hade aldrig ett intresse av klockor innan förrns en dag dÄ jag sÄg en stor reklampelare med Navitimern, blev kÀr vid första ögonkastet och visste direkt att det var den klockan jag ville ha.

IMG_20190801_161220.jpg


Min flickvÀn stör sig redan pÄ hur mycket jag stirrar pÄ den =)


Grattis! En klassisk design som man kan ha kvar resten av livet utan att tröttna pÄ.
 

Henkan

Cartier
Jag har mÀrkt att min Chronomat gÄr vÀldigt bra dÄ jag typ aldrig behöver stÀlla om den sÄ jag tÀnkte jag skulle testa hur bra. Nollade mot atomur för 30 dagar sen och kollade idag. 8 sekunder + gick den! AlltsÄ inte i snitt per dygn utan pÄ 30 dagar totalt! Galet!


20190802_134954.jpg
 
C

Coach

Guest
Heads upp i trÄden om nÄgon Àr pÄ jakt efter en ny Breitlingbox frÄn 2019.
CFF0FD5B-3439-49A3-AD87-A2F84DFF8F95.jpeg
613FC6FA-416A-4DBB-A8DA-C20FB4B3B48A.jpeg
 
C

Coach

Guest
NÄgon som vet vad man anvÀnder en sÄn hÀr till ? Undrar om det Àr tÀnkt för klockförvaring eller nÄgot annat o_O
6AED0061-CEC6-4A15-86E1-B749ED5CF1C8.jpeg
0FAEF696-8E53-423E-B87A-393DAF316C01.jpeg
78C919A4-2A12-476D-9A6A-E4343D731376.jpeg
 

kingÀn

Breitling
Satt och kikade pÄ en Tag Heuer day date för nÄgon dag sedan, stötte dÄ pÄ en breitling som hade en liknande modell. Men hittar inte pÄ den, nÄgon hÀr som vet modellen pÄ den sÄ att jag kan kika lite till? Skiljde inte mycket i prisklass
 

kluckan

Omega
Hej breitlingsfan, kom över en b13050 som behöver lite kÀrlek, har svÄrt att vÀrdera och uppskatta om det Àr vÀrt att kasta pengar pÄ, hade uppskattat hjÀlp dÄ jag Àr novis pÄ breitling sjÀlv. Visst slitage, i behov av en rejÀl service och ev nytt spÀnne, lÄda samt extra lÀnkbitar men inget cert. RÀdda? tack pÄ förhand.
received_365708374115338.jpeg
 

Rulle

Audemars
Hej breitlingsfan, kom över en b13050 som behöver lite kÀrlek, har svÄrt att vÀrdera och uppskatta om det Àr vÀrt att kasta pengar pÄ, hade uppskattat hjÀlp dÄ jag Àr novis pÄ breitling sjÀlv. Visst slitage, i behov av en rejÀl service och ev nytt spÀnne, lÄda samt extra lÀnkbitar men inget cert. RÀdda? tack pÄ förhand.
received_365708374115338.jpeg
frÄgan Àr vad du gett för den?!
 

kluckan

Omega
frÄgan Àr vad du gett för den?!
nja frÄgan Àr vad den Àr vÀrd nÀr den Àr nyservad och klar för försÀljning, hittar ett exemplar pÄ chrono24 i USA men det Àr svÄrt att jÀmföra, samt den saknade lÀnk.
f.ö erbjuds den för 5500 men det Àr en del att fixa med den, full service, ny clasp dÄ det finns en spricka, bezel klickar över.. Àr rÀtt risig tyvÀrr, men priset fÄr mig att övervÀga rÀddning ÀndÄ.
 

DrDre

Patek
Hej breitlingsfan, kom över en b13050 som behöver lite kÀrlek, har svÄrt att vÀrdera och uppskatta om det Àr vÀrt att kasta pengar pÄ, hade uppskattat hjÀlp dÄ jag Àr novis pÄ breitling sjÀlv. Visst slitage, i behov av en rejÀl service och ev nytt spÀnne, lÄda samt extra lÀnkbitar men inget cert. RÀdda? tack pÄ förhand.
received_365708374115338.jpeg

Jag skulle tro att det bÀsta Àr att lÄta serva den hos en icke-auktoriserad urmakare. DÄ fixar han urverket och troligen ocksÄ vridringen. Kostnad ca 5 000 (?). Klockan borde dÄ gÄ att sÀlja för runt 12 tkr (+/- 1 tkr) pÄ lÀder (se nedan).

NÀr det kommer till lÀnken, sÄ Àr mitt intryck att en klocka som din sÀljs för ungefÀr 4 tkr (+//1 tkr) mer om den har lÀnk Àn pÄ lÀder. Att köpa en helt ny clasp kostar nog mer Àn sÄ. SÄ, frÄn ettt ekonomiskt perspektiv Àr det nog bÀttre att a) försöka att hitta en beg clasp (vilket nog inte Àr sÄ enkelt) eller b) sÀlj lÀnken löst som den Àr.
 

kluckan

Omega
Jag skulle tro att det bÀsta Àr att lÄta serva den hos en icke-auktoriserad urmakare. DÄ fixar han urverket och troligen ocksÄ vridringen. Kostnad ca 5 000 (?). Klockan borde dÄ gÄ att sÀlja för runt 12 tkr (+/- 1 tkr) pÄ lÀder (se nedan).

NÀr det kommer till lÀnken, sÄ Àr mitt intryck att en klocka som din sÀljs för ungefÀr 4 tkr (+//1 tkr) mer om den har lÀnk Àn pÄ lÀder. Att köpa en helt ny clasp kostar nog mer Àn sÄ. SÄ, frÄn ettt ekonomiskt perspektiv Àr det nog bÀttre att a) försöka att hitta en beg clasp (vilket nog inte Àr sÄ enkelt) eller b) sÀlj lÀnken löst som den Àr.
Tack för uppskattningen, uppskattas. Tycker det Àr trÄkigt att den bara ligger och skrÀpar i skicket den Àr i, gÄr jag +/- 0 Àr jag nöjd Àrligt talat och det verkar finnas marginaler för det. Har kontakt med en pensionerad urmakare som hjÀlpt mig innan, fÄr se vad han sÀger helt enkelt!
 
Topp