Du lägger ut din för det pris som du känner helt enkelt. Tänkte bara om du ville ha ett exempel på tidigare sålda av samma modell.
Raven är snygg! https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtråden.24133/page-1045#post-2884749
Jag har märkt att min Chronomat går väldigt bra då jag typ aldrig behöver ställa om den så jag tänkte jag skulle testa hur bra. Nollade mot atomur för 30 dagar sen och kollade idag. 8 sekunder + gick den! Alltså inte i snitt per dygn utan på 30 dagar totalt! Galet!
Någon som vet vad man använder en sån här till ? Undrar om det är tänkt för klockförvaring eller något annat
Är inte det där en "klockbricka"? Lite sådär onödig grej att ha på nattduksbordet där du lägger klockan,nycklar,ringar och liknande
Jo det är nog en sån troligtvis. Optimala förvaringen för klockan tycker jag är Breitlings serviceetui.
Träffade några klockintresserade kamrater igår, den här är verkligen trevlig. Ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild (det ör 42mm versionen).
Satt och kikade på en Tag Heuer day date för någon dag sedan, stötte då på en breitling som hade en liknande modell. Men hittar inte på den, någon här som vet modellen på den så att jag kan kika lite till? Skiljde inte mycket i prisklass
Gillar den där modellen mer och mer... De flesta som sett den verkar säga att orange är bäst jfr svart och vit tavla i 42. Antar att svart kommer sälja i störst volym... också den jag gillar bäst på bild.
Hej breitlingsfan, kom över en b13050 som behöver lite kärlek, har svårt att värdera och uppskatta om det är värt att kasta pengar på, hade uppskattat hjälp då jag är novis på breitling själv. Visst slitage, i behov av en rejäl service och ev nytt spänne, låda samt extra länkbitar men inget cert. Rädda? tack på förhand.
nja frågan är vad den är värd när den är nyservad och klar för försäljning, hittar ett exemplar på chrono24 i USA men det är svårt att jämföra, samt den saknade länk. f.ö erbjuds den för 5500 men det är en del att fixa med den, full service, ny clasp då det finns en spricka, bezel klickar över.. är rätt risig tyvärr, men priset får mig att överväga räddning ändå.
Jag skulle tro att det bästa är att låta serva den hos en icke-auktoriserad urmakare. Då fixar han urverket och troligen också vridringen. Kostnad ca 5 000 (?). Klockan borde då gå att sälja för runt 12 tkr (+/- 1 tkr) på läder (se nedan). När det kommer till länken, så är mitt intryck att en klocka som din säljs för ungefär 4 tkr (+//1 tkr) mer om den har länk än på läder. Att köpa en helt ny clasp kostar nog mer än så. Så, från ettt ekonomiskt perspektiv är det nog bättre att a) försöka att hitta en beg clasp (vilket nog inte är så enkelt) eller b) sälj länken löst som den är.
Tack för uppskattningen, uppskattas. Tycker det är tråkigt att den bara ligger och skräpar i skicket den är i, går jag +/- 0 är jag nöjd ärligt talat och det verkar finnas marginaler för det. Har kontakt med en pensionerad urmakare som hjälpt mig innan, får se vad han säger helt enkelt!
Heads up! Funderar på att flippa den här skönheten så vid intresse dra ett pm Full set och fullservad 2019.