Laddar...
Erikson Urhandel

Den officiella Breitlingtråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av svesam, 17 maj 2014.

1. rambo_amadeus

rambo_amadeus Tantal

Tack, testade 1,5 men kom inte riktigt ner i spåret. Måste hitta "vassare" mejslar känns det som.

2. Stig

Stig Titan

Han försökte precis i ett PM sälja en Tudor BB36 till ett lite väl bra pris. :facepalm:

3. Breitlingfan

Breitlingfan Silver Premium

Min Aerospace ligger i nuläget ute till försäljning så nej han har ej köpt något av mig.

4. Richie

Richie Silver

Anmäl till admin

Uretperspektiv gillar detta.
  5. Breitlingfan

Jag anmälde det direkt. Funderar dock på om denna person har något samband med en annan återvändande person som har blåst folk på forumet tidigare. Såg att denna person lagt upp annonser nu igen.
    Tänker ej nämna namnet för att undvika förtal men jag fattar ej hur en del kan systematiskt blåsa folk och få återvända till forumet efter att ha blivit avstängd för bedrägeri. Ska ej spekulera vidare men lite huvudbry blir det.

bvb gillar detta.
  6. viwe

viwe Tantal

Från:
    Göteborg
    Även jag blev kontaktad. Är admin kontaktade?

7. Breitlingfan

Jag anmälde annonsen.

Dixie gillar detta.
  8. Jerico

Jerico Frank Andersson Premium

Från:
    Hufvudstaden
    @hook

9. JensBP

JensBP Brattlife Premium

Värdigt...
    DD0786BC-C6A1-4E71-A30E-FDE735682282.

North, jh742, gruby och 15 andra gillar detta.
  10. klockodile

klockodile Dundee

Från:
    Gbg
    Fyfan, grym!!!

11. Hans B 1955

Hans B 1955 Tantal

963ABDE2-FDD7-48AB-9BDE-6344F1D7CB1D. 0805D4B5-EB1C-4C33-B92F-5E1934B0DE6A. 60A82D93-F8F1-455B-9E24-225959F7E8AB. Hurricane idag. Härlig pjäs, men nytt lockar så om någon här är intresserad av att ta över den så hör av er innan jag gör någon annons. Den här är 50mm med viklås, listar 83300 kr. Nyskick uttagen av mig före jul i Sverige. Fullset förstås.
    I annonsen skriver jag nog 46000, men om nån här hugger snabbt blir det billigare :)
    F2f affär föredras.

Senast ändrad: 10 augusti 2019
    eriksson850, jh742, Mauritz och 6 andra gillar detta.
  12. Breitling

Breitling Titan

27E2538B-C802-4707-9D90-128F3FD15B8D.
    Grilla lite korv till barnen i regnet

jh742, gruby, Pave och 3 andra gillar detta.
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Moderator Premium

Från:
    Jymden
    Får? Begår man brott eller försöker begå brott så blir man bannad, även från att skapa nya konton i den mån det går. Med det sagt så läser vi inte allt som står i alla trådar så anmäl och ta direktkontakt med @hook eller @Leben när det behövs.

eriksson850 och Jerico gillar detta.
  14. Breitlingfan

Jag anmäler direkt kan du lita på och kommer fortsätta göra det.
    Men vad innebär bannad egentligen ?
    Med tanke på att en person som redan har blivit bannad en gång och efter flertalet bedrägerier kan få återkomma till forumet och annonsera med sitt gamla konto ?
    Borde vara skillnad om man gör misstag men om det är genomtänkta och systematiska bedrägerier borde man väl inte kunna väcka liv i sitt gamla konto ? Förstår att det är svårt att kontrollera om dessa personer skapar nya konton. Hur länge gäller det om man blivit bannad, for life eller är det från fall till fall ?

15. yonsson

Från:
    Jymden
    Har man blivit bannad pga en sådan sak så är man det 4 Life, möjligen kan det ske tekniska fel. Ta det i PM med @hook eller @Leben

16. Breitlingfan

Ok ja det var for life jag också tänkte att det borde vara i ett sådant fall.

17. yonsson

Från:
    Jymden
    Om ni tror att någon försöker scamma er så PMa Hook eller Leben, det räcker inte att bara anmäla en annons, det dräller ju in av allmänna anmälningar. Nu är ni 3st som skrivit om det här, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. Så återigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.

eriksson850 och viwe gillar detta.
  18. hook

hook Taller the shorty Admin Owner Premium

Bra @yonsson

Jerico gillar detta.
  19. Stig

Stig Titan

Jag kommer att göra det nästa gång. Jag fick ett PM på en köpesannons där priset var lite för bra vilket i sig inte är något brott. Såg dock snabbt att medlemmen hade lagt ut en annons på @Breitlingfan Aerospace och valde därför att inte svara på PM`et.

Senast ändrad: 10 augusti 2019
  20. Breitlingfan

Jag är hyfsat med på noterna nu.
    Jag trodde däremot att en anmälan gick till någon admin och att det var så man skulle göra när man blir utsatt för konstigheter.
    Som exempelvis när någon snor ens bilder och beskrivning i annons.
    Det går ju att skriva vad saken gäller i textrutan när jag anmäler.
    Jag hade ingen aning om att man ska anmäla + skicka ett pm vilket känns som onödigt dubbelt men då vet jag det nu.

21. Stig

Stig Titan

Jag levde också i tron om att anmälan på annonsen var tillräckligt i det här fallet.

22. Breitlingfan

Ja det är inte lätt att veta när man aldrig gjort en anmälan förut. Men jag kommer helgardera framöver med både pm och anmälan.

23. Dixie

Dixie Guld

Från:
    Skåne men utflyttad
    Skrev du utförligt i anmälan så admin fick en rimlig chans att förstå att det var allvarligt, kanske lite bråttom osv... ?

24. Breitlingfan

Jadå det gjorde jag och annonsen plockades bort så det gick bra med endast en anmälan.
    Har ej skickat något pm.

Dixie gillar detta.
  25. Dixie

Dixie Guld

Från:
    Skåne men utflyttad
    Då så

26. Stig

Stig Titan

Skickade ett PM till @hook om händelsen. Jag får vara snabbare nästa gång man blir kontaktad av någon som uppenbarligen försöker blåsa en.

hook gillar detta.
  27. Breitlingfan

Yes mission accomplished så jag har ingen invändan mot det. Förstod däremot inte syftet med att både behöva anmäla samt skicka pm men jag har heller ingen om hur systemet är uppbyggt så om det är pm + anmälan framöver så är jag fine med det.

28. Mauritz

Mauritz Silver

Idag blev en bra dag trots att semestern är slut och det regnar ute. En träff med @Hans B 1955 gjorde min dag.
    ECD46B94-E475-45EF-9654-7900EF3F7E9A.

eriksson850, jh742, ScubaKing och 10 andra gillar detta.
  29. Mauritz

Mauritz Silver

Så jävla nöjd..
    6617BB29-A0F7-4A0F-98B6-A5DB8C18EFAE.

eriksson850, jh742, Aerospace och 6 andra gillar detta.
  30. Hans B 1955

Hans B 1955 Tantal

- Tack, det var en trevlig pratstund och en smidig affär. Hoppas du blir nöjd med klockan.

Mollstedt