• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
Har han köpt klockan av dig?
I tisdags hade han enl. sin pres endast tvÄ (ingen var en aerospace). Hackat konto eller liknande?
Screenshot_20190809-193850_Samsung Internet.jpg
Min Aerospace ligger i nulÀget ute till försÀljning sÄ nej han har ej köpt nÄgot av mig.
 
C

Coach

Guest
Jag anmÀlde det direkt. Funderar dock pÄ om denna person har nÄgot samband med en annan ÄtervÀndande person som har blÄst folk pÄ forumet tidigare. SÄg att denna person lagt upp annonser nu igen.
TÀnker ej nÀmna namnet för att undvika förtal men jag fattar ej hur en del kan systematiskt blÄsa folk och fÄ ÄtervÀnda till forumet efter att ha blivit avstÀngd för bedrÀgeri. Ska ej spekulera vidare men lite huvudbry blir det.
 
  • Like
Reactions: bvb

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor

Jag anmÀlde det direkt. Funderar dock pÄ om denna person har nÄgot samband med en annan ÄtervÀndande person som har blÄst folk pÄ forumet tidigare. SÄg att denna person lagt upp annonser nu igen.
TÀnker ej nÀmna namnet för att undvika förtal men jag fattar ej hur en del kan systematiskt blÄsa folk och fÄ ÄtervÀnda till forumet efter att ha blivit avstÀngd för bedrÀgeri. Ska ej spekulera vidare men lite huvudbry blir det.

Även jag blev kontaktad. Är admin kontaktade?

Jag anmÀlde annonsen.
@hook
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
963ABDE2-FDD7-48AB-9BDE-6344F1D7CB1D.jpeg
0805D4B5-EB1C-4C33-B92F-5E1934B0DE6A.jpeg
60A82D93-F8F1-455B-9E24-225959F7E8AB.jpeg
Hurricane idag. HÀrlig pjÀs, men nytt lockar sÄ om nÄgon hÀr Àr intresserad av att ta över den sÄ hör av er innan jag gör nÄgon annons. Den hÀr Àr 50mm med viklÄs, listar 83300 kr. Nyskick uttagen av mig före jul i Sverige. Fullset förstÄs.
I annonsen skriver jag nog 46000, men om nÄn hÀr hugger snabbt blir det billigare :)
F2f affÀr föredras.
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag anmÀlde det direkt. Funderar dock pÄ om denna person har nÄgot samband med en annan ÄtervÀndande person som har blÄst folk pÄ forumet tidigare. SÄg att denna person lagt upp annonser nu igen.
TÀnker ej nÀmna namnet för att undvika förtal men jag fattar ej hur en del kan systematiskt blÄsa folk och fÄ ÄtervÀnda till forumet efter att ha blivit avstÀngd för bedrÀgeri. Ska ej spekulera vidare men lite huvudbry blir det.
FÄr? BegÄr man brott eller försöker begÄ brott sÄ blir man bannad, Àven frÄn att skapa nya konton i den mÄn det gÄr. Med det sagt sÄ lÀser vi inte allt som stÄr i alla trÄdar sÄ anmÀl och ta direktkontakt med @hook eller @Leben nÀr det behövs.
 
C

Coach

Guest
FÄr? BegÄr man brott eller försöker begÄ brott sÄ blir man bannad, Àven frÄn att skapa nya konton i den mÄn det gÄr. Med det sagt sÄ lÀser vi inte allt som stÄr i alla trÄdar sÄ anmÀl och ta direktkontakt med @hook eller @Leben nÀr det behövs.
Jag anmÀler direkt kan du lita pÄ och kommer fortsÀtta göra det.
Men vad innebÀr bannad egentligen ?
Med tanke pÄ att en person som redan har blivit bannad en gÄng och efter flertalet bedrÀgerier kan fÄ Äterkomma till forumet och annonsera med sitt gamla konto ?
Borde vara skillnad om man gör misstag men om det Àr genomtÀnkta och systematiska bedrÀgerier borde man vÀl inte kunna vÀcka liv i sitt gamla konto ? FörstÄr att det Àr svÄrt att kontrollera om dessa personer skapar nya konton. Hur lÀnge gÀller det om man blivit bannad, for life eller Àr det frÄn fall till fall ?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag anmÀler direkt kan du lita pÄ och kommer fortsÀtta göra det.
Men vad innebÀr bannad egentligen ?
Med tanke pÄ att en person som redan har blivit bannad en gÄng och efter flertalet bedrÀgerier kan fÄ Äterkomma till forumet och annonsera med sitt gamla konto ?
Borde vara skillnad om man gör misstag men om det Àr genomtÀnkta och systematiska bedrÀgerier borde man vÀl inte kunna vÀcka liv i sitt gamla konto ? FörstÄr att det Àr svÄrt att kontrollera om dessa personer skapar nya konton. Hur lÀnge gÀller det om man blivit bannad, for life eller Àr det frÄn fall till fall ?
Har man blivit bannad pga en sÄdan sak sÄ Àr man det 4 Life, möjligen kan det ske tekniska fel. Ta det i PM med @hook eller @Leben
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok ja det var for life jag ocksÄ tÀnkte att det borde vara i ett sÄdant fall.
Om ni tror att nÄgon försöker scamma er sÄ PMa Hook eller Leben, det rÀcker inte att bara anmÀla en annons, det drÀller ju in av allmÀnna anmÀlningar. Nu Àr ni 3st som skrivit om det hÀr, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. SÄ Äterigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Om ni tror att nÄgon försöker scamma er sÄ PMa Hook eller Leben, det rÀcker inte att bara anmÀla en annons, det drÀller ju in av allmÀnna anmÀlningar. Nu Àr ni 3st som skrivit om det hÀr, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. SÄ Äterigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.

Bra @yonsson
 

Stig

Omega
2-Faktor
Om ni tror att nÄgon försöker scamma er sÄ PMa Hook eller Leben, det rÀcker inte att bara anmÀla en annons, det drÀller ju in av allmÀnna anmÀlningar. Nu Àr ni 3st som skrivit om det hÀr, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. SÄ Äterigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.

Jag kommer att göra det nÀsta gÄng. Jag fick ett PM pÄ en köpesannons dÀr priset var lite för bra vilket i sig inte Àr nÄgot brott. SÄg dock snabbt att medlemmen hade lagt ut en annons pÄ @Breitlingfan Aerospace och valde dÀrför att inte svara pÄ PM`et.
 
Senast Àndrad:
C

Coach

Guest
Om ni tror att nÄgon försöker scamma er sÄ PMa Hook eller Leben, det rÀcker inte att bara anmÀla en annons, det drÀller ju in av allmÀnna anmÀlningar. Nu Àr ni 3st som skrivit om det hÀr, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. SÄ Äterigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.
Jag Àr hyfsat med pÄ noterna nu.
Jag trodde dÀremot att en anmÀlan gick till nÄgon admin och att det var sÄ man skulle göra nÀr man blir utsatt för konstigheter.
Som exempelvis nÀr nÄgon snor ens bilder och beskrivning i annons.
Det gÄr ju att skriva vad saken gÀller i textrutan nÀr jag anmÀler.
Jag hade ingen aning om att man ska anmÀla + skicka ett pm vilket kÀnns som onödigt dubbelt men dÄ vet jag det nu.
 

Stig

Omega
2-Faktor
Jag Àr hyfsat med pÄ noterna nu.
Jag trodde dÀremot att en anmÀlan gick till nÄgon admin och att det var sÄ man skulle göra nÀr man blir utsatt för konstigheter.
Som exempelvis nÀr nÄgon snor ens bilder och beskrivning i annons.
Det gÄr ju att skriva vad saken gÀller i textrutan nÀr jag anmÀler.
Jag hade ingen aning om att man ska anmÀla + skicka ett pm vilket kÀnns som onödigt dubbelt men dÄ vet jag det nu.

Jag levde ocksÄ i tron om att anmÀlan pÄ annonsen var tillrÀckligt i det hÀr fallet.
 

Stig

Omega
2-Faktor
Skickade ett PM till @hook om hÀndelsen. Jag fÄr vara snabbare nÀsta gÄng man blir kontaktad av nÄgon som uppenbarligen försöker blÄsa en.
 
C

Coach

Guest
Yes mission accomplished sÄ jag har ingen invÀndan mot det. Förstod dÀremot inte syftet med att bÄde behöva anmÀla samt skicka pm men jag har heller ingen om hur systemet Àr uppbyggt sÄ om det Àr pm + anmÀlan framöver sÄ Àr jag fine med det.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Om ni tror att nÄgon försöker scamma er sÄ PMa Hook eller Leben, det rÀcker inte att bara anmÀla en annons, det drÀller ju in av allmÀnna anmÀlningar. Nu Àr ni 3st som skrivit om det hÀr, du, @Stig och @viwe , ingen av er har kontaktat admin. SÄ Äterigen, kontakta Hook eller Leben om ni blir utsatta för konstigheter.
Kontaktade admin via PM igÄr.
 
Topp