• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag Àr helt klart nöjd med den. SÄhÀr ser lumen ut.

D992E657-30B2-4124-AF86-0186C7FCA8F3.jpeg
Inte mkt sÀmre Àn skyland som iofs har pÄ index ocksÄ. Men nÄn direkt krÀm Àr det inte
 
  • Like
Reactions: bvb

Smeden

Panerai
Friends Of KS

Rulle

Audemars
Är orolig för att den ej ska ha servats nĂ€rmsta Ă„ren. Service ligger pĂ„ ca 5000 kronor.
det Àr bara ett simpelt eta-verk i dessa och dom Àr billigare Àn 5k att serva men visst sÄ kostar det i slutÀndan men det Àr sÄ nÀr man köper Àldre klockor!

allt Àr en chansning nÀr det kommer till semivintage och vintage
 

DrDre

Patek
Är orolig för att den ej ska ha servats nĂ€rmsta Ă„ren. Service ligger pĂ„ ca 5000 kronor.

Det Àr klokt att beakta Àven en ev service vid bedömning av inköpspriset. Du kan dock lÀmna in den till en icke-auktoriserad urmakare. DÄ fÄr du ner servicekostnaden betydligt.

Personligen tycker jag att det Àr en trevlig klocka. Lite mindre Àn dagens genomsnitt, men inte för liten.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det Àr klokt att beakta Àven en ev service vid bedömning av inköpspriset. Du kan dock lÀmna in den till en icke-auktoriserad urmakare. DÄ fÄr du ner servicekostnaden betydligt.

Personligen tycker jag att det Àr en trevlig klocka. Lite mindre Àn dagens genomsnitt, men inte för liten.
Är det bra deal dĂ„, 6k för den. Med risk för service.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ser ut som en icke orginal lÀnk?
00FEC00F-A9C3-43DD-BA12-59F1404ED82D.jpeg

F8F795CE-E938-4F1A-A7A0-5F9D89FB024C.jpeg
8E66868F-55D5-42DA-8520-BE9F222E65CA.jpeg

LÀnken Àr original vad jag kan se.
Jag skulle tÀnka sÄhÀr, Àr det en klocka jag gillar och tÀnker anvÀnda?
6000kr Àr ett bra pris men den Àr ju lite speciell med sina 38mm. Om service tillkommer sÄ Àr det ju nÄgra tussingar till. DÄ har du en nyservad klocka till ett bra pris. Men.... om du servar den och vill sÀlja den sÄ kommer det kanske inte vara lika lÀtt att fÄ igen alla pengar.
Men, det Àr ju Certinapengar i sammanhanget sÄ vill du ha den sÄ slÄ till. Det Àr ingen klocka du kommer att "göra pengar" pÄ.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
LÀnken Àr original vad jag kan se.
Jag skulle tÀnka sÄhÀr, Àr det en klocka jag gillar och tÀnker anvÀnda?
6000kr Àr ett bra pris men den Àr ju lite speciell med sina 38mm. Om service tillkommer sÄ Àr det ju nÄgra tussingar till. DÄ har du en nyservad klocka till ett bra pris. Men.... om du servar den och vill sÀlja den sÄ kommer det kanske inte vara lika lÀtt att fÄ igen alla pengar.
Men, det Àr ju Certinapengar i sammanhanget sÄ vill du ha den sÄ slÄ till. Det Àr ingen klocka du kommer att "göra pengar" pÄ.
Med icke orginal lĂ€nk, menade jag att det inte Ă€r samma sorts lĂ€nk som kom pĂ„ modellen. Tanken Ă€r inte att göra pengar, snarare att jag vill Ă€ga en Breitling, alltid velat det. Vill verkligen testa en ”Bratte”. Och om jag gillar den kanske köpa en dyrare Breitling.
Dessutom vill jag ge ett pris dÀr jag senare kan sÀlja vidare för samma peng. DÀrför jag undrar om sex tusen Àr ett bra pris. :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Tanken Ă€r inte att göra pengar, snarare att jag vill Ă€ga en Breitling, alltid velat det. Vill verkligen testa en ”Bratte”. Och om jag gillar den kanske köpa en dyrare Breitling.
Dessutom vill jag ge ett pris dÀr jag senare kan sÀlja vidare för samma peng. DÀrför jag undrar om sex tusen Àr ett bra pris. :)

Jag skulle vilja sÀga att det Àr ett bra pris. De dÀr Àldre lÀnkarna kan vara lite rassliga och klockan Àr ju 38mm sÄ den Àr inte helt representativ för Breitling, om du förstÄr hur jag menar. Men om du gillar den dÀr sÄ kommer du sÀkert gilla de lite "dyrare" Brattarna.
Bilden Àr ju lite suddig men den ser ju ut att vara i fint skick.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Den kan mycket vÀl ha kommit pÄ tvÄ olika lÀnkar under olika Är, men den ska kanske ha Professional lÀnken istÀllet för Fighter. Jag Àr osÀker.
 

DrDre

Patek
Den kan mycket vÀl ha kommit pÄ tvÄ olika lÀnkar under olika Är, men den ska kanske ha Professional lÀnken istÀllet för Fighter. Jag Àr osÀker.

Jag Àr inte heller sÀker, men om jag minns rÀtt, sÄ hade den modellens lÀnkar inte de dÀr snedskurna mittlÀnkarna. Men jag Àr som sagt inte sÀker. Det kan ocksÄ ha varit sÄ att de första hade raka och senare ersatts med snedskurna.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni,OM jag skulle vilja sÀlja de hÀr vad kan va ett rimligt pris att begÀra. De ska Ànnu rengöras. 22-20
DA44CCAF-5872-4DCC-BF6B-38E0FD3894EF.jpeg
0A96EE94-9D80-48D0-8A2D-5850502CB1E5.jpeg
9A3F22D2-41B4-4AE1-ACFA-31744B60CDC6.jpeg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
0EB61379-12FC-47D1-A09D-32C57F7DB7DA.jpeg
Ser slitet ut, men till rÀtt pris köper jag den direkt och swishat idag av dig. SÀnd PM vid intresse.
Är man vĂ€ldigt krĂ€sen Ă€r de ju bara att polera upp ;) lĂ„ser som de ska och Ă€r byggt som en stridsvagn. FĂ„r se vad folket sĂ€ger hĂ€r i trĂ„den vad de kan va vĂ€rt och om de kĂ€nns aktuellt för den pengen att sĂ€lja. Just nu ligger de bara i klocklĂ„dan. Stormtrivs med lĂ€nken pĂ„ stĂ„lfisken
 

ScubaKing

Audemars
0EB61379-12FC-47D1-A09D-32C57F7DB7DA.jpeg

Är man vĂ€ldigt krĂ€sen Ă€r de ju bara att polera upp ;) lĂ„ser som de ska och Ă€r byggt som en stridsvagn. FĂ„r se vad folket sĂ€ger hĂ€r i trĂ„den vad de kan va vĂ€rt och om de kĂ€nns aktuellt för den pengen att sĂ€lja. Just nu ligger de bara i klocklĂ„dan. Stormtrivs med lĂ€nken pĂ„ stĂ„lfisken
Som sagt, behöver ett omgÄende. Vill du sÀlja det hör du av dig.
 

ScubaKing

Audemars
Med icke orginal lĂ€nk, menade jag att det inte Ă€r samma sorts lĂ€nk som kom pĂ„ modellen. Tanken Ă€r inte att göra pengar, snarare att jag vill Ă€ga en Breitling, alltid velat det. Vill verkligen testa en ”Bratte”. Och om jag gillar den kanske köpa en dyrare Breitling.
Dessutom vill jag ge ett pris dÀr jag senare kan sÀlja vidare för samma peng. DÀrför jag undrar om sex tusen Àr ett bra pris. :)

DĂ„ Ă€r den dĂ€r ett bra val. Du kan med sĂ€kerhet sĂ€lja den vidare för 6000 kronor, den dĂ€r lĂ€r inte sjunka lĂ€gre. Och det Ă€r en rĂ€tt trevlig modell att börja med. RĂ€tt mycket klocka för pengarna. Jag började med samma klocka och saknar den Ă€n. Även om jag haft sjukt mycket dyrare Breitling sedan dess (inte meningen att lĂ„ta brackigt).
 

ScubaKing

Audemars
Vad tror ni,OM jag skulle vilja sÀlja de hÀr vad kan va ett rimligt pris att begÀra. De ska Ànnu rengöras. 22-20
DA44CCAF-5872-4DCC-BF6B-38E0FD3894EF.jpeg
0A96EE94-9D80-48D0-8A2D-5850502CB1E5.jpeg
9A3F22D2-41B4-4AE1-ACFA-31744B60CDC6.jpeg

DÄ ingen annan svarat dig angÄende priset i trÄden sÄ gör jag det, Àven om jag var intresserad av att köpa den. ;).
Men dÄ du ÀndÄ ska behÄlla den sÄ kan jag yttra mig utan att pÄ nÄgot sÀtt vara partisk i frÄgan.
Det sÄldes en precis likadan den 28 april 2019 hÀr pÄ KS, den var bÀttre skick och gick för 2000 kr.

https://klocksnack.se/threads/breitling-viklÄs-med-pro-3-prisbump-x2.111680/

Sedan gick det en i titan som Àr dyrare 29 mars 2019 fÄr 2400 kr, med Ocean Race gummit till.

https://klocksnack.se/threads/breitling-211s-med-titan-viklÄs-20-22.109850/

Sedan har det gÄtt ett gÀng för mellan 1700 kr till 2500 kr pÄ olika forum och försÀljningsplatser.

SÄ jag skulle sÀga du fÄr 1700 kr för lÄs och gummit med tanke pÄ skick. Hoppas flera kommer in och yttrar sig om priset och vad som Àr rimligt. Speciellt dÄ jag Àr intresserad av ett marknadsvÀrde jag med.
 
Senast Àndrad:
Topp