• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

PCB

Audemars
Älskar min Navitimer. MĂ„nga tycker den Ă€r alldeles för plottrig men jag tycker det Ă€r hela charmen med klockan.
IMG_20190802_133541.jpg
inte plottrig.
detaljrik!
charmen med breitling
vilken idiot som helst kan göra en detaljfattig klocka:D
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
DĂ„ Ă€r den dĂ€r ett bra val. Du kan med sĂ€kerhet sĂ€lja den vidare för 6000 kronor, den dĂ€r lĂ€r inte sjunka lĂ€gre. Och det Ă€r en rĂ€tt trevlig modell att börja med. RĂ€tt mycket klocka för pengarna. Jag började med samma klocka och saknar den Ă€n. Även om jag haft sjukt mycket dyrare Breitling sedan dess (inte meningen att lĂ„ta brackigt).
Perfekt, ska se till att köpa den. :)
 

ScubaKing

Audemars
Älskar min Navitimer. MĂ„nga tycker den Ă€r alldeles för plottrig men jag tycker det Ă€r hela charmen med klockan.
IMG_20190802_133541.jpg

Tycker inte den Àr plottrig alls. Haft den pÄ lÀnk och tycker den Àr vÀldigt stilren. Underskattad klocka. DÀremot var 50th Anniversary Scott Carpenter rÀtt rörig tyckte jag. Det hÀnder sÄ mycket pÄ urtavlan sÄ det blir helt enkelt svÄrt att avlÀsa tiden pÄ ett snabbt och enkelt sÀtt.

1a960c7b0ffddccd43582f9eded5c9e5.jpg
 

Denvy

Omega
inte plottrig.
detaljrik!
charmen med breitling
vilken idiot som helst kan göra en detaljfattig klocka:D

Japp hÄller med! Utseendet har ju hÄllt sig i över 50 Är och med tank pÄ hur mycket detaljer det Àr i klockan sÄ tyder det ju pÄ att det Àr en klassiker.

Tycker inte den Àr plottrig alls. Haft den pÄ lÀnk och tycker den Àr vÀldigt stilren. Underskattad klocka. DÀremot var 50th Anniversary Scott Carpenter rÀtt rörig tyckte jag.

1a960c7b0ffddccd43582f9eded5c9e5.jpg

Den Àr vÀldigt snygg pÄ lÀnk med! Jaa vissa varianter kan vara lite för mycket, kÀnner sjÀlv att numerisk tavla kan bli för mycket.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
DÄ ingen annan svarat dig angÄende priset i trÄden sÄ gör jag det, Àven om jag var intresserad av att köpa den. ;).
Men dÄ du ÀndÄ ska behÄlla den sÄ kan jag yttra mig utan att pÄ nÄgot sÀtt vara partisk i frÄgan.
Det sÄldes en precis likadan den 28 april 2019 hÀr pÄ KS, den var bÀttre skick och gick för 2000 kr.

https://klocksnack.se/threads/breitling-viklÄs-med-pro-3-prisbump-x2.111680/

Sedan gick det en i titan som Àr dyrare 29 mars 2019 fÄr 2400 kr, med Ocean Race gummit till.

https://klocksnack.se/threads/breitling-211s-med-titan-viklÄs-20-22.109850/

Sedan har det gÄtt ett gÀng för mellan 1700 kr till 2500 kr pÄ olika forum och försÀljningsplatser.

SÄ jag skulle sÀga du fÄr 1700 kr för lÄs och gummit med tanke pÄ skick. Hoppas flera kommer in och yttrar sig om priset och vad som Àr rimligt. Speciellt dÄ jag Àr intresserad av ett marknadsvÀrde jag med.
Haha..ja sugen pÄ att köpa verkar du iaf ;) har inte gÄtt mÄnga timmar sen jag la ut en förfrÄgan pÄ prisbild. Och att att jag ska behÄlla de vet ja inte..Àr ju en tolkningsfrÄga om du kollar i vÄr pm konversation ;) jag avvaktar o ser vad de hamnar. Vet ej om de ska sÀljas eller inte var en nyfiken undran bara. Tack sÄ mycket för lÀnkarna du tipsa om.
Men 1700kr dÄ kan de nog stanna i lÄdan faktiskt o sÄ anvÀnds de nÀsta sommar :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Haha..ja sugen pÄ att köpa verkar du iaf ;) har inte gÄtt mÄnga timmar sen jag la ut en förfrÄgan pÄ prisbild. Och att att jag ska behÄlla de vet ja inte..Àr ju en tolkningsfrÄga om du kollar i vÄr pm konversation ;) jag avvaktar o ser vad de hamnar. Vet ej om de ska sÀljas eller inte var en nyfiken undran bara. Tack sÄ mycket för lÀnkarna du tipsa om.
Men 1700kr dÄ kan de nog stanna i lÄdan faktiskt o sÄ anvÀnds de nÀsta sommar :)
Jag har ju en likadan klocka med likadana lÀnkar/lÄs. Diggar verkligen den pÄ lÀnken Ä byte fram Ä tbx nÀr jag hade gummi pÄ törnlÄs men efter att jag köpte gummi med viklÄs sÄ har jag inte byt en enda gÄng :D
 

Makkanxd

Rolex
DÄ ingen annan svarat dig angÄende priset i trÄden sÄ gör jag det, Àven om jag var intresserad av att köpa den. ;).
Men dÄ du ÀndÄ ska behÄlla den sÄ kan jag yttra mig utan att pÄ nÄgot sÀtt vara partisk i frÄgan.
Det sÄldes en precis likadan den 28 april 2019 hÀr pÄ KS, den var bÀttre skick och gick för 2000 kr.

https://klocksnack.se/threads/breitling-viklÄs-med-pro-3-prisbump-x2.111680/

Sedan gick det en i titan som Àr dyrare 29 mars 2019 fÄr 2400 kr, med Ocean Race gummit till.

https://klocksnack.se/threads/breitling-211s-med-titan-viklÄs-20-22.109850/

Sedan har det gÄtt ett gÀng för mellan 1700 kr till 2500 kr pÄ olika forum och försÀljningsplatser.

SÄ jag skulle sÀga du fÄr 1700 kr för lÄs och gummit med tanke pÄ skick. Hoppas flera kommer in och yttrar sig om priset och vad som Àr rimligt. Speciellt dÄ jag Àr intresserad av ett marknadsvÀrde jag med.
Haha..ja sugen pÄ att köpa verkar du iaf ;) har inte gÄtt mÄnga timmar sen jag la ut en förfrÄgan pÄ prisbild. Och att att jag ska behÄlla de vet ja inte..Àr ju en tolkningsfrÄga om du kollar i vÄr pm konversation ;) jag avvaktar o ser vad de hamnar. Vet ej om de ska sÀljas eller inte var en nyfiken undran bara. Tack sÄ mycket för lÀnkarna du tipsa om.
Men 1700kr dÄ kan de nog stanna i lÄdan faktiskt o sÄ anvÀnds de nÀsta sommar :)

Av det tvÄ du lÀnkade Àr vÀl den dyrare (22-20) mer attraktivt för det passar de vanligaste modellerna bÀttre? Jag skulle snarare sÀga att 2500 Àr rimligt för ett gummi med tillhörande viklÄs. Brukar ju kunna fÄ en tusenlapp för en gummi med törnlÄs och dÄ blir skillnaden vÀldigt liten enligt mig nÀr viklÄs Àr sÄ satans dyrt att köpa :)
 
C

Coach

Guest
Har aldrig varit nÄgot för souvenirer eller att ha prylar liggandes sÄ en vÀrdering frÄn trÄden för denna vore uppskattat.
LÀgger ut den pÄ annons sen.
Jag tror det Àr en klockbricka men den gÄr vÀl att anvÀnda utifrÄn egen fantasi.
45150C0D-D0A7-414B-A895-62BC6CE3BD46.jpeg
04B438C4-65BC-4B75-91AE-A72DBB58C25E.jpeg
373BAF99-F41F-43A6-B3CD-1ED4ECD48F7C.jpeg
9D4FC3E3-E060-4559-A96D-4408445C9619.jpeg
 

raw_tuna

Cartier
Otroligt fint band till den dÀr du har pÄ. Jag ser att det inte Àr original Breitling sÄ min frÄga Àr vilket band det Àr, vad det kostar och vart man kan köpa det? VÀldigt snyggt!
Tackar! Mockabanden Àr vÀldigt fina och funkar utmÀrkt om man inte tÀnker blöta ner sig alltför mycket :)
Det Àr Cederkvist-band som Àr köpta av @freddee
 
Topp