• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rulle

Audemars
Aaaaaaand Im back
0E560096-5EE2-4FD3-A31E-43486D1AF34B.jpeg
glömde kommentera!!!!

grattis till en riktigt fin en!
Àr det bara jag eller Àr den heltborstad?
 
C

Coach

Guest
kÀnns sÄ trÄkigt att sÀga det men det Àr ju inte lÀtt att sÀlja breitling hÀr pÄ forumet!

smÀll pÄ ett snyggt lÀder och njut av den

tror nog @Eurenius behöver nÄgot mer i sina gömmor Àn airbornen
Nej du att sÀlja Breitling Àr ingen vidare business och det har jag blivit varse med Ären. Det Àr bÀttre att anvÀnda dom istÀllet. Jag har dock varit nyfiken och velat prova igenom deras sortiment. Efter ett par Är av intensivt flippande och 20 st provade sÄ har intresset svalnat och det börjar bli dags för landning.

Inser dock att jag borde provat med flera olika bandalternativ sÄ man inte gÄr miste om nÄgot bra innan dom flippas.
Ex nÄgot som inte kÀnns bra pÄ lÀnk kanske Àr alldeles lysande pÄ gummi och vice versa.
Kan ev bli bÄde gummi och lÀder framöver pÄ vita Aeron sÄ jag inte gÄr miste om nÄgot denna gÄng :) You live and learn.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
TÀnkte att den dÀr skulle bli min endera dagen:);), den Àr grymt fin.
Vet du nÀr den modellen togs ur produktion?

Jag Àr osÀker. Det Àr en jubileumsklocka för 30Ärs firandet av Chronomat 2014 och min klocka Àr dÀrifrÄn. Jag har sett klockor som benÀmns som 2017 men jag vet inte om det stÀmmer.
 

Rulle

Audemars
Jag Àr osÀker. Det Àr en jubileumsklocka för 30Ärs firandet av Chronomat 2014 och min klocka Àr dÀrifrÄn. Jag har sett klockor som benÀmns som 2017 men jag vet inte om det stÀmmer.
vad jag har förstÄtt sÄ har dom gjorts i en begrÀnsad upplaga men ej limited edition sÄ att sÀga
alltsÄ inga direkta nummer pÄ hur mÄnga tillverkade
kanske lite som "series special"

och ja 2014 nÀr chronomaten firade 30 Är.


sen har dom inte varit sÄ lÀtta att sÀlja som breitling kanske trott eftersom dÀr lugger fortfarande mÄnga hos grÄhandlare hÀr och dÀr speciellt 44orna
41orna Àr slut hos dom som tar vettiga priser nu kÀnns de som
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
vad jag har förstÄtt sÄ har dom gjorts i en begrÀnsad upplaga men ej limited edition sÄ att sÀga
alltsÄ inga direkta nummer pÄ hur mÄnga tillverkade
kanske lite som "series special"

och ja 2014 nÀr chronomaten firade 30 Är.


sen har dom inte varit sÄ lÀtta att sÀlja som breitling kanske trott eftersom dÀr lugger fortfarande mÄnga hos grÄhandlare hÀr och dÀr speciellt 44orna
41orna Àr slut hos dom som tar vettiga priser nu kÀnns de som

Ja precis. Den Àr ju inte limiterad i den bemÀrkelsen men om den tillverkades efter 2014 sÄ faller ju hela idéen lite tycker jag.
 

Rulle

Audemars
Ja precis. Den Àr ju inte limiterad i den bemÀrkelsen men om den tillverkades efter 2014 sÄ faller ju hela idéen lite tycker jag.
jag tror att den bara tillverkades det Äret och att den sen var löjligt svpr att sÀlja!

man sÄg vÀldigr sÀllan allt för mÄnga i displayerna ich priset lÄg ju typ pÄ + 70
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
jag tror att den bara tillverkades det Äret och att den sen var löjligt svpr att sÀlja!

man sÄg vÀldigr sÀllan allt för mÄnga i displayerna ich priset lÄg ju typ pÄ + 70

Det tror jag ocksÄ. DÀrför Àr det lite fult att skriva fram vissa ett par Är.
 

Rulle

Audemars
Det tror jag ocksÄ. DÀrför Àr det lite fult att skriva fram vissa ett par Är.
fast har dom ett cert som ej Àr ifyllt Ä nÄn skriver i 2019 sÄ kan ju mÄnga misstolka som att den Àr frÄn 2019 men den egentligen Àr tillverkad 2014

har lÀst pÄ rÀtt mÄnga stÀllen att folk köpt grÄa breitlings Ä servocecentren tar in dom och gör en "miniservice"
var vÀl likadant med airbornen som jens köpte ?!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
fast har dom ett cert som ej Àr ifyllt Ä nÄn skriver i 2019 sÄ kan ju mÄnga misstolka som att den Àr frÄn 2019 men den egentligen Àr tillverkad 2014

har lÀst pÄ rÀtt mÄnga stÀllen att folk köpt grÄa breitlings Ä servocecentren tar in dom och gör en "miniservice"
var vÀl likadant med airbornen som jens köpte ?!

Det gjordes pÄ min ocksÄ. De kör mellanservice pÄ B01 verken.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den Àr grymt fin. Ska nog sluta envisas med lÀnk och köra med annat band framöver sÄ blir det troligtvis nytÀndning.
Eurenius har allt han behöver i Airborne :)
Min lÀnk till evon fick precis noll minuter tid, direkt av och ner i lÄdan. Den Àr ju inte ens bekvÀm. Med gummi och viklÄs kommer klockan till liv och fÄr bÄde kontraster och blir bekvÀm som en sommarbris. :)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
GÄr det att avgöra frÄn bilder?
194014EA-F758-490A-B8E0-DF926EAE3CE5.jpeg
Det Àr just bilderna som gör mig orolig, gamla loggorna ser mer "bling" ut vilket fick mig att fundera om om man snÄlat in Àven dÀr. Man har ju tex redan försÀmrat casebacksen avsevÀrt sÄ blir inte förvÄnad om man tagit genvÀgar pÄ loggan ocksÄ
 

Rulle

Audemars
Det Àr just bilderna som gör mig orolig, gamla loggorna ser mer "bling" ut vilket fick mig att fundera om om man snÄlat in Àven dÀr. Man har ju tex redan försÀmrat casebacksen avsevÀrt sÄ blir inte förvÄnad om man tagit genvÀgar pÄ loggan ocksÄ
prövade den svarta pÄ gummi i norge i somras Ä bitrÀdet sken upp och frÄgade om jag ville byta upp mig frÄn den SO pro'n(17345) jag hade pÄ mig..

tyvÀrr kÀndes detta som ett nedköp eftersom den gula SO'n jag har klarar 1524m medans denna endast fixar 500 och har inte ens HE-ventil
 

ScubaKing

Audemars
Man har ju tex redan försÀmrat casebacksen avsevÀrt sÄ blir inte förvÄnad om man tagit genvÀgar pÄ loggan ocksÄ

HÄller med om casebacksen, betydligt sÀmre rent estetiskt. Ser rÀtt billigt gjort ut just nu pÄ mÄnga modeller. Min Longines Conquest har en mer vÀlarbetad baksida, och den kostar en femtedel.

breitling-chronomatic-04.jpg


Longines-Hydro-Conquest-00003.jpg
 
Senast Àndrad:

Rulle

Audemars
NÄgot jag personligen stör mig pÄ nÀr det gÀller Breitling Àr deras brister nÀr det gÀller PVD beh


HÄller med om casebacksen, betydligt sÀmre rent estetiskt. Ser rÀtt billigt gjort ut just nu pÄ mÄnga modeller.
finns otroligt mycket fina schneider brattar att hitta sÄ köp begagnat istÀllet!

sÀgs ju vara bra för miljön att ÄteranvÀnda saker:cigar:
 

DrDre

Patek
HÄller med om casebacksen, betydligt sÀmre rent estetiskt. Ser rÀtt billigt gjort ut just nu pÄ mÄnga modeller. Min Longines Conquest har en mer vÀlarbetad baksida, och den kostar en femtedel.

breitling-chronomatic-04.jpg


Longines-Hydro-Conquest-00003.jpg

Jag Àr inte sÀker pÄ att det var kostnadsbesparing som var skÀlet till att Schneider valde en enklare design pÄ just den modellen. Det Àr ju en retromodell och jag tror att man öven ville ha baksidan i retrodesign. SÄ hÀr sÄg förlagans baksida ut.

E2FA67D8-9E87-4DA5-AE99-8B78F321A798.jpeg
4C88D21C-DA95-4514-97F9-7E53F0FDECBE.jpeg
 

DrDre

Patek
Nu var det ett tag sedan jag provade dem men jag gillade den svarta bÀst dÄ.
3C6E8BA2-106A-440C-B69D-AFA111BE4B2D.jpeg

Jo den svarta pÄ lÀnk Àr nog den mest allround och den som kanske stÄr sig bÀst över tiden. Annars Àr den blÄ pÄ gummi inte alls dum. Att baksidan har samma design som tidigare Breitling (tex min 90-tals Blackbird) ser jag varken som sÀrskilt pos eller neg, men helt ok.

BA30C6C7-F218-41F1-8F74-26CC542AA42B.jpeg
A359F3CB-315D-45FB-A14E-4732A310E487.jpeg
2B245D19-68D0-4441-B5D8-0027B1D0B984.jpeg
CD26FCFF-8778-4B72-9C15-2F2DB46ECBB1.jpeg
 
Topp