• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

coolrader

Panerai
2-Faktor
Hade nÀstan glömt hur bra B-1 Àr :cigar::)
20190913_082132.jpg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jo den svarta pÄ lÀnk Àr nog den mest allround och den som kanske stÄr sig bÀst över tiden. Annars Àr den blÄ pÄ gummi inte alls dum. Att baksidan har samma design som tidigare Breitling (tex min 90-tals Blackbird) ser jag varken som sÀrskilt pos eller neg, men helt ok.

BA30C6C7-F218-41F1-8F74-26CC542AA42B.jpeg
A359F3CB-315D-45FB-A14E-4732A310E487.jpeg
2B245D19-68D0-4441-B5D8-0027B1D0B984.jpeg
CD26FCFF-8778-4B72-9C15-2F2DB46ECBB1.jpeg
Den blÄa hoppas jag kunna prova framöver ocksÄ. Den Àr inte dum alls! Det som dock stör mig mest pÄ de nya Àr den stora röda pilen pÄ sekundvisaren.
 

DrDre

Patek
Utan tvekan. Som utvecklingen ser ut nu för Breitling sÄ Àr det begagnade "vintage" Breitling som Àr bÀst.

Jag gillar en hel del modeller i deras nuvarande sortiment men jag hÄller med dig om att begagnat/semi-vintage ger vÀldigt mycket (mer?) för pengarna. Nypriset, 60-80 tkr för en ny kronograf, i stÄl Àr rÀtt mastigt samtidigt som man kan fÄ en fin Chronomat för 15-20 tkr. Just 80-90-tals Chronomat;er tycker jag Àr ett ev de verkliga fynden (om man bara hittar ett ex som inte krÀver reparation, glasbytet etc). En modern klassiker pÄ en lÀnk av bra kvalitet för ett sÄ lÄgt pris, det Àr direkt billigt. Navitimer'n (min andra favorit) frÄn samma era ligger vÀl beg lite högre i pris (för att den Àr i stort sett oförÀndrad?) men Àr ocksÄ vÀldigt prisvÀrd. Den tredje klassikern, Aerospace (Navitimer som den hette i början), Àr ju ocksÄ trevlig, men enligt vad jag förstÄtt sÄ Àr det lite knepigt att fixa om urverket pÄ de tidigare versionerna om det skulle bli problem?
 

ScubaKing

Audemars
Jag gillar en hel del modeller i deras nuvarande sortiment men jag hÄller med dig om att begagnat/semi-vintage ger vÀldigt mycket (mer?) för pengarna. Nypriset, 60-80 tkr för en ny kronograf, i stÄl Àr rÀtt mastigt samtidigt som man kan fÄ en fin Chronomat för 15-20 tkr. Just 80-90-tals Chronomat;er tycker jag Àr ett ev de verkliga fynden (om man bara hittar ett ex som inte krÀver reparation, glasbytet etc). En modern klassiker pÄ en lÀnk av bra kvalitet för ett sÄ lÄgt pris, det Àr direkt billigt. Navitimer'n (min andra favorit) frÄn samma era ligger vÀl beg lite högre i pris (för att den Àr i stort sett oförÀndrad?) men Àr ocksÄ vÀldigt prisvÀrd. Den tredje klassikern, Aerospace (Navitimer som den hette i början), Àr ju ocksÄ trevlig, men enligt vad jag förstÄtt sÄ Àr det lite knepigt att fixa om urverket pÄ de tidigare versionerna om det skulle bli problem?

Breitling gjorde fantastiska klockor förr. Tidiga Chronomater (90-talet), Àldre Navitimer, OLD Navitimer och Àven mÄnga Colt.

Breitling var lÀnge mitt favoritmÀrke. Breitling vill nu bli tidlösa, avskalade, stilrena, men det Àr precis tvÀrtom det som gjort dem stora.

Vart Breitling Àr pÄ vÀg idag vet jag inte, men det Àr inte rÀtt vÀg att överge sitt DNA.

Jag har varenda produktkatalog som nÄgonsin Àr utgiven av Breitling, Àven dem absolut första som var i rent pappersformat. Jag för nostalgiskt nöja mig med att kolla i dessa i fortsÀttningen och drömma mig tillbaka till en bÀttre tid.

breitling-chronomat-blackbird-a13350_1_2.jpg
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
den dÀra Àr nog en av dom bÀsta chronomaterna som finns om man bortser frÄn blackbird gen2(13353) som ju egentligen inte Àr en chronomat lÀngre haha

Jo, Blackbird Àr en av mina favoriter bland UFOna. Det finns ju en handfull frÄn den eran som Àr vÀldigt fina. Frecce, diverse flygvapenrelaterade, Yachting, Blackbird:en mfl. Jag gillar storleken, att kronografknapparna har samma design som kronan och att de har rakt/vÄgrÀtt datum (jag har alltid haft lite svÄrt för vridna datumfönster).

NÀr det kommer till Blackbird sÄ spelar kanske inte ref A13350 eller A13050 nÄgon större roll, och jag hÄller med om att 13353 med den dÀr snedslipade lÀnken Àr den allra vassaste. Den hamnar högst pÄ min önskelista bland alla UFO (ihop med AOPA, en sÄdan som Jens har). Innan jag köpte den jag har, sÄ hade jag en blÄ 13353 hemma, men tyvÀrr var det lite för mycket kompromisser med just det exet (glaset, repig och urverket krÄnglade), sÄ jag skickade tillbaka det.
 

Rulle

Audemars
Jo, Blackbird Àr en av mina favoriter bland UFOna. Det finns ju en handfull frÄn den eran som Àr vÀldigt fina. Frecce, diverse flygvapenrelaterade, Yachting, Blackbird:en mfl. Jag gillar storleken, att kronografknapparna har samma design som kronan och att de har rakt/vÄgrÀtt datum (jag har alltid haft lite svÄrt för vridna datumfönster).

NÀr det kommer till Blackbird sÄ spelar kanske inte ref A13350 eller A13050 nÄgon större roll, och jag hÄller med om att 13353 med den dÀr snedslipade lÀnken Àr den allra vassaste. Den hamnar högst pÄ min önskelista bland alla UFO (ihop med AOPA, en sÄdan som Jens har). Innan jag köpte den jag har, sÄ hade jag en blÄ 13353 hemma, men tyvÀrr var det lite för mycket kompromisser med just det exet (glaset, repig och urverket krÄnglade), sÄ jag skickade tillbaka det.
vill inte göra dig ledsen men jens har ingen aopa lÀngre:D
20190908_220829.jpg
 
Topp