• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
En riktigt stekig Aerospace.
Men vad Àr det för typ av lÄs pÄ gummit!? Har du sett ett sÄdant @JensBP?
Screenshot_20190914_151127.jpg
Screenshot_20190914_151153.jpg
FrÀsig.
 

DrDre

Patek
INTE MÅNGA NYA BRATTAR MAN SÄTT PÅ KLOCKSNACK EFTER Mr KERNs intĂ„g. :cool:

Det finns en del senare Colt, Superocean och Superocean Heritage. Det var vÀl förra Äret de nya sedan Kerns tilltrÀde började slÀppas, sÄ det finns nog ganska fÄ beg ute i rotation och nya kronografer ligger rÀtt högt i pris (60-80tkr). Det hade varit roligt om nÄgon lyckats knipa en 806 re-issue eller flygbolags-Navitimers men jag tror inte att jag sett nÄgon.
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Den dÀr modellen Àr vÀldigt mycket snyggare i verkligheten Àn pÄ Breitlings produktbilder. PÄ deras bilder hemsidan (smÄ bilder tagna rakt framifrÄn) tyckte jag de sÄg rÀtt intetsÀgande/tama ut nÀr de först visades, men i IRL har den en helt annan nÀrvaro.

HÄller helt med. Jag tycker att alla produktbilder med nya modeller varit helt livlösa och trista. Det var först nÀr jag sÄg bilder frÄn en som köpt denna som jag bestÀmde mig.
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Nu Àr det snart dax för mig att köpa en ny Breitling. Har bestÀmt mig för en ny Colt Chronograph Quartz. Finns det nÄgon som Àger en som kanske vill posta en bild pÄ en sÄdan?

Bild pÄ min gamla stÄlfisk som jag sÄlde för en lÄng tid tillbaks.
C785DC71-C39A-41A2-9D58-E788F06FEF25.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Nu Àr det snart dax för mig att köpa en ny Breitling. Har bestÀmt mig för en ny Colt Chronograph Quartz. Finns det nÄgon som Àger en som kanske vill posta en bild pÄ en sÄdan?

Bild pÄ min gamla stÄlfisk som jag sÄlde för en lÄng tid tillbaks.
C785DC71-C39A-41A2-9D58-E788F06FEF25.jpeg

Ligger vÀl en sÄdan pÄ sÀlj delen pÄ detta forum rÀtt billigt?
 

ScubaKing

Audemars
Den dÀr modellen Àr vÀldigt mycket snyggare i verkligheten Àn pÄ Breitlings produktbilder. PÄ deras bilder hemsidan (smÄ bilder tagna rakt framifrÄn) tyckte jag de sÄg rÀtt intetsÀgande/tama ut nÀr de först visades, men i IRL har den en helt annan nÀrvaro.

StÀmmer bra det dÀr. Det gÀller Breitling World med, pÄ bilden ser den jÀkligt trist ut. I real life Àr den rÀtt grym.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Var köper man förresten Àldre chronomats? Tycker sÀllan dem dyker upp pÄ köp&sÀlj... gÄr dem fortfarande att fÄ för runt 10k?
 

Rulle

Audemars
Ska man kika pÄ chrono24 om det inte finns nÄt pÄ forumet?
vad för slags chronomat Àr du ute efter ?
kolla in blackbird med modellbetÀckningen 13050,13350 eller 13353 pÄ chrono24!
dom Àr oftast helt borstade vilket gör att dom ser rÀtt militÀriska ut och kan oftast hÄlla sig snyggare lÀngre Àn dom blanka

annars har du gen1 som heter 81950 sen heter dom 13047,13048 och 13050

chrono24 finns en hel del pÄ sen ebay och slutligen andra forum


ska du ha en fin sÄ fÄr du nog rÀkna med iallafall runt 15-25 beroende pÄ modell
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
vad för slags chronomat Àr du ute efter ?
kolla in blackbird med modellbetÀckningen 13050,13350 eller 13353 pÄ chrono24!
dom Àr oftast helt borstade vilket gör att dom ser rÀtt militÀriska ut och kan oftast hÄlla sig snyggare lÀngre Àn dom blanka

annars har du gen1 som heter 81950 sen heter dom 13047,13048 och 13050

chrono24 finns en hel del pÄ sen ebay och slutligen andra forum


ska du ha en fin sÄ fÄr du nog rÀkna med iallafall runt 15-25 beroende pÄ modell
Tack för utförligt svar! Jag vet Àn sÄ lÀnge bara att jag Àr sugen pÄ nÄgon med svart/mörk tavla. Blackbirden Àr fantastisk och nog det som vÀcker mest ha-begÀr av vad jag sett hittills!
 

Rulle

Audemars
Tack för utförligt svar! Jag vet Àn sÄ lÀnge bara att jag Àr sugen pÄ nÄgon med svart/mörk tavla. Blackbirden Àr fantastisk och nog det som vÀcker mest ha-begÀr av vad jag sett hittills!
ska man ha en breitling sÄ Àr nog en blackbird bland det bÀsta..

kolla in 13353 som egentligen inte ör en chronomat utan enbart en blackbird men har ungeför samma boett plus en lÀnk med fasade kanter..
dock en av dom dyrare blackbirdsen men enligt mig den snyggaste!
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Hej gott folk,

Köpte precis en Breitling Colt Chrono A53035. Letar nu efter en hel lÀnk eller lÀnkbitar.

Vad Àr benÀmningen pÄ sjÀlva lÀnken? Vet att det Àr en Professional men Àr det nr 1, 2 eller 3? Det kanske inte spelar nÄgon roll, lÀnkbitarna Àr möjligen utbytbara sinsemellan?

Stort tack för eventuell hjÀlp.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Hej gott folk,

Köpte precis en Breitling Colt Chrono A53035. Letar nu efter en hel lÀnk eller lÀnkbitar.

Vad Àr benÀmningen pÄ sjÀlva lÀnken? Vet att det Àr en Professional men Àr det nr 1, 2 eller 3? Det kanske inte spelar nÄgon roll, lÀnkbitarna Àr möjligen utbytbara sinsemellan?

Stort tack för eventuell hjÀlp.

Det bör vÀl vara en Pro1, men ibland Àr det olika vid olika Är. LÀgg upp en bild sÄ fÄr du hjÀlp.

Edit: Du kanske letar efter en hel lÀnk, du har ingen idag?
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Det bör vÀl vara en Pro1, men ibland Àr det olika vid olika Är. LÀgg upp en bild sÄ fÄr du hjÀlp.

Edit: Du kanske letar efter en hel lÀnk, du har ingen idag?

Har inte fÄtt klockan i handen Àn. LÀgger upp en bild sÄ fort jag kan:)


LÀnken rÀcker till en handled pÄ strax under 18 cm. Behöver 2 cm till för min.
 
Topp