• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

jh742

Omega
Bra solsemesterdinka!
B2195EEF-EC60-4203-8DB1-E02CCAB237A5.jpeg
 

B-ing

Breitling
Har siktet inställt på en Chronoliner.
Min stora fråga till tråden är om någon här äger eller någon gång ägt en Chronoliner. Har inte sett någon svensk AD som säljer och heller inte stött på någon på den Svenska andrahandsmarknaden.
På Chrono24 finns en hel drös Chronoliners ute men jag vill ha lite mer info om klockan. Om hur den upplevs, känns, tyngd mm.
Så innan jag beställer från utlandet. Kan ni kunniga Breitling-nördar hjälpa mig?
 

DrDre

Patek
Detta var lite oväntat. Jag hade fått intrycket att over-size var på väg tillbaka och att folk nu börjar föredra mer ”normala” storlekar. Den här (lilla) undersökningen (Breitling owners på Facebook) antyder dock att over-size fortfarande håller i sig.

AB6F09D2-B006-4B35-BDBC-83505D4EF22B.jpeg
 
Senast ändrad:

Leiflicious

Cartier
Detta var lite oväntat. Jag hade fått intrycket att over-size var på väg tillbaka och att folk nu börjar föredra mer ”normala” storlekar. Den här (lilla) undersökningen (Breitling owners på Facebook) antyder dock att over-size fortfarande håller i sig.

AB6F09D2-B006-4B35-BDBC-83505D4EF22B.jpeg
De är ju generellt sett rätt duktiga på att trolla bort millimetrar. Jag tycker SuperOcean 42 känns direkt liten. 44 bärs lite mysigt sådär, helt otroligt. En Panerai på 44 känns ju som ett monster. 46 förvånar mig dock att så många lyckas bära upp. Önsketänk kanske?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Detta var lite oväntat. Jag hade fått intrycket att over-size var på väg tillbaka och att folk nu börjar föredra mer ”normala” storlekar. Den här (lilla) undersökningen (Breitling owners på Facebook) antyder dock att over-size fortfarande håller i sig.

AB6F09D2-B006-4B35-BDBC-83505D4EF22B.jpeg

Jag tycker att det där stämmer ganska väl överens med vad jag har sett på andra utländska forum/grupper. Det är väldigt många som fortfarande föredrar de större varianterna, där det finns fler alternativ att tillgå. Lite att Bretling ska vara stora, precis som Panerai.
Personligen är jag väl någonstans mitt emellan, naturligtvis beroende på modell.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det där stämmer ganska väl överens med vad jag har sett på andra utländska forum/grupper. Det är väldigt många som fortfarande föredrar de större varianterna, där det finns fler alternativ att tillgå. Lite att Bretling ska vara stora, precis som Panerai.
Personligen är jag väl någonstans mitt emellan, naturligtvis beroende på modell.
Jag har fått bilden av att utomlands så är det 42+ mm som är populärt, oavsett märke och modell?
 

DrDre

Patek
Provade denna i en butik för ett par dagar sedan. Den känns väldigt annorlunda jfr med en vanlig Navitimer (min är 41mm). Aviator känns mkt mer brutal och rå pga 43mm, borstad finish och vridringen. Jag gillade den (men lite för dyr). Tyvärr tog jag ingen bild men här är en från Kerns instagram.

7F7FBA96-8444-48F3-9FBE-3753892E4DE5.jpeg
 

Rulle

Audemars
Provade denna i en butik för ett par dagar sedan. Den känns väldigt annorlunda jfr med en vanlig Navitimer (min är 41mm). Aviator känns mkt mer brutal och rå pga 43mm, borstad finish och vridringen. Jag gillade den (men lite för dyr). Tyvärr tog jag ingen bild men här är en från Kerns instagram.

7F7FBA96-8444-48F3-9FBE-3753892E4DE5.jpeg
men 23mm bandbredd känns udda
 

Leiflicious

Cartier
Provade denna i en butik för ett par dagar sedan. Den känns väldigt annorlunda jfr med en vanlig Navitimer (min är 41mm). Aviator känns mkt mer brutal och rå pga 43mm, borstad finish och vridringen. Jag gillade den (men lite för dyr). Tyvärr tog jag ingen bild men här är en från Kerns instagram.

7F7FBA96-8444-48F3-9FBE-3753892E4DE5.jpeg
Denna modell blev ju riktigt grym efter namnbytet och fixen av bezelen. Dyra nya men brukar ju ha rätt smaskigt pris hos gråhandel.
 

Rulle

Audemars
Ok!

Någon form av gåva till anställda eller är det en vanlig LE som sålts i butik?
breitling har ju rätt ofta gjort LE's som sålts inom specialförband runt om i världen.
såg en svart 44mm trehands Blackbird rätt nyligen som gjorts åt nåt spanskt förband som ett ex.

men denna FBI-versionen är nog bland dom mest konstiga eftersom dom fått till FBi kl.9
PLUS att den är helt borstad.

kanske inget en anställd har på sig nör dom ska gigga undercover hos mafian eller al-Quaida haha
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
breitling har ju rätt ofta gjort LE's som sålts inom specialförband runt om i världen.
såg en svart 44mm trehands Blackbird rätt nyligen som gjorts åt nåt spanskt förband som ett ex.

men denna FBI-versionen är nog bland dom mest konstiga eftersom dom fått till FBi kl.9
PLUS att den är helt borstad.

kanske inget en anställd har på sig nör dom ska gigga undercover hos mafian eller al-Quaida haha

Har du köpt den då? ;)
 
Topp