• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Eftersom logga och visare Àr mellan glas och urtavla. De utsetts för samma saker, eller?
Inte riktigt, de Ă€r i kontakt med olika Ă€mnen och utsĂ€tts för olika krafter och hantering. Vi har ocksĂ„ kostnadsfrĂ„gan, inte helt oviktig. Även tillverkningsprocesserna ser olika ut. Du fĂ„r nog fundera ett till varv om det verkligen Ă€r sĂ„ udda att de Ă€r tillverkade av olika material. Är samma sak pĂ„ de flesta lite mer komplexa produkterna. Även om de ser liknande ut pĂ„ ytan kan basmaterialen skilja sig markant.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Inte riktigt, de Ă€r i kontakt med olika Ă€mnen och utsĂ€tts för olika krafter och hantering. Vi har ocksĂ„ kostnadsfrĂ„gan, inte helt oviktig. Även tillverkningsprocesserna ser olika ut. Du fĂ„r nog fundera ett till varv om det verkligen Ă€r sĂ„ udda att de Ă€r tillverkade av olika material. Är samma sak pĂ„ de flesta lite mer komplexa produkterna. Även om de ser liknande ut pĂ„ ytan kan basmaterialen skilja sig markant.
Jo sant i för sig. Sen fÄr man rÀkna med att under klockans livslÀngd sÄ byter man ut visarna vid service.
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Vill gÀrna testa ett diver pro3 gummi. NÄgon som har ett 20mm liggandes?
20200325_160936.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
NÄgon som har en uppfattning om hur svÄrt o dyrt de Àr om man ska hitta en Rouleaux lÀnkbit? Finns de olika lÀnkar? Den Àr till en lÀnk som Àr 20mm i lugg bredd?
 

Weberg

Audemars
NÄgon som har en uppfattning om hur svÄrt o dyrt de Àr om man ska hitta en Rouleaux lÀnkbit? Finns de olika lÀnkar? Den Àr till en lÀnk som Àr 20mm i lugg bredd?
Oftast frÄn cirka 800 kr till det dubbla. De flesta sÀljs till fast pris och det Àr vanligt att sÀljare slaktar en (nÀstan) komplett lÀnk för att sÀlja i delar ist.

Screenshot_20200325_191430.jpg

https://www.chrono24.se/breitling/l...390--id13833162.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
 

Fergi

Rolex
2-Faktor

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Du fÄr söka, tror det ska vara i denna trÄd. Eller om du kollar av med Yonsson direkt. Det var en av flera förÀndringar som Georges Kern gjorde med mÀrkets nya modeller.
Du skrev att @yonsson hade gjort en trÄd om det, satt och letade bland hans 16 sidor av trÄdar. DÀrför bad jag dig lÀnka, jag fÄr vÀl leta hÀr i trÄden dÄ.
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor

Rulle

Audemars
89764444-5172-479C-B885-C53A2109AB1C.jpeg

Top Time Àr tillbaka. Lite stor pÄ 41 mm.
tvÄ positiva saker Àr ju att dom lyckats hÄlla den under 60k vilket kanske inte Àr bra i dessa tider men det Àr iallafall bÀttre Àn 80 som dom förra remaksen har kostat
sen att dom slÀpper den med ett 7753(b23) verk Àr enligt mig ingen dÄlig grej

men breitling behöver ju inte planka hamiltons affÀrsmodell med att göra oversizade vintage re-make chronos:shifty:
 

bvb

Cartier
2-Faktor
tvÄ positiva saker Àr ju att dom lyckats hÄlla den under 60k vilket kanske inte Àr bra i dessa tider men det Àr iallafall bÀttre Àn 80 som dom förra re-issue har kostat
sen att dom slÀpper den med ett 7753(b23) verk Àr enligt mig ingen dÄlig grej

men breitling behöver ju inte planka hamiltons affÀrsmodell med att göra oversizade vintage re-make chronos:shifty:
HÄller med, prismÀssigt Àr denna pÄ en mer rimlig nivÄ, om Àn inte helt okej Àn tycker jag. Under 50 k pÄ nÀsta modell hade varit riktigt intressant, men hÀr fÄr vi ju en tydlig markör pÄ var de likvÀrdiga som slÀpps framöver kommer ligga i pris.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nice att den ligger lite rimligare i pris, men designen tilltalar nog bara en rÀtt liten skala. Kul att de vÄgar re issua en sÄ spejsad modell dock, och inte bara kör lite mer trÄkiga sjÀlvklara modeller.
Precis sÄ kÀnner jag. Jag har ju en del vintage breitling men alltid blÀddrat förbi zorro-tavlor som jag inte alls gillat jÀmfört med övriga utbudet, vilket jag inte tror mÄnga gör dÄ de oftast legat billigare Àn vanliga tavlor och verkat svÄrsÄlda jÀmfört med vanliga pandor och inverted.

Men med den som bas kan de slÀppa riktigt grymma och lÀttsÄlda modeller med vanliga tavlor.
 
Topp