• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
DÄ fÄr man hÀnga i den hÀr trÄden ocksÄ.... denna levererades precis frÄn Japan.
IMG_1324.JPG
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
KÀnde att det var dags att införskaffa sommarklockan och dÄ jag bestÀmt mig att Navitimer Àr bra, rörig men bra, sÄ plockade jag upp en udda blÄ fÄgel för ett par dagar sedan.

Det blev en Brietling Twin Sixty. Twin Sixty tillverkades 1998-1999 och det hann bli tvÄ versioner innan den togs ur produktion. Den första versionen har fyra sub dials, automatiskt urverk Breitling 39 (bas ETA 2892-A2), 41,7 mm. Min Twin Sixty 2 ersatte Twin Sixty och har samma specifikationer men med tre sub dials och den tillverkades bara nÄgra mÄnader 1999 innan den togs ur produktion. Faktiskt sÄ kort tid att Twin Sixty 2 inte togs med i Breitlings officiella katalog. Det gjorde dÀremot första versionen.

VÀn av ordning undrar sÄ klart varför namnet Twin Sixty? Jo, kronografen har en lÄng sekundvisare (60 s) och bakom den gömmer sig en lika dan rackare till visare som mÀter minuter (60 min). 60 + 60 = Twin Sixty. Se sista bilden.

Avsaknaden av datum gör att jag kan glida in i semesterlunken att inte bry mig om vilken dag det Àr. Skönt!
481D5239-7A7F-48A5-BDE8-900DA7CE5C1D.jpeg
7E804130-9DB9-4DED-8B4F-ACDF4CDEF8E1.jpeg
B2DED251-59D8-4B3A-A509-FFAFF6B55B64.jpeg
0B9AA492-0268-4F7C-B5AD-9B28FF69F17B.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
vad surar du nu för?

leta pÄ andra stÀllen dÄ?
du kan ju inte fÄ allt serverat:)
Nee, vill köpa en frÄn KS. Lite dyrare klockor vill jag endast köpa pÄ KS. Folket hÀr Àr mycket Àrligare Àn de pÄ Blocket och Tradera. Sedan finns ju Chrono, men priserna pÄ Breitlings dÀr Àr högre Àn i Sverige.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nee, vill köpa en frÄn KS. Lite dyrare klockor vill jag endast köpa pÄ KS. Folket hÀr Àr mycket Àrligare Àn de pÄ Blocket och Tradera. Sedan finns ju Chrono, men priserna pÄ Breitlings dÀr Àr högre Àn i Sverige.
Ebay dÄ? Det bÀsta stÀllet att fynda ufon, leta efter sÄnt som ligger pÄ auktion och inte fast pris sÄ brukar man kunna fynda rejÀlt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Provar ett mesh frÄn Geckota pÄ Colten för att slippa gummit dÄ och dÄ
Bra kvalitet och lÄs för endast £28

-01P_A4d7CnThZrfimMebqrybuNTpeihS7gZDvxwuzQgCbAPQiAPMbqoCt_qNE4l08Y89tnrE_hjM9WEufNjBimyItYGzLa_oPbEhtTtqx0f4fqWxySn5LtIdYDF53noyumdkN30nb1W6ve_uGs_prI5NeHmX7ulGVMTdQWv873HpXnDc2iJ0ly0svWPXZgUlaRnNFYsLQFdJq7Z5mwrLIhwRuXHkSC0f6dF6i5gZ0KIFWk9nP1cRJwoXt-C3D7GK7JhTPLqLQWu-2rxPmEircBIZIq-jYULmq4wzdXmSKDnJvEMsbarLTyIJ7JER-EPTklp7VzwyvyODeH4OMS5cjoeMmn6Autm8PhhfXRcbhtYg6_d3I2B9sro-6em8RXz4OZIQCgw5p0JYbATtPWV_Tq-shh3EcMi7ryoG0gVmyCQZ1pdndvruEYmBRq9kURJFwJ9LtzZuJLkakjEReokbpMzsRBSsKVYaOTsS_WonWNqWVKN8K43SiTOl1QFuFTksJuvmUBetHGWadeNl4fHOSS_AxjO_liUBcCrOdtOSDkJs9Om4003Po4vfDuzT8G6Rz8F6oJsHT5ika5g2_UhbL9Af473Wpb5a1gEEOLU5vt0IoPvaRRoISC-oHuWJ8FlM2PY1Jxpf8nCAw3NJP0lqs_A4miR9_aMmuNfzY55kCqhD48_wsOJY9ycal2y7NM=w808-h903-no


qz0nsMOGLGpdPxFtI1Li6Y5fXrF-d7eaE23c9Gn3JljgfBmEhmqLZSb8ev7ho1Q0IeU2Xbj9m8HaS1QbQ34qzpvihSNBvZUwy4xPy1auuesuUHxlN5IAXhFx-uC20YccvbahPF2Qh7mo9bVR3mVm-IxqdgWH8Fx8WMOp2Ng0MI5bGFPnhEbI7kM38NwzIhtwKebkE8F63ZLRsE8gN-1y3ifdsYkPHcGgWe49nKQEqCLR16n9s3lKI6qEjT0-ID5HjLJGC_jFOjG10z-AHOlLn9cJ136PKb-kv2aPy1lLnxX8OP4PTtR7P-PBtfoHgMv65Uu3LLYLmayeXf9OBhVDNKJfMjJm_Saarmm-uYEi5Q1D2upane2Bdo56wKHaeYyLmzbmf-U4SQvNc2i7Si21FHpgGyVyikWExnUBm0FACHZFWiVB79dPxqUKCPuNH-gMlZNrmDKTpJKJrDF7JDaS690IcJ7qdiOe2FPt4QP_MBrgihQCtkjf1jCAKKqis-oA8CuhRZKT6WVWYMXRZywiDZIRFjRXad9qydmStgRLJMsfclpMIthe6LeRd-PgbMpK86uZEKo9HvFCNkkDlZEamkvnvE2g56IGu2ijNaGhZeFBFY-rYkqngqDe-EdLsZfDtYOfU7fz8C5cCz_h8KwFHK-PaGbvf978bHkG1Ofn-5KUYzNDVwdBK-GUX6WBq2o=w915-h903-no
Det dÀr Àr den bÀsta Colten nÄgonsin. Har haft tre likadana, och fattar inte varför jag sÄlt varje gÄng? Men blev sÄdÀr pÄ mesh, men smaken Àr som baken, delad i tu...
 

DrDre

Patek
Jag gillar mest modellerna som gjordes under 90-talet fram till ca 2003. Men vi fÄr se, man bör inte ha brÄttom! :)

VÀldigt sant! Det som krÀvs för att hitta ett snyggt UFO Àr ffa tÄlamod (och att vara beredd pÄ att avstÄ 10 erbjudanden innan man slÄr till).

Å andra sidan fĂ„r man till slut, som belöning för sin viss vĂ€ntan, en jĂ€kligt rolig klocka till ett mkt rimligt pris. (Imho bland det mest prisvĂ€rda man kan köpa som beg).
 

DrDre

Patek
Den hĂ€r har fĂ„tt hĂ€nga med i lite drygt en vecka. Efter mitt andra intryck (dag tvĂ„ av mitt Ă€gande) som var lite negativt (funderade tom pĂ„ att returnera den), har vi nu blivit riktigt bra kompisar. Funderar nu pĂ„ vilket armband den ska fĂ„. Ett breitlinggummi eller ett Zuludiver sailcloth ligger högst pĂ„ listan. (Om nĂ„gon har ett Prodiver 22mm med ”vanligt spĂ€nne” liggandes till ett vettigt pris, dra gĂ€rna ett dm).

7BD36AEE-825F-4FDC-BE14-BBF249F1EC3A.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ebay dÄ? Det bÀsta stÀllet att fynda ufon, leta efter sÄnt som ligger pÄ auktion och inte fast pris sÄ brukar man kunna fynda rejÀlt.
Aldrig köpt pÄ EBay faktiskt, men ska ta en titt. Tack för tipset!

VÀldigt sant! Det som krÀvs för att hitta ett snyggt UFO Àr ffa tÄlamod (och att vara beredd pÄ att avstÄ 10 erbjudanden innan man slÄr till).

Å andra sidan fĂ„r man till slut, som belöning för sin viss vĂ€ntan, en jĂ€kligt rolig klocka till ett mkt rimligt pris. (Imho bland det mest prisvĂ€rda man kan köpa som beg).
Ja, exakt. Vill dock sÄ gÀrna ha en bratte nu till sommaren. SÄg en kille i mataffÀren med en vad som liknande en UFO. Fyfan, blev inte mindre sugen direkt pÄ en ufo. :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Aldrig köpt pÄ EBay faktiskt, men ska ta en titt. Tack för tipset!


Ja, exakt. Vill dock sÄ gÀrna ha en bratte nu till sommaren. SÄg en kille i mataffÀren med en vad som liknande en UFO. Fyfan, blev inte mindre sugen direkt pÄ en ufo. :(
Kör ebay.de, ebay.co.uk och ebay.it. Com sorterar bort mkt roligt.

Jag slÀngde ett getöga nu och hittade inget direkt prisvÀrt. KÀnns som priserna generellt gÄtt upp mycket vilket Àr trist. Klockflippandet hade lÀttare tröskel för nÄgra Är sedan. Förr kunde man hitta mycket olika ufon head-only runt 10.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Kör ebay.de, ebay.co.uk och ebay.it. Com sorterar bort mkt roligt.

Jag slÀngde ett getöga nu och hittade inget direkt prisvÀrt. KÀnns som priserna generellt gÄtt upp mycket vilket Àr trist. Klockflippandet hade lÀttare tröskel för nÄgra Är sedan. Förr kunde man hitta mycket olika ufon head-only runt 10.
Är det inte sĂ„ att strax innan och under sommaren sĂ„ gĂ„r klockor upp i pris?
 
Topp