• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag har nu kollat tidsavvikelse och tidsreserv pĂ„ min Gmt Longitude. Allt Ă€r fint, dock lite förvĂ„nad att klockan hade en tidsreserv pĂ„ 50h, medan jag lĂ€st till mig överallt att urverket ska klara av 42h. Är det normalt?
 

skyseeker

Rolex
Jag har nu kollat tidsavvikelse och tidsreserv pĂ„ min Gmt Longitude. Allt Ă€r fint, dock lite förvĂ„nad att klockan hade en tidsreserv pĂ„ 50h, medan jag lĂ€st till mig överallt att urverket ska klara av 42h. Är det normalt?
Helt normalt skulle jag sÀga!
Breitling uppger 42 h, och fÄr vÀl ses som minimum.
 

Morotsmannen

Panerai
image.jpg
Fick sig en enklare rengöring
 

Kingen75

Breitling
Sen Àr jag ett mer fan av den riktigt klassiskt funkiga bratte-kronodesignen av Transocean Àn den moderna generiska designen som mer Àr en nytolkning av Top Time och Long Playing.
181305_04_full.jpg
sÄg denna pÄ tradera efter jag sÄg ditt inlÀgg
 

Bilagor

  • C6DABDA9-366A-43AE-AFDD-4C3069B08215.png
    C6DABDA9-366A-43AE-AFDD-4C3069B08215.png
    111.8 KB · Visningar: 0

Rulle

Audemars
NĂ„gon som testat nya superocean 48?
Är den sĂ„ grotesk som mĂ„tten gör gĂ€llande?
(Provade 46an och förvÄnades över hur bra den satt trots storleken).
7424E420-DA18-425E-9DEB-827659115729.jpeg
gillar den blÄa med svart titan boett!

men 48mm och bara 300m kÀnns ju bara mesigt:angel:

luggarna Àr ju rÀtt böjda men den lÀr ju bara lÄng som en finnlandsfÀrja lug-lug
 

Eroll

Cartier
Packade precis upp nyförvÀrvet, en Avenger Seawolf modellnr A17330 pÄ gummi. :D Klockan kom fullset och nyservad hos auktoriserad urmakare sÄ den Àr i riktigt fint nyskick. Den kÀnns lite mindre och lÀttare Àn min Superocean Heritage chrono 46mm,vilket var lite vÀntat pga armbandet osv. Första intrycket Àr att den Àr riktigt snygg och kÀnns rejÀl, bra tungd och nÀrvaro, starkt plus att det Àr den bevingade loggan dÄ jag haft B:et en bra stund nu sedan min Aerospace Evo vandrade vidare. :)
IMG_20200712_142741.jpg

IMG_20200712_142948.jpg

IMG_20200712_142604.jpg
 

Rulle

Audemars
Tipsar om en annons pÄ köp och sÀlj https://klocksnack.se/threads/breitling-new-pluton-8000kr.135093/

jÀttefin pluton(min gamla) torde vara ganska ovanligt med kombinationen vit tavla och den bezeln.
Sen tycker jag @Limeee gott kan skÀnka överskottet till Barncancerfonden!
Lycka till med försÀljningen!
hahahaha sÀgs ju att nÀr man sÀljer breitling sÄ mÄste man flÀska pÄ med lite prutmÄn i början:hilarious:
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tipsar om en annons pÄ köp och sÀlj https://klocksnack.se/threads/breitling-new-pluton-8000kr.135093/

jÀttefin pluton(min gamla) torde vara ganska ovanligt med kombinationen vit tavla och den bezeln.
Sen tycker jag @Limeee gott kan skÀnka överskottet till Barncancerfonden!
Lycka till med försÀljningen!
Jag skÀnker gÀrna ev. överskott till BCF:) Har lagt 800 kr pÄ nya band och bandstift, sÄ för 7300kr fÄr nÄgon gÀrna ta den!!!
 
Senast Àndrad:
C

Coach

Guest
Eller sÄ kör man med schyssta priser som sÀljs frÄn början sÄ slipper man kohandeln. ;)
Mmm eller sÄ kanske KS inte Àr rÀtt forum för att sÀlja Breitling. Har gÄtt betydligt enklare pÄ andra försÀljningsstÀllen för min del och till mer korrekta priser.

HÀr Àr det nÀstan sÄ att folk vill ha det gratis och med fri hemkörning nÀr det gÀller just Breitling.
Ex min B60 som var i nyskick och listade
45 600 kr och som till slut gick för 23 :banghead:

Har aldrig varit med om ett klockmÀrke dÀr andrahandsvÀrdet Àr sÄ bedrövligt och framförallt hÀr pÄ KS.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mmm eller sÄ kanske KS inte Àr rÀtt forum för att sÀlja Breitling. Har gÄtt betydligt enklare pÄ andra försÀljningsstÀllen för min del och till mer korrekta priser.

HÀr Àr det nÀstan sÄ att folk vill ha det gratis och med fri hemkörning nÀr det gÀller just Breitling.
Ex min B60 som var i nyskick och listade
45 600 kr och som till slut gick för 23 :banghead:

Har aldrig varit med om ett klockmÀrke dÀr andrahandsvÀrdet Àr sÄ bedrövligt och framförallt hÀr pÄ KS.
SÄ Àr det tyvÀrr. VÄr tuffa verklighet. Det Àr ett fÄtal modeller som ligger liknande mot vad man kan fÄ pÄ andra stÀllen. Det Àr synd att Sverige Àr ett u-land nÀr det gÀller att kunna skicka försÀkrat utomlands.
 

Rulle

Audemars
Mmm eller sÄ kanske KS inte Àr rÀtt forum för att sÀlja Breitling. Har gÄtt betydligt enklare pÄ andra försÀljningsstÀllen för min del och till mer korrekta priser.

HÀr Àr det nÀstan sÄ att folk vill ha det gratis och med fri hemkörning nÀr det gÀller just Breitling.
Ex min B60 som var i nyskick och listade
45 600 kr och som till slut gick för 23 :banghead:

Har aldrig varit med om ett klockmÀrke dÀr andrahandsvÀrdet Àr sÄ bedrövligt och framförallt hÀr pÄ KS.
nackdelen hÀr Àr vÀl att folk prutar som fan och att man oftast ger med sig men som jens sÀger sÄ ska man sÀtta ett bra pris och sen inte gÄ ner mer.
man kan sakna den gamla tiden i början av ks eller nÀr man hÀngde pÄ TTT dÀr folk faktiskt inte alltid var ute efter att tjÀna stort pÄ varandra och istÀllet sÄlde dom för vad man gav för dom rÀtt ofta.
men det Àr skillnad pÄ att sÀlja vidare en klocka man nyss köpt pÄ forumet och att sÀlja nÄt man haft i en lÀngre tid.
har man nyss köpt den och ÀndÄ prutat och haft sig och inte kommer överens med klockan sÄ kan man vÀl vara en gentleman och sÀlja den vidare till nÄn annan som kan gilla den för samma pris utan nÄnslags prutmÄn
 

Rulle

Audemars
SÄ Àr det tyvÀrr. VÄr tuffa verklighet. Det Àr ett fÄtal modeller som ligger liknande mot vad man kan fÄ pÄ andra stÀllen. Det Àr synd att Sverige Àr ett u-land nÀr det gÀller att kunna skicka försÀkrat utomlands.
ja det fattar jag inte...
samtidigt som man knappt ens vÄgar skicka nÄt med postnord som ej Àr vÀrde haha
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
nackdelen hÀr Àr vÀl att folk prutar som fan och att man oftast ger med sig men som jens sÀger sÄ ska man sÀtta ett bra pris och sen inte gÄ ner mer.
man kan sakna den gamla tiden i början av ks eller nÀr man hÀngde pÄ TTT dÀr folk faktiskt inte alltid var ute efter att tjÀna stort pÄ varandra och istÀllet sÄlde dom för vad man gav för dom rÀtt ofta.
men det Àr skillnad pÄ att sÀlja vidare en klocka man nyss köpt pÄ forumet och att sÀlja nÄt man haft i en lÀngre tid.
har man nyss köpt den och ÀndÄ prutat och haft sig och inte kommer överens med klockan sÄ kan man vÀl vara en gentleman och sÀlja den vidare till nÄn annan som kan gilla den för samma pris utan nÄnslags prutmÄn
Jag minns speciellt bÄde min Blackbird big date blacksteel och Galactic daydate dÀr man lÀgger sig överlÀgset billigast i hela EU, den förstnÀmnda med typ hela 10k, och ÀndÄ Àr de hyfsat svÄrsÄlda. Fick mycket prut jag sa nej till. Visserligen premiumbrattar som kostar lite mer Àn nÄgon gammal superocean men priserna Àr ibland smÀrtsamt lÄga.

Det enda bra med detta Àr att jag fick @Coach airborne till ett riktigt ks-pris. ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Men det Àr ju detta som Àr marknadspriser. DÄ fÄr man anpassa sig, eller sÀlja annorstÀdes. Personligen sumpar jag hellre en tusing eller tvÄ istÀllet för att hÄlla pÄ med Blocket och dess följe av dÄrar iaf.
 

Rulle

Audemars
Jag minns speciellt bÄde min Blackbird big date blacksteel och Galactic daydate dÀr man lÀgger sig överlÀgset billigast i hela EU, den förstnÀmnda med typ hela 10k, och ÀndÄ Àr de hyfsat svÄrsÄlda. Fick mycket prut jag sa nej till. Visserligen premiumbrattar som kostar lite mer Àn nÄgon gammal superocean men priserna Àr ibland smÀrtsamt lÄga.

Det enda bra med detta Àr att jag fick @Coach airborne till ett riktigt ks-pris. ;)
billigaste airbornen WW förlÄt @Coach
 
Topp