• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

C

Coach

Guest
nejdÄ jag har bara börjat inse saker i mitt samlande!
det Àr inte fel att ha mycket klockor utan det enda jobbiga Àr promenaderna till banken för att byta ut dom:hilarious:
AngenÀmt i-landsproblem.
Jag fÄr plats med mina 3 budgetdinkor i byrÄlÄdan :D
 

Rulle

Audemars
AngenÀmt i-landsproblem.
Jag fÄr plats med mina 3 i byrÄlÄdan :D
skaffa större byrÄlÄda eller fÀrre klÀder sÄ du kan köpa fler!

mÄste bifoga en bild nu sÄ inte nÄn lackar ur:D
20200219_185043.jpg
 

Leiflicious

Cartier
hej:)
NÀr jag dricker pÄ en lördag sÄ kallar dom mig fullrulle.
vad kallar dom dig nÀr du Àr ute och fyllesurfar?
Ă€r det blurb?:D

Screenshot_20200713-155133_Samsung Internet.jpg
Inte lÄngt ifrÄn :d En av mÄnga hobbys Àr att leta sÀkerhetsluckor pÄ alla sidor man Àr reggad pÄ. Brukar vara poppis för webmaster att reda pÄ sÄnt frÄn rÀtt hÄll innan nÄn anvÀnder det skadligt :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
men mina chronomater sitter sÀkert!
skulle gÀrna tagit en gmt 20348a, helborstat:D

eller en gul "for america" eller en gul "for canada" som gavs ut till bra sÀljande ad's som nÄnslaga present sÀgs vara 50 ex av varje. gult Àr fint:happyhappy:

och sen vill jag ha en som @JensBP Àger, en vanlig svart tavlad 81950 men den fÄr jag inte köpa förÀns hundar kan flyga typ


lÄg ute en 81950 med vanlig svart tavla som var NOS pÄ chrono men den sÄldes precis före jag vÄgade köpa typ
fullset uttagen en mÄnad efter jag föddes

meeen dÀr var man för sen plus att 27k var lite vÀl saftigt
Pratar du Albanien-bratten som Äkt i fler mercedes Àn nÄgon annan breitling i sverige? Nej, den fÄr du inte köpa Àven om du betalar det dubbla jag betalade. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ska jag vara riktigt uppriktig sÄ kÀndes det bra att fÄ sÀlja den till nÄgon som uppskattar den och det gick före stÄlar i det fallet.
Jag hade kunnat bumpa den i ett bra tag till och sÀkert fÄtt mer betalt men ibland sÄ fÄr man glÀdjas Ät andra saker helt enkelt.

Det hÀr intresset fÄr kosta ibland och det Àr det vÀrt för att fÄ prova runt mellan lite olika modeller och nörda ner sig.
I det hÀr specifika fallet 24 Breitlings sen 2017 dÀr jag tom vissa gÄnger köpt flera av samma modell fast i olika fÀrger :D
I dagslÀget Àger jag ingen Breitling dÄ jag invÀntar lite ny inspiration, ex en airborne under 40mm ;)
Det sjuka var ju att din annons lÄg ute ganska lÀnge till ett lÀgre pris Àn glocalnet, och ingen nappade trots att det var breitlings flaggskepp till colt-pris. Mkt mÀrkligt faktiskt.
Kanske var det dina bilder pÄ aftermarketlÀnken som spökade? Men det skrÀmde inte mig, den lÀnken fick du behÄlla till metallÄtervinningen. Klockan Àr suverÀn. :)
 
C

Coach

Guest
Det sjuka var ju att din annons lÄg ute ganska lÀnge till ett lÀgre pris Àn glocalnet, och ingen nappade trots att det var breitlings flaggskepp till colt-pris. Mkt mÀrkligt faktiskt.
Kanske var det dina bilder pÄ aftermarketlÀnken som spökade? Men det skrÀmde inte mig, den lÀnken fick du behÄlla till metallÄtervinningen. Klockan Àr suverÀn. :)
Ja den lÀnken kanske inte var nÄgon hit men det gÀller ju att se potentialen i det övriga, och framförallt till det priset.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Som Àr en Heuer urverk?
Nej det Àr inget Heuer-verk. Det Àr ett verk som Breitling, Heuer, Hamilton utvecklade tillsammans med Dubios Depraz. Om det Àr nÄgot sÄ Àr det ett Depraz-verk, Àven om samtliga tillverkare brukar kalla det för det deras första inhouse-kronograf vilket Àr ganska korrekt.

Mitt kan Àven vara ett 12, lite osÀker. 11 eller 12. Klockan Àr frÄn 1969.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Nej det Àr inget Heuer-verk. Det Àr ett verk som Breitling, Heuer, Hamilton utvecklade tillsammans med Dubios Depraz. Om det Àr nÄgot sÄ Àr det ett Depraz-verk, Àven om samtliga tillverkare brukar kalla det för det deras första inhouse-kronograf vilket Àr ganska korrekt.

Mitt kan Àven vara ett 12, lite osÀker. 11 eller 12. Klockan Àr frÄn 1969.
Intressant, ska ta och lÀsa mer om detta.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Intressant, ska ta och lÀsa mer om detta.
Och det ovanliga manuella Valjoux 7740 som jag har i en gammal Navitimer Àr i stort sett samma verk i grunden, minus mikrorotorn som gör Calibre 11/12 automatiska. Och verket Àr frÄn början baserat pÄ Buren 1282. SÄ egentligen Àr det vÀl ett Buren-verk om man ser det sÄ. Calibre 11/12/13/14/15 har en komplicerad historia och brÄkar med nÄgra andra om att vara det första automatiska kronografverket.
 
Senast Àndrad:
Har lÀnge varit sugen pÄ en blÄ eller svart Colt 41.

NÄgon som vet om A17313 fortfarande gÄr att fÄ tag pÄ nya fortfarande?
Screenshot_20200714_210754_com.android.chrome.jpg
 

DetÀrjag

Cartier
Vad tycker Breitling folket om Transocean och Premier modellerna? Är det bra och respekterade modeller i Breitling kretsar?

TÀnker pÄ dessa.
 

Bilagor

  • A5254560-D23C-4EA6-9BC4-7C39807DAFBA.jpeg
    A5254560-D23C-4EA6-9BC4-7C39807DAFBA.jpeg
    47.8 KB · Visningar: 4
  • E87025E2-869B-4A7C-8A09-8352A2927050.jpeg
    E87025E2-869B-4A7C-8A09-8352A2927050.jpeg
    65 KB · Visningar: 3
  • 10C11051-7EA9-4FBB-BE1C-434930C5B7CC.jpeg
    10C11051-7EA9-4FBB-BE1C-434930C5B7CC.jpeg
    55 KB · Visningar: 4

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Vad tycker Breitling folket om Transocean och Premier modellerna? Är det bra och respekterade modeller i Breitling kretsar?

TÀnker pÄ dessa.
Den dĂ€r day-daten verkar vĂ€ldigt svĂ„rsĂ„ld. Dessutom Ă€r den för stor för att vara en ”day date”, enligt mig. Var sjĂ€lv sugen pĂ„ en, men avstod pga storleken.

De tvÄ andra kan jag för lite om för att kunna uttala mig.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vad tycker Breitling folket om Transocean och Premier modellerna? Är det bra och respekterade modeller i Breitling kretsar?

TÀnker pÄ dessa.
Tror dessutom av detta avhandlades litegrann för ett par sidor sedan, sÄ tips Àr la att kolla tillbaka nÄn sida och se pÄ det som skrevs dÀr. Relativt mycket minus, but hey, smaken Àr som baken ;)
 
Topp