• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

magnusa

Omega
Tog pÄ blÄstÀll i regnet istÀllet för att plasta av lÀnken. Bra med GMT pÄ hemestern sÄ man iaf kan se vad klockan Àr dÀr man önskar att man var...
b2.JPG
 
C

Coach

Guest
Tog pÄ blÄstÀll i regnet istÀllet för att plasta av lÀnken. Bra med GMT pÄ hemestern sÄ man iaf kan se vad klockan Àr dÀr man önskar att man var...
b2.JPG
Riktigt fin modell det dÀr.
SvÄrt att njuta av dess fulla potential med plasten pÄ. Vad Àr det som gör att du tvekar ?
 

magnusa

Omega
Riktigt fin modell det dÀr.
SvÄrt att njuta av dess fulla potential med plasten pÄ. Vad Àr det som gör att du tvekar ?
Jag drar ut pÄ det och njuter... :)

Min dröm Breitling som jag köpte för drygt 10Är sedan har jag bara tagit fram och titta pÄ kanske 10 gÄnger...
Första gÄngen jag sÄg den visste jag att jag mÄste ha den men har aldrig börjat anvÀnda den...
b3.JPG
 
C

Coach

Guest
Jag drar ut pÄ det och njuter... :)

Min dröm Breitling som jag köpte för drygt 10Är sedan har jag bara tagit fram och titta pÄ kanske 10 gÄnger...
Första gÄngen jag sÄg den visste jag att jag mÄste ha den men har aldrig börjat anvÀnda den...
b3.JPG
Ja dra ut pÄ det var en underdrift :)
TÀnk vilken lycka det blir att anvÀnda dom. Dom dÀr dinkorna tÄl att anvÀndas och Àr gjorda för just det. Det Àr ju som att vara snygg men att aldrig visa sig ute = En förlust för bÄde personen och omgivningen.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag drar ut pÄ det och njuter... :)

Min dröm Breitling som jag köpte för drygt 10Är sedan har jag bara tagit fram och titta pÄ kanske 10 gÄnger...
Första gÄngen jag sÄg den visste jag att jag mÄste ha den men har aldrig börjat anvÀnda den...
b3.JPG
What?! Du har alltsÄ köpt en klocka för tio Är sedan som du aldrig anvÀnt, dock bara tittat pÄ tio gÄnger??
 

magnusa

Omega
Ja dra ut pÄ det var en underdrift :)
TÀnk vilken lycka det blir att anvÀnda dom. Dom dÀr dinkorna tÄl att anvÀndas och Àr gjorda för just det. Det Àr ju som att vara snygg men att aldrig visa sig ute = En förlust för bÄde personen och omgivningen.
Du har helt rÀtt ska ta mig i kragen. Har nÄgra andra jag ska ta tag i ocksÄ. (ursÀkta bild utan breitling)
Det roliga Àr ju att drömma och jaga klockorna. VÀl hemma sÄ Àr de ju just "bara" en klocka...
C2.JPG
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Brukar googla pÄ den ibland ocksÄ sÄ behöver jag inte packa upp den och nöta pÄ gÄngjÀrnen i lÄdan... :)
TÀnk hur du kommer grÄta över första repan hehe.

Jag har haft tvÄ sÄna dÀr Leo och de har varit slitna som attan, riktiga verktyg. Inte för inte som just den modellen valdes för Blood Diamond, det Àr en sann tool- och Àventyrsklocka.
AnvÀnd och slit den, den blir snyggare med battlescars. :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Är han ironisk eller seriös? Ironi Ă€r svĂ„r att behĂ€rska i textform, i allafall för mig.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det Àr iof en normal samlarform att köpa saker och lÄta de vara i din plast, just lite ovanligt med klockor bara. Men mÄnga sneakersheads gör ju sÄ. LÄter de ligga för evigt i sina kartonger i rent samlarsyfte.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du har helt rÀtt ska ta mig i kragen. Har nÄgra andra jag ska ta tag i ocksÄ. (ursÀkta bild utan breitling)
Det roliga Àr ju att drömma och jaga klockorna. VÀl hemma sÄ Àr de ju just "bara" en klocka...
C2.JPG
Det mest roliga Àr att din samling i stort sett bestÄr av rÄa beaters som hÄller för krig, inga ömma dressvintage i guld inte. :)
 
Är pĂ„ jakt efter en Colt 41. Verkar svĂ„rt att hitta nya nu men jag har hittat en i bra skick till bra pris frĂ„n Japansk outletbutik "Brand Shop Lips Japan". SĂ€ljaren förefaller vara bra men man vet ju aldrig, har lĂ€st trĂ„den om fejkade Aquaracers och blivit lite nojig.

SÀljaren Àr trusted sedan 2018 och har ca 220 sÄlda klockor med 98% omdöme. Har Àven trusted checkout via klientmedelskonto. Bilderna jag mottagit pÄ cert osv Àr dock lite otydliga i dÄlig upplösning och med lampor som blÀnker vilket kan vara otur men ÀndÄ negativt.

NÄgon som handlat frÄn denna eller liknande butiker pÄ C24? Andra tips pÄ var man kan fÄ tag pÄ en Colt 41 svart/blÄ som nedan?

https://www.chrono24.se/breitling/----id15702894.htm

messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
 

Rulle

Audemars
Är pĂ„ jakt efter en Colt 41. Verkar svĂ„rt att hitta nya nu men jag har hittat en i bra skick till bra pris frĂ„n Japansk outletbutik "Brand Shop Lips Japan". SĂ€ljaren förefaller vara bra men man vet ju aldrig, har lĂ€st trĂ„den om fejkade Aquaracers och blivit lite nojig.

SÀljaren Àr trusted sedan 2018 och har ca 220 sÄlda klockor med 98% omdöme. Har Àven trusted checkout via klientmedelskonto. Bilderna jag mottagit pÄ cert osv Àr dock lite otydliga i dÄlig upplösning och med lampor som blÀnker vilket kan vara otur men ÀndÄ negativt.

NÄgon som handlat frÄn denna eller liknande butiker pÄ C24? Andra tips pÄ var man kan fÄ tag pÄ en Colt 41 svart/blÄ som nedan?

https://www.chrono24.se/breitling/----id15702894.htm

messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
messaging.htm
Japanska handlare brukar vara super Àrliga överlag men dÀr Àr nog nÄgra fulingar dÀr ute med.
men i detta fallet hade inte jag varit orolig!
japaner Àr vÀldigt Àrliga och brukar skriva ut minsta lilla fel/scratch hÀr Ä dÀr och sÄnt uppskattar iallafall jag

har du tÀnkt pÄ att du nog lÀr Äka pÄ 25% moms pÄ priset hÀr med eftersom handlarn Àr utanför EU?
 
Japanska handlare brukar vara super Àrliga överlag men dÀr Àr nog nÄgra fulingar dÀr ute med.
men i detta fallet hade inte jag varit orolig!
japaner Àr vÀldigt Àrliga och brukar skriva ut minsta lilla fel/scratch hÀr Ä dÀr och sÄnt uppskattar iallafall jag

har du tÀnkt pÄ att du nog lÀr Äka pÄ 25% moms pÄ priset hÀr med eftersom handlarn Àr utanför EU?
Jo Àr medveten om momsen, kryllar dock inte av Colt 41 pÄ C24 lÀngre. Finns en privatperson (ocksÄ trusted checkout) i Storbritannien som sÀljer en oanvÀnd med svart tavla vilket Àr andra alternativet. Annars Àr det bara frÄn USA eller ljus tavla.

Är jag korrekt i att tro att denna modell ej tillverkas lĂ€ngre utan Ă€r ersatt av nedanstĂ„ende utseende?
a17313101f1a1.jpg
 

Leiflicious

Cartier
Jo Àr medveten om momsen, kryllar dock inte av Colt 41 pÄ C24 lÀngre. Finns en privatperson (ocksÄ trusted checkout) i Storbritannien som sÀljer en oanvÀnd med svart tavla vilket Àr andra alternativet. Annars Àr det bara frÄn USA eller ljus tavla.

Är jag korrekt i att tro att denna modell ej tillverkas lĂ€ngre utan Ă€r ersatt av nedanstĂ„ende utseende?
a17313101f1a1.jpg
Inte ens denna tillverkas lÀngre. De dödade hela Colt linen.
 
Extremt nÀra att slÄ till pÄ en Colt 41 pÄ C24. PrivatsÀljare men sÀker klientmedelsbetalning. Han verkar trovÀrdig, bekrÀftat professionell golfspelare som fÄtt klockan i gÄva av Breitling.

Som sÀljare pÄ certet stÄr "Breitling Italia SRL". Just det Àr enda jag ej lyckats luska ut vad det innebÀr, Àr det Breitling sjÀlva eller en butik? Hittar inget vid googling nÀmligen.

15557420-6ow3lbxruineksrycgkjp6pl-Zoom.jpg
 
Topp