Laddar...
Nymansur

Den officiella Breitlingtråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av svesam, 17 maj 2014.

1. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Är du seriös ? Om han säger att den är från 2006 och den inte är det börjar varningsklockorna ringa.

2. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Fin samling, gillar samlingar som har en tema/röd linje.

3. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Det kom en nyare modell runt 2005 med andra pushers denna har inte dessa. men den kan vara köpt 2006 detta ser du på certet i så fall ;)

Se länk så ser den ut ---> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_3.html
    Den som du har lagt upp bild på passar in på denna --> https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_72.html
    //Simon

4. JensBP

JensBP Brattlife

Förr var det mer regel än undantag att gamla utländska brattar hade odaterade cert. Jag har haft mer odaterade cert än daterade. Men nu för tiden så är plötsligt alla gråhandlares gamla cert daterade med premium på x antal år nyare. Några kan säkert vara hyllvärmare, men sannolikt en minoritet av alla luringar där ute. Branschen är rutten. Det enklaste sättet att se det är när datumet är skrivet med en annan penna och handstil än serienummer och modell, då de iallafall oftast fick s/n och modell skrivna från början.

Aerospace gillar detta.
  5. JensBP

JensBP Brattlife

Inga speciella varningsklockor. Lovar dig att över hälften av gråhandlarna på C24 fuskar med datum på gamla breitlings. Det är bara att gå igenom sida för sida. Mer regel än undantag.

Aerospace gillar detta.
  6. Eroll026

Eroll026 Titan

Från:
    Linköping
    Snart en vecka på armen och jag har inget negativt att nämna än, och den har redan fått smaka på både sött och salt vatten, Seawolf lever upp till namnet! :)
    IMG_20200718_204421.
    IMG_20200718_204430.

UTCetter, Sebaden, skarpheden och 9 andra gillar detta.
  7. Leiflicious

Leiflicious Titan

Kern hypar ny Professional serie på instagram. Lite kul när ryktet sa att dessa skulle bort.

8. Toby79

Toby79 Plast

Efter några timmars tjat och några bärs och extra gott så landade jag den, började tjata vid tiden på bilden, tack @Boozer_87 för en så alltid trevlig tid och klocksnack, nu rockar jag min första B, SO är ju gott! D5649BB6-65C5-4FCE-B3C0-8530768AE636.

gruby, Les_Grossman, Eroll026 och 5 andra gillar detta.
  9. Boozer_87

Boozer_87 Tantal

Grattis @Toby79 och välkommen till gänget! 20200719_000957.

Toby79, Strindberg, gruby och 8 andra gillar detta.
  10. Mr Davis

Mr Davis Titan

Från:
    Oslo
  11. allincall

allincall Plast

Hej alla Breitling älskare!

Har spanat i några veckor nu efter min första rejäla klocka. Har nog förälskat mig i denna skönheten:

Avenger Chronograph 45 Night Mission

Hittar ingen som pratat om den här på ks eller mycket info alls på nätet. Så tänkte kolla om nån av er kanske kan ge lite input om den.

Eroll026 och Nissestr gillar detta.
  12. Leiflicious

Leiflicious Titan

Det är en rätt ny modell så har inte funnits så länge i butik än. Klockmaster globen hade en framme kan kan kika på tidigare i sommar, finns säkert kvar nu med. Riktigt stenhård pjäs. Minus är väl att den är lite tjock.

allincall gillar detta.
  13. Maxer

Maxer Brons Premium

Fin! Men på med ett gummi så kommer den bli ännu bättre :)

14. DrDre

DrDre Platina

Jag tror att 39 mm Chronomaten ersattes av Chronomat Crosswind runt 2002-2003 och att ett par år senare kom Evolution. Crosswind ser ut ungefär som 39mm Chronomat, men var aningen större (och hade 22mm bandbredd). Evolution hade andra knappar. Ang priset så bör du komma ner ca 15tkr lägre än vad han begär.

15. JensBP

JensBP Brattlife

Crosswind kom 97-98 nåt och var samtida i många år med Chronomat. De finns i chronologerna. Crosswind var typ en större chronomat för stora grabbar och dörrvakter som @gruby :)

Strindberg och gruby gillar detta.
  16. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Kommer lämna ett bud och ta det därifrån på 28 tusen. Tänkte först ge Max 30 för den men även nu 28 känns för högt. Får se hur det blir.

17. skarpheden

skarpheden Tantal

Från:
    Stockholm
    Screenshot_20200719-202533_Chrome.
    Bra sugen på den här som min första Breitling sen jag lät min gamla Navitimer Aviastar gå.
    Enda(?) nackdelen är den för korta länken. Behöver minst en bit eller två till. Dålig erfarenhet av att hitta bitar till Breitling.

Nån som har erfarenhet av den här modellen? Utseendet, specsen, länken.. Allt tilltalar mig :)

18. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Otroligt nöjd med min Breitling. Kul med GMT, håller koll på tre olika tidzoner. :)
    7317F778-93C7-4761-9DE3-AC0970AD3623.

Been, Watcharound, Les_Grossman och 4 andra gillar detta.
  19. DrDre

DrDre Platina

Det ser ut att vara en Chronomat Vitesse (pga de markerade siffrorna). Klacken/raidern kl 12 ser ut att saknas. Inte hela världen men det bör man ta med i budgeten när man budar. Jag ser inget på bilden som antyder att det är en Ltd Ed, men det finns kanske mer info på auktionssidan om det?

skarpheden gillar detta.
  20. skarpheden

skarpheden Tantal

Från:
    Stockholm
    Screenshot_20200720-101457_Chrome.
    Nr 63/100.

Raidern, och länkbita/ar, finns det nånstans i Sverige, nån AD eller likande, man kan vämda sig till?

21. DrDre

DrDre Platina

Sekundvisaren saknar lysmassa (jag tror att "håligheten" ska vara fylld på den modellen, men googla och kolla) och ser inte även lysmassan lite härjad ut ut även på siffrorna? Jag vete fan, den känns (baserat enbart på bilden du visar) lite halvsunkig. Tror det är bättre att släppa den och leta efter ett finare ex som är komplett. Det kan bli både billigare och bättre.

skarpheden och Maxer gillar detta.
  22. Maxer

Maxer Brons Premium

Jag tror du ska kolla vidare, beror givetvis på slutpriset.
    Men du får räkna med att kosta på den där mycket pengar för att få den i bra skick.

DrDre, skyseeker och skarpheden gillar detta.
  23. skarpheden

skarpheden Tantal

Från:
    Stockholm
    Tack för input. Som vanligt blev jag något ivrig av det låga priset.

Modellen lockar dock rejält.

Maxer gillar detta.
  24. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Otrolig fin klocka, dessutom limiterad till 100 st! Vill dock upplysa en sak ang den säljaren på Tradera. Han hade nämligen en Omega SMP ute på Tradera, det diskuterades ifall den klockan var fejk eller ej i SMP-tråden här på KS. Min amatörmässiga uppfattning var att klockan var en kopia. Mycket möjligt att klockan dock var äkta och original. Men vill bara upplysa dig.

skarpheden gillar detta.
  25. mrsvahn

mrsvahn Tantal

Nyss packat upp den och inspekterat lite snabbt. Ser mycket bra ut, skyddsplasten kvar.

Får inspektera mer ikväll :D

IMG_20200720_142247.

KandreasF, Rige, DrDre och 11 andra gillar detta.
  26. skarpheden

skarpheden Tantal

Från:
    Stockholm
    Tack för info. Just den här klockan har äkthetsbevis från Jarl Sandin i Göteborg. De verkar pålitliga med bra rykte(?)

Den är precis i min smak vad gäller allt och billigaste jag såg på Chrono24 låg på 18, inte limiterad och i sämre skick. Så onekligen lockande.

Å andra sidan, som herrarna @Maxer och @DrDre påekade, kommer det kosta en del till med länkbitar, raidern, puts och ev. åtgärd av visarna..

27. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Ja, och priset lär absolut inte stanna på 9200kr...

skarpheden gillar detta.
  28. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Hej
    En av flera ADs i Sthlm
    https://www.eriksonurhandel.se/

Här hittar du fler ADs --> https://www.breitling.com/se-en/

TP i täby service + delar du kan ev få ett kostnads förslag på vad delarna kostar (raider, 2 länkbitar. Samt visar byte via telefon)

Tror Klockmaster i globen kan serva denna samt har delar till denna om du har tur vet inte om dom är AD just i dagens läge ? dom var det tidigare.

Vissa av dom länkbitarna kan sitta som fan om man har otur så för man knappt loss dessa.
    Sedan hur verket mår, Om det finns något service intyg kan vara värt att väga in om det är över 4/6 år sedan samt var det som dom fixade då ??

//Simon

Senast ändrad: 20 juli 2020
    skarpheden gillar detta.
  29. Karlsson

Karlsson Tantal

30. JensBP

JensBP Brattlife

ERIKSON URHANDEL, PE76 och Karlsson gillar detta.
Mollstedt