• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

skarpheden

Tantal
Hej
En av flera ADs i Sthlm
https://www.eriksonurhandel.se/

Här hittar du fler ADs --> https://www.breitling.com/se-en/

TP i täby service + delar du kan ev få ett kostnads förslag på vad delarna kostar (raider, 2 länkbitar. Samt visar byte via telefon)

Tror Klockmaster i globen kan serva denna samt har delar till denna om du har tur vet inte om dom är AD just i dagens läge ? dom var det tidigare.

Vissa av dom länkbitarna kan sitta som fan om man har otur så för man knappt loss dessa.
Sedan hur verket mår, Om det finns något service intyg kan vara värt att väga in om det är över 4/6 år sedan samt var det som dom fixade då ??

//Simon
Tack! :)

mrsvahn

Tantal
Två till, inte ens hunnit få av skyddsplasten eller ställt in länken ens.

IMG_20200720_205917.jpg
IMG_20200720_205937.jpg

Behöver er hjälp med att avgöra om skicket på denna klocka (har postat om den tidigare). Hallucinerar jag gällande bilderna om att det är mycket microrepor på den eller är det damm/fingeravtryck som syns? Enligt säljaren är den i toppskick. Zooma in på bilden exempelvis på länkarna osv.
Kolla denna video också. https://gofile.io/d/kgCxCW

Bilagor

• BF4E58A8-7A49-410E-888C-BBF5188F4218.jpeg
    BF4E58A8-7A49-410E-888C-BBF5188F4218.jpeg
    416.5 KB · Visningar: 0
  • 9B6495E9-7811-4BEC-8933-0F0B4137F914.jpeg
    9B6495E9-7811-4BEC-8933-0F0B4137F914.jpeg
    338.9 KB · Visningar: 0
  • CC6409BC-EC80-4BBB-8733-018D267EE950.jpeg
    CC6409BC-EC80-4BBB-8733-018D267EE950.jpeg
    391.2 KB · Visningar: 0

TobiasD

Diamant
Friends Of KS
Behöver er hjälp med att avgöra om skicket på denna klocka (har postat om den tidigare). Hallucinerar jag gällande bilderna om att det är mycket microrepor på den eller är det damm/fingeravtryck som syns? Enligt säljaren är den i toppskick. Zooma in på bilden exempelvis på länkarna osv.
Kolla denna video också. https://gofile.io/d/kgCxCW
Jag tycker att den är i fint skick. Mikrorepor? Ja kanske men när du använder den kommer du få massa mikrorepor efter en vecka ändå. Jättefin modell förövrigt.
Ser inga repor eller dings annars.

Jag tycker att den är i fint skick. Mikrorepor? Ja kanske men när du använder den kommer du få massa mikrorepor efter en vecka ändå. Jättefin modell förövrigt.
Ser inga repor eller dings annars.
Håller med dig, modellen är jätte fin och jag bara älskar den. Det blir mitt första klockköp så därför frågar jag efter er åsikt. Den ser ut att vara i riktigt bra skick, och inga stora repor syns för övrigt. Det som jag då ser lär väl inte vara bekymmer för dess skick.

mrsvahn

Tantal
Nå, vad tycker du? Bra, dåligt, är kvalite och känslan som förväntad? Hur är den jämfört med alla micros/affordable du haft? :)

Mycket nöjd, utförandet på allt känns väldigt "crisp" och exakt. Finns självklart bra mikroklockor med lika bra utförande men den är helt klart bättre än många (som sig bör med den prisskillnaden).

Claspen är väl inte riktigt samma nivå dock...

Dessutom är det något speciellt att tråna efter en klocka och nu ha den här.

IMG_20200721_203449.jpg

DrDre

Platina
Den här lille rackaren får hänga med idag. (Intressant hur kamera och solljus kan avslöja minsta lilla repa och fläck. När man ser klockan i verkligheten skulle jag bedöma skicket som 98%, dvs marginella spår av användning, medan på bilden så ser den både smutsig och rätt tilltufsad ut).

B236EE91-392B-4298-8A65-C1C06857FB75.jpeg

Rulle

Guld
Mycket nöjd, utförandet på allt känns väldigt "crisp" och exakt. Finns självklart bra mikroklockor med lika bra utförande men den är helt klart bättre än många (som sig bör med den prisskillnaden).

Claspen är väl inte riktigt samma nivå dock...

Dessutom är det något speciellt att tråna efter en klocka och nu ha den här.

IMG_20200721_203449.jpg
super fin!
njut nu av den ordentligt

20200721_150836.jpg
Provade nya Chronomaten hos AD igår. Intrycken var fin urtavla, bulkig och blingig, lite besviken på länken som upplevdes stel snarare än följsam.
Tror det helt platta caset kommer kunna bli ett problem för den. Är man knölig och benig som jag ligger den ju ovanpå det och klamrar sig inte fast som en med svängda luggar.

Topp