• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Madmaxzz

Breitling
Jaha dÄ förstÄr jag. Jag Àr inte speciellt kunnig, men mitt tips Àr ha tÄlamod och lyssna pÄ de kunniga grabbarna hÀr i trÄden.
Lycka till! :)
HÄller med dig. Tar verkligen tillvara pÄ de rÄd jag fÄr hÀr inne och tar det inte för givet. Tackar sÄ mycket för er feedback. Jag Äterkommer hur det blev tillslut. LÀr nog komma fram till en slutsats ikvÀll.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
D7B70744-2760-4039-A244-D27EA9ECD12C.jpeg

Kostar 1500kr men Àr det skönaste natot jag prövat. Var ju första Àgare till den gröna outerknown som finns pÄ forumet och Àr lika imponerad nu som dÄ av detta armband. Starkt och osar kvalité men vÀldigt mjukt.
Den dÀr Àr sÄ skarp att man kan mörda nÄgon.

Riktigt krispig! Fin!
 

Madmaxzz

Breitling
Liten uppdatering rörande gÄrdagens inlÀgg. Köpte klockan trots allt och lÀr fÄ den nÀsta vecka. Priset var lite högt men har öppet köp i 10 dagar. Om det Àr sÄ att jag verkligen Àlskar klockan och inte kan lÀmna ifrÄn mig den behÄller jag den trots nÄgra tusenlappar dyrare. Annars fÄr den Äka tillbaka och jag fÄr hÄlla utkik.
Mina ha-begĂ€r just nu Ă€r allt för starka och kunde tyvĂ€rr inte hĂ„lla tillbaka att klicka hem den. Återkommer med bilder nĂ€r den landat
 

Leiflicious

Cartier
Liten uppdatering rörande gÄrdagens inlÀgg. Köpte klockan trots allt och lÀr fÄ den nÀsta vecka. Priset var lite högt men har öppet köp i 10 dagar. Om det Àr sÄ att jag verkligen Àlskar klockan och inte kan lÀmna ifrÄn mig den behÄller jag den trots nÄgra tusenlappar dyrare. Annars fÄr den Äka tillbaka och jag fÄr hÄlla utkik.
Mina ha-begĂ€r just nu Ă€r allt för starka och kunde tyvĂ€rr inte hĂ„lla tillbaka att klicka hem den. Återkommer med bilder nĂ€r den landat
HelrÀtt. Nu Àr jag notorisk skambudare men Àr det nÄt jag vill ha pÄ riktigt skulle jag aldrig hÄlla pÄ och brÄka för tre fyra tusen som det handlade om hÀr.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
HelrÀtt. Nu Àr jag notorisk skambudare men Àr det nÄt jag vill ha pÄ riktigt skulle jag aldrig hÄlla pÄ och brÄka för tre fyra tusen som det handlade om hÀr.
Det Àr vÀl ÀndÄ de 3-4 tusen kronorna klockhandlarna lever pÄ? Vad jag förstÄtt kan de ha en klocka till salu ett bra tag, och vips kommer en köpare som inte kan motstÄ att inte köpa klockan trots 3-4 tusen kronor överpris.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Liten uppdatering rörande gÄrdagens inlÀgg. Köpte klockan trots allt och lÀr fÄ den nÀsta vecka. Priset var lite högt men har öppet köp i 10 dagar. Om det Àr sÄ att jag verkligen Àlskar klockan och inte kan lÀmna ifrÄn mig den behÄller jag den trots nÄgra tusenlappar dyrare. Annars fÄr den Äka tillbaka och jag fÄr hÄlla utkik.
Mina ha-begĂ€r just nu Ă€r allt för starka och kunde tyvĂ€rr inte hĂ„lla tillbaka att klicka hem den. Återkommer med bilder nĂ€r den landat
Det Àr inte hela vÀrlden med nÄgra kronor & ören om du verkligen gillar den.
 

Harry

Breitling
Hej,
LÀngesedan jag skrev och vet inte om det blir fel men nÄgon sÀger vÀl till :D.
Har tittat pÄ lite bretling windrider crosswind bi-colar. Tycker den Àr extremt fin. Har hittat nÄgra pÄ chrono24 som ligger pÄ 20-30k. Vad anser ni om klockan generellt Àr det vÀrt att lÀgga pÄ den? Vill inte bara ha för att jag tycker den Àr snygg ska kunna sÀlja osv sen.

Hittar inte sÄ mycket om klockan generellt frÄn bretling, varför inte?

LĂ€nk till chrono24: https://www.chrono24.se/breitling/windrider-crosswind-bi-color-b13355--id14191314.htm
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
Hej,
LÀngesedan jag skrev och vet inte om det blir fel men nÄgon sÀger vÀl till :D.
Har tittat pÄ lite bretling windrider crosswind bi-colar. Tycker den Àr extremt fin. Har hittat nÄgra pÄ chrono24 som ligger pÄ 20-30k. Vad anser ni om klockan generellt Àr det vÀrt att lÀgga pÄ den? Vill inte bara ha för att jag tycker den Àr snygg ska kunna sÀlja osv sen.

Hittar inte sÄ mycket om klockan generellt frÄn bretling, varför inte?

LĂ€nk till chrono24: https://www.chrono24.se/breitling/windrider-crosswind-bi-color-b13355--id14191314.htm


Mitt intryck (men Àr inte sÀker) Àr att den ligger ett par tusen högre i pris Àn den vanliga Chronomaten. Den Àr ett par mm större och, precis som pÄ din bild, sÄ har den nÀstan alltid stora romerska siffror. Ganska stor, blank och siffrorna gör att den blir mer uppseendevÀckande Àn den vanliga Chronomaten och kanske dÀrför ocksÄ nÄgot fÀrre intresserade om du vill sÀlja den. Min gissning Àr att om det Àr försÀljningen du funderar pÄ, sÄ Àr det ett bÀttre alternativ att satsa pÄ en vanlig Chronomat.

Lite OT. Det fanns under ett par Är, runt 2002-2004 (?) en variant av Crosswind som hette Racing. Stramare urtavla (i grÄtt, blÄtt eller svart och kanske ngt mer?) och borstad finish. Riktigt cool. Jag brukar spana lite efter en sÄdan.

E47E9C1B-7873-47EA-9762-6A0775CE5DCD.jpeg


F98215B9-1264-4BE8-A1D5-B2ED2A02A9ED.jpeg
 

dino

Omega
2-Faktor
NÄgon av er kunniga i trÄden som har koll pÄ vilket armband i stÄl som gÄr till Colt A17313?
Passar 161A som Àr 20mm och bl.a gÄr till Superocean?
 

dino

Omega
2-Faktor
Kört lÀnk i sommar och funderade pÄ att flippa men ett bandbyte senare har den fÄtt nytt liv och fÄr stanna ett tag till....
20200730_152105.jpg

[TTACH=full]1507555[/ATTACH]
Kört lÀnk i sommar och funderade pÄ att flippa men ett bandbyte senare har den fÄtt nytt liv och fÄr stanna ett tag till....
20200730_152105.jpg
20200730_151919.jpg

Är det 41mm? Du Ă€r inte sugen pĂ„ flippa lĂ€nken isf? :p fantastiskt fina dem hĂ€r, och fasen vad bra de gör sig pĂ„ nĂ€stan alla band.
 

Madmaxzz

Breitling
Enligt instruktioner frÄn handlaren i Italien skulle klockan skickas nÀsta vecka. Till min förvÄning dök den upp idag och jag Àr överlycklig.
Det diskuterades fram och tillbaka privat och Àven lite input frÄn kamrater hör inne gÀllande priset för klockan, men landa i att köpa den Àndock. Kan bara sÀga sÄhÀr. Det var vÀldigt, vÀldigt lÀnge sedan jag blivit sÄhÀr exalterad över att Àga nÄgot nytt. Den Àr i perfekt skick och mötte alla förvÀntningar. Enstaka hairlines, inget mer Àn det att anmÀrka pÄ. Det kÀnns som att en dröm gÄtt i uppfyllelse. Förvisso lÄter det överdrivet men detta har varit en drömklocka och Àr sÄ jÀkla nöjd. Va inne en svÀng pÄ Nymans ur och Àven personalen dÀr tyckte den va slÄende vacker och i riktigt bra skick. Som första klockköp kÀnner jag mig nöjd och det var vÀrt att spendera dem extra tusenlapparna pÄ den. Nu Àr jag fast i trÀsket med klockor. NÄgot som jag aldrig trodde skulle hÀnda.

TyvÀrr tycker jag inte bilderna ger en rÀttvis bild av hur den ser ut, och har inte hunnit ta bÀttre Àn dem som bifogas. NÀr det Àr finare vÀder kommer bÀttre bilder.
 

Bilagor

  • AC0F9BBF-938F-4B72-A7C8-F004812EAF6F.jpeg
    AC0F9BBF-938F-4B72-A7C8-F004812EAF6F.jpeg
    463.2 KB · Visningar: 3
Topp