• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Enligt instruktioner frÄn handlaren i Italien skulle klockan skickas nÀsta vecka. Till min förvÄning dök den upp idag och jag Àr överlycklig.
Det diskuterades fram och tillbaka privat och Àven lite input frÄn kamrater hör inne gÀllande priset för klockan, men landa i att köpa den Àndock. Kan bara sÀga sÄhÀr. Det var vÀldigt, vÀldigt lÀnge sedan jag blivit sÄhÀr exalterad över att Àga nÄgot nytt. Den Àr i perfekt skick och mötte alla förvÀntningar. Enstaka hairlines, inget mer Àn det att anmÀrka pÄ. Det kÀnns som att en dröm gÄtt i uppfyllelse. Förvisso lÄter det överdrivet men detta har varit en drömklocka och Àr sÄ jÀkla nöjd. Va inne en svÀng pÄ Nymans ur och Àven personalen dÀr tyckte den va slÄende vacker och i riktigt bra skick. Som första klockköp kÀnner jag mig nöjd och det var vÀrt att spendera dem extra tusenlapparna pÄ den. Nu Àr jag fast i trÀsket med klockor. NÄgot som jag aldrig trodde skulle hÀnda.

TyvÀrr tycker jag inte bilderna ger en rÀttvis bild av hur den ser ut, och har inte hunnit ta bÀttre Àn dem som bifogas. NÀr det Àr finare vÀder kommer bÀttre bilder.
Otroligt fin, grattis! Breitling Àr underskattat.
Vad följde med, fullsett? Hur ser tidshÄllningen ut? Antar du ej hunnit se över tidsreserven, men gör det snarast.
 

Dman

Omega
Fighters
0AF13E84-672C-43F0-A2E2-1FF08B760A49.jpeg
C74EF759-6A46-4FCA-A51E-AB3C64313AB7.jpeg
Denna bild har fÄtt mig att börja leta efter en likadan :)
 

Madmaxzz

Breitling
Otroligt fin, grattis! Breitling Àr underskattat.
Vad följde med, fullsett? Hur ser tidshÄllningen ut? Antar du ej hunnit se över tidsreserven, men gör det snarast.
Tack sÄ mycket! Fullset med samtliga lÄdor. Se bild för tidshÄllningen. Som sagt, detta Àr min första klocka och kunskaperna Àr begrÀnsat inom omrÄdet. Dock har jag tillrÀcklig kunskap för att tolka att tidshÄllningen var bra pÄ klockan, likasÄ amplitud som var Max 380. Hur ser jag över tidsreserven?
EF3D0DC2-D50B-46E6-A4DD-596F139AA44D.jpeg
 

Berling

Cartier
Tack sÄ mycket! Fullset med samtliga lÄdor. Se bild för tidshÄllningen. Som sagt, detta Àr min första klocka och kunskaperna Àr begrÀnsat inom omrÄdet. Dock har jag tillrÀcklig kunskap för att tolka att tidshÄllningen var bra pÄ klockan, likasÄ amplitud som var Max 380. Hur ser jag över tidsreserven?
EF3D0DC2-D50B-46E6-A4DD-596F139AA44D.jpeg

AnvÀnd klockan tills den har fullt uppdrag, lÀgg den pÄ en byrÄ och lÄt gÄ tills den stannat, hÄll koll pÄ hur lÀnge den gick :) Tung förstaklocka!! Ser superfin ut.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tack sÄ mycket! Fullset med samtliga lÄdor. Se bild för tidshÄllningen. Som sagt, detta Àr min första klocka och kunskaperna Àr begrÀnsat inom omrÄdet. Dock har jag tillrÀcklig kunskap för att tolka att tidshÄllningen var bra pÄ klockan, likasÄ amplitud som var Max 380. Hur ser jag över tidsreserven?
EF3D0DC2-D50B-46E6-A4DD-596F139AA44D.jpeg
Det jag gör nÀr jag köper en klocka Àr nÀmligen att jag har klockan pÄ armen tvÄ dagar i strÀck, medan jag ser över tidshÄllningen. Efter tvÄ dagar lÀgger jag ifrÄn mig klockan tills den stannat. Sedan rÀknar jag antal timmar det tickat frÄn det jag lagt ifrÄn mig klockan tills den stannat.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack sÄ mycket! Fullset med samtliga lÄdor. Se bild för tidshÄllningen. Som sagt, detta Àr min första klocka och kunskaperna Àr begrÀnsat inom omrÄdet. Dock har jag tillrÀcklig kunskap för att tolka att tidshÄllningen var bra pÄ klockan, likasÄ amplitud som var Max 380. Hur ser jag över tidsreserven?
EF3D0DC2-D50B-46E6-A4DD-596F139AA44D.jpeg
380 i amp Àr absolut inte bra. Det Àr helt galet för mycket Àven med tavla uppÄt.
 

Madmaxzz

Breitling
Det jag gör nÀr jag köper en klocka Àr nÀmligen att jag har klockan pÄ armen tvÄ dagar i strÀck, medan jag ser över tidshÄllningen. Efter tvÄ dagar lÀgger jag ifrÄn mig klockan tills den stannat. Sedan rÀknar jag antal timmar det tickat frÄn det jag lagt ifrÄn mig klockan tills den stannat.
Perfekt. DÄ ser jag till att göra precis som du. AnvÀnt den nÀstan heldag idag och anvÀnder den heldag imorgon. Sen lÄter jag den ligga och kollar hur lÀnge den tickar!
 

Boozer_87

Panerai
Det jag gör nÀr jag köper en klocka Àr nÀmligen att jag har klockan pÄ armen tvÄ dagar i strÀck, medan jag ser över tidshÄllningen. Efter tvÄ dagar lÀgger jag ifrÄn mig klockan tills den stannat. Sedan rÀknar jag antal timmar det tickat frÄn det jag lagt ifrÄn mig klockan tills den stannat.
Missar jag nĂ„tt hĂ€r nu? Du "drar" vĂ€l inte igĂ„ng den genom att anvĂ€nda den i tvĂ„ dygn? Är vĂ€l bara vrida upp den "fullt" och lĂ€gga den direkt? Eller missar jag nĂ„tt?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Missar jag nĂ„tt hĂ€r nu? Du "drar" vĂ€l inte igĂ„ng den genom att anvĂ€nda den i tvĂ„ dygn? Är vĂ€l bara vrida upp den "fullt" och lĂ€gga den direkt? Eller missar jag nĂ„tt?
Nej du missar inte nÄgot, men jag vill kolla tidshÄllningen pÄ handleden(rörelse) ocksÄ och inte enbart vid stillastÄende.
 

Boozer_87

Panerai
Köpesannonserna brukar ju funka sÄdÀr, jag menar avlÀgsna din stÄlfisk till mig och man har en glad medlem ;) och kanske en ledsen ( i efterhand ) Crosswind Special kan ocksÄ vara intressant :angel:
 

Stenholm13

Cartier
Halloj alla breitling tokar, jag har en liten frÄga!
Om man eventuellt nÄgon gÄng skulle komma över en breitling super ocean steelfish, vad Àr rimligt att betala dÄ? Skiljer sÄklart, men ungefÀr vilket prisintervall Àr vettigt?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har fÄtt uppfattningen om att Breitling har anvÀnt sig vÀldigt mycket utav Valjoux 7750. 7750 har ju dagkomplikation, dock Àr det fÄ Breitlingmodeller som har det. Varför tar Breitling bort dagkomplikationen?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Halloj alla breitling tokar, jag har en liten frÄga!
Om man eventuellt nÄgon gÄng skulle komma över en breitling super ocean steelfish, vad Àr rimligt att betala dÄ? Skiljer sÄklart, men ungefÀr vilket prisintervall Àr vettigt?
15-20 ungefÀr beroende pÄ skick och tillbehör.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har fÄtt uppfattningen om att Breitling har anvÀnt sig vÀldigt mycket utav Valjoux 7750. 7750 har ju dagkomplikation, dock Àr det fÄ Breitlingmodeller som har det. Varför tar Breitling bort dagkomplikationen?
DesignskÀl som de flesta andra tillverkare antar jag. Vissa tar ju Àven bort datumfunktionen osv.
 

Acey99

Omega
Har inte följt med Bratte-priserna pÄ ett tag nu, men Àr inte cirka 27 tkr för denna rÀtt okej? Endast klocka. Ref A13358. Tar gÀrna input frÄn er proffs!

Screenshot_20200802_135604.jpg
Breitling Galactic
Synd att det saknas box & cert etc.
Finns ju Àven en likadan fullset pÄ Crono24 för ca 30k. Hade tittat nÀrmare pÄ den istÀllet och lagt ett bud!
 
Enligt instruktioner frÄn handlaren i Italien skulle klockan skickas nÀsta vecka. Till min förvÄning dök den upp idag och jag Àr överlycklig.
Det diskuterades fram och tillbaka privat och Àven lite input frÄn kamrater hör inne gÀllande priset för klockan, men landa i att köpa den Àndock. Kan bara sÀga sÄhÀr. Det var vÀldigt, vÀldigt lÀnge sedan jag blivit sÄhÀr exalterad över att Àga nÄgot nytt. Den Àr i perfekt skick och mötte alla förvÀntningar. Enstaka hairlines, inget mer Àn det att anmÀrka pÄ. Det kÀnns som att en dröm gÄtt i uppfyllelse. Förvisso lÄter det överdrivet men detta har varit en drömklocka och Àr sÄ jÀkla nöjd. Va inne en svÀng pÄ Nymans ur och Àven personalen dÀr tyckte den va slÄende vacker och i riktigt bra skick. Som första klockköp kÀnner jag mig nöjd och det var vÀrt att spendera dem extra tusenlapparna pÄ den. Nu Àr jag fast i trÀsket med klockor. NÄgot som jag aldrig trodde skulle hÀnda.

TyvÀrr tycker jag inte bilderna ger en rÀttvis bild av hur den ser ut, och har inte hunnit ta bÀttre Àn dem som bifogas. NÀr det Àr finare vÀder kommer bÀttre bilder.

Grattis till nyköp, de dÀr 39mm Chronomaterna Àr sÄ hÀrliga och de har gjort mig fast i Bratte trÀsket.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
DesignskÀl som de flesta andra tillverkare antar jag. Vissa tar ju Àven bort datumfunktionen osv.
Men Àr det dÄ inte billigare att köpa ett urverk utan dagkomplikation? SÄ slipper man pilla pÄ verken och stoppar direkt in i boetten istÀllet.
 
Senast Àndrad:
Topp