Laddar...
Nymansur

Den officiella Breitlingtråden

Diskussion i 'Diskussion' startad av svesam, 17 maj 2014.

1. maximuspro

maximuspro Brons

Från:
    Västsverige
    Läckert, två på forumet som har en likadan:)

Barricello gillar detta.
  2. Acey99

Acey99 Titan

Från:
    Göteborg
    Avengern har fått ett nytt sommarband :)

B2.

Orson, Pino, Watcharound och 6 andra gillar detta.
  3. Sgt Poppa

Sgt Poppa Silver

4. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Enligt instruktioner från handlaren i Italien skulle klockan skickas nästa vecka. Till min förvåning dök den upp idag och jag är överlycklig.
    Det diskuterades fram och tillbaka privat och även lite input från kamrater hör inne gällande priset för klockan, men landa i att köpa den ändock. Kan bara säga såhär. Det var väldigt, väldigt länge sedan jag blivit såhär exalterad över att äga något nytt. Den är i perfekt skick och mötte alla förväntningar. Enstaka hairlines, inget mer än det att anmärka på. Det känns som att en dröm gått i uppfyllelse. Förvisso låter det överdrivet men detta har varit en drömklocka och är så jäkla nöjd. Va inne en sväng på Nymans ur och även personalen där tyckte den va slående vacker och i riktigt bra skick. Som första klockköp känner jag mig nöjd och det var värt att spendera dem extra tusenlapparna på den. Nu är jag fast i träsket med klockor. Något som jag aldrig trodde skulle hända.

Tyvärr tycker jag inte bilderna ger en rättvis bild av hur den ser ut, och har inte hunnit ta bättre än dem som bifogas. När det är finare väder kommer bättre bilder.

Bifogade filer:

5. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Otroligt fin, grattis! Breitling är underskattat.
    Vad följde med, fullsett? Hur ser tidshållningen ut? Antar du ej hunnit se över tidsreserven, men gör det snarast.

6. Dsmo

Dsmo Plast

Denna bild har fått mig att börja leta efter en likadan :)

7. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Tack så mycket! Fullset med samtliga lådor. Se bild för tidshållningen. Som sagt, detta är min första klocka och kunskaperna är begränsat inom området. Dock har jag tillräcklig kunskap för att tolka att tidshållningen var bra på klockan, likaså amplitud som var Max 380. Hur ser jag över tidsreserven? EF3D0DC2-D50B-46E6-A4DD-596F139AA44D.

8. Berling

Berling Titan

Använd klockan tills den har fullt uppdrag, lägg den på en byrå och låt gå tills den stannat, håll koll på hur länge den gick :) Tung förstaklocka!! Ser superfin ut.

9. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Det jag gör när jag köper en klocka är nämligen att jag har klockan på armen två dagar i sträck, medan jag ser över tidshållningen. Efter två dagar lägger jag ifrån mig klockan tills den stannat. Sedan räknar jag antal timmar det tickat från det jag lagt ifrån mig klockan tills den stannat.

UTCetter och Madmaxzz gillar detta.
  10. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Tack så jätte mycket. Skall göra det!

SeikoZ gillar detta.
  11. JensBP

JensBP Brattlife

380 i amp är absolut inte bra. Det är helt galet för mycket även med tavla uppåt.

12. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Okej. Är det något jag borde kolla upp vidare och vad hade varit mer rimlig amp? Något jag bör oroa mig för?

13. Madmaxzz

Madmaxzz Plast

Perfekt. Då ser jag till att göra precis som du. Använt den nästan heldag idag och använder den heldag imorgon. Sen låter jag den ligga och kollar hur länge den tickar!

14. JensBP

JensBP Brattlife

Ställ in lift angle på 49 som 7750 har. Kan bero på det, och din klocka kanske är helt perfekt.

UTCetter gillar detta.
  15. Boozer_87

Boozer_87 Tantal

Missar jag nått här nu? Du "drar" väl inte igång den genom att använda den i två dygn? Är väl bara vrida upp den "fullt" och lägga den direkt? Eller missar jag nått?

Madmaxzz gillar detta.
  16. JensBP

JensBP Brattlife

Rimligt för en fin 7750 är runt 300.

UTCetter gillar detta.
  17. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Nej du missar inte något, men jag vill kolla tidshållningen på handleden(rörelse) också och inte enbart vid stillastående.

Madmaxzz gillar detta.
  18. Boozer_87

Boozer_87 Tantal

Jag förstår, tror nog du får vara övertydlig i detta fall. :)

Maxer och SeikoZ gillar detta.
  19. Eroll026

Eroll026 Titan

Från:
    Linköping
    Trevlig lördag! :)
    IMG_20200801_093315.

20. Boozer_87

Boozer_87 Tantal

Köpesannonserna brukar ju funka sådär, jag menar avlägsna din stålfisk till mig och man har en glad medlem ;) och kanske en ledsen ( i efterhand ) Crosswind Special kan också vara intressant :angel:

21. Stenholm13

Stenholm13 Titan

Halloj alla breitling tokar, jag har en liten fråga!
    Om man eventuellt någon gång skulle komma över en breitling super ocean steelfish, vad är rimligt att betala då? Skiljer såklart, men ungefär vilket prisintervall är vettigt?

22. Acey99

Acey99 Titan

Från:
    Göteborg
    Tackar!
    Supernöjd med klockan och så jäkla smidigt med microjusteringen på viklåset.
    Konstigt att Breitling inte utvecklat denna justering även på deras ordinarie länklås?

23. SeikoZ

SeikoZ Silver

Från:
    Stockholm
    Har fått uppfattningen om att Breitling har använt sig väldigt mycket utav Valjoux 7750. 7750 har ju dagkomplikation, dock är det få Breitlingmodeller som har det. Varför tar Breitling bort dagkomplikationen?

24. JensBP

JensBP Brattlife

15-20 ungefär beroende på skick och tillbehör.

25. Weberg

Weberg Silver

Från:
    INTE från Stockholm
    Har inte följt med Bratte-priserna på ett tag nu, men är inte cirka 27 tkr för denna rätt okej? Endast klocka. Ref A13358. Tar gärna input från er proffs!

Screenshot_20200802_135604.

driftig, Eroll026 och Leiflicious gillar detta.
  26. Karlsson

Karlsson Tantal

Cool, aldrig sett den där förr :bookworm:

Weberg gillar detta.
  27. JensBP

JensBP Brattlife

Designskäl som de flesta andra tillverkare antar jag. Vissa tar ju även bort datumfunktionen osv.

SeikoZ gillar detta.
  28. Acey99

Acey99 Titan

Från:
    Göteborg
    Breitling Galactic
    Synd att det saknas box & cert etc.
    Finns ju även en likadan fullset på Crono24 för ca 30k. Hade tittat närmare på den istället och lagt ett bud!

Weberg gillar detta.
  29. Weberg

Weberg Silver

Från:
    INTE från Stockholm
    Sedär, ja du tänker nog rätt. Tack! :)

30. DrDre

DrDre Platina

Det är svårt att se ngt annat skäl än estetiska.

Personligen tycker jag att de lyckas tränga ihop logotyp och dagfönstret rätt bra på Aviator men man har ändå valt att skippa dagen på Navitimer.

0F49C036-D992-4FD7-90C0-B1F8BE054720.

9FE59F0C-F524-400A-8337-71692E446CDE.

SeikoZ, Erkan, Nissestr och 2 andra gillar detta.
Mollstedt