• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

ironcastle

Patek
2-Faktor
Navitimer 806 re edition - puckat köp vÀl och kommer att sjunka som en sten i vÀrde och svÄrsÄld? KÀnner en konstig dragning till den...
80 tuss... Även om du fĂ„r rabatt sĂ„ tror jag att du fĂ„r köpa för att du Ă€lskar den. Annars bĂ€ttre att lĂ„ta bli. Kan inte tro att du kommer behöva hĂ„lla hĂ„rt i den som begagnad för att den annars springer ivĂ€g av sig sjĂ€lv...
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
80 tuss... Även om du fĂ„r rabatt sĂ„ tror jag att du fĂ„r köpa för att du Ă€lskar den. Annars bĂ€ttre att lĂ„ta bli. Kan inte tro att du kommer behöva hĂ„lla hĂ„rt i den som begagnad för att den annars springer ivĂ€g av sig sjĂ€lv...
Nej precis - sÄ jag tÀnker ocksÄ. Egentligen Àr det ju en helt idiotisk klocka. Sammanfattar ju hela denna hobby iofs. Kanske bÀttre med en standard nav...
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
SĂ„ hĂ€r blev resultatet. En 43mm ”standardnavi”. Direkt frĂ„n Breitling sĂ„ helt sprillans ny. Fin rabatt och bara lite mer Ă€n vad LW tar för sina begagnade. Glad. Och kolla vilka coola manschettknappar. De fungerar och kan dras upp. Hur ofta ska jag serva dessa?

0970A26C-B2FD-4D9E-8292-7D2516197F6D.jpeg
6EC1B9F4-DFD4-4A36-8F52-9BF82A032329.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r blev resultatet. En 43mm ”standardnavi”. Direkt frĂ„n Breitling sĂ„ helt sprillans ny. Fin rabatt och bara lite mer Ă€n vad LW tar för sina begagnade. Glad. Och kolla vilka coola manschettknappar. De fungerar och kan dras upp. Hur ofta ska jag serva dessa?

0970A26C-B2FD-4D9E-8292-7D2516197F6D.jpeg
6EC1B9F4-DFD4-4A36-8F52-9BF82A032329.jpeg
Grattis! Waaaaay better than the re-edition!
Skitsnygg!
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r blev resultatet. En 43mm ”standardnavi”. Direkt frĂ„n Breitling sĂ„ helt sprillans ny. Fin rabatt och bara lite mer Ă€n vad LW tar för sina begagnade. Glad. Och kolla vilka coola manschettknappar. De fungerar och kan dras upp. Hur ofta ska jag serva dessa?

0970A26C-B2FD-4D9E-8292-7D2516197F6D.jpeg
6EC1B9F4-DFD4-4A36-8F52-9BF82A032329.jpeg

Gratulerar! Ett utmÀrkt val som egentligen borde vara sjÀlvklart i din yrkeskategori. :)
 

DrDre

Patek
SĂ„ hĂ€r blev resultatet. En 43mm ”standardnavi”. Direkt frĂ„n Breitling sĂ„ helt sprillans ny. Fin rabatt och bara lite mer Ă€n vad LW tar för sina begagnade. Glad. Och kolla vilka coola manschettknappar. De fungerar och kan dras upp. Hur ofta ska jag serva dessa?

0970A26C-B2FD-4D9E-8292-7D2516197F6D.jpeg
6EC1B9F4-DFD4-4A36-8F52-9BF82A032329.jpeg

Grattis! En klassiker man aldrig tröttnar pÄ och som aldrig blir omodern.
 
Hur Àr kvaliteten pÄ Breitlings Pro Diver 3 gummi? Vore kul att prova men Àr kluven om det Àr vÀrt pengarna?

Finns ju t.ex. Zuludivergummi med spÀnne för en femhundring vilket Àr 1/10 av vad Breitlings motsvarande verkar gÄ för?

breitling-black-rubber-strap-22-20-152s-38.jpg
zul-bon-300-hsn-bk.jpg
 

Acey99

Omega
SĂ„ hĂ€r blev resultatet. En 43mm ”standardnavi”. Direkt frĂ„n Breitling sĂ„ helt sprillans ny. Fin rabatt och bara lite mer Ă€n vad LW tar för sina begagnade. Glad. Och kolla vilka coola manschettknappar. De fungerar och kan dras upp. Hur ofta ska jag serva dessa?

0970A26C-B2FD-4D9E-8292-7D2516197F6D.jpeg
6EC1B9F4-DFD4-4A36-8F52-9BF82A032329.jpeg

Grattis till en mycket fin klocka!
Tror inte du behöver bekymra dig för nÄgon extrem vÀrdeminskning, utan tror tvÀrtom att denna modell kommer bli (Àn mer) eftertraktad om nÄgra Är:cigar::breitling:
 

Acey99

Omega
Hur Àr kvaliteten pÄ Breitlings Pro Diver 3 gummi? Vore kul att prova men Àr kluven om det Àr vÀrt pengarna?

Finns ju t.ex. Zuludivergummi med spÀnne för en femhundring vilket Àr 1/10 av vad Breitlings motsvarande verkar gÄ för?

breitling-black-rubber-strap-22-20-152s-38.jpg
zul-bon-300-hsn-bk.jpg

Äger bĂ„da varianterna och Ă€r toknöjd.
Breitlings gummin Àr jÀkligt bra! Men med det sagt, sÄ Àr Zuludiver banden inte dÄliga pÄ nÄgot sÀtt.
Det som skiljer mest Àr lÄsen, dÀr Breitling har lagt lite mer krut pÄ material, detaljnivÄ och finish.
Man skulle kunna uttrycka det som att Zuludiver Àr lite mer prisvÀrda..
 

DrDre

Patek
Hur Àr kvaliteten pÄ Breitlings Pro Diver 3 gummi? Vore kul att prova men Àr kluven om det Àr vÀrt pengarna?

Finns ju t.ex. Zuludivergummi med spÀnne för en femhundring vilket Àr 1/10 av vad Breitlings motsvarande verkar gÄ för?

breitling-black-rubber-strap-22-20-152s-38.jpg
zul-bon-300-hsn-bk.jpg

Deras gummiband Àr faktiskt inte sÄ dyra som man kan tro. DÀremot tar de rÀtt bra betalt för spÀnnet (och viklÄsen Àr obscent dyra, de vÀrsta kostar nÀstan femsiffrigt).

https://www.breitling.com/se-en/straps/?&page=3
 

SnÄlisen

Omega
Paneristi
Hur Àr kvaliteten pÄ Breitlings Pro Diver 3 gummi? Vore kul att prova men Àr kluven om det Àr vÀrt pengarna?

Finns ju t.ex. Zuludivergummi med spÀnne för en femhundring vilket Àr 1/10 av vad Breitlings motsvarande verkar gÄ för?

breitling-black-rubber-strap-22-20-152s-38.jpg
zul-bon-300-hsn-bk.jpg

Tycker den Àr vÀldigt bra och prisvÀrd. Det Àr spÀnnena som inte Àr lika prisvÀrda.
 
Deras gummiband Àr faktiskt inte sÄ dyra som man kan tro. DÀremot tar de rÀtt bra betalt för spÀnnet (och viklÄsen Àr obscent dyra, de vÀrsta kostar nÀstan femsiffrigt).

https://www.breitling.com/se-en/straps/?&page=3
Har sett det och lekt med tanken att köpa deras egna viklÄsgummi men snÄla in och vÀlja ett separat viklÄs.

Min Colt 41 har 20mm mellan bandhornen. Är jag korrekt i att Breitlings gummi smalnar av till 18mm vid viklĂ„set?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Har sett det och lekt med tanken att köpa deras egna viklÄsgummi men snÄla in och vÀlja ett separat viklÄs.

Min Colt 41 har 20mm mellan bandhornen. Är jag korrekt i att Breitlings gummi smalnar av till 18mm vid viklĂ„set?
Det stÀmmer bra! 20-18. Pro 3 Àr bra, har nyligen bestÀllt ett frÄn den lokala adn. Kostar runt en 500:- utan lÄs, med lite rabatt
 
Topp