• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
38A0ED85-8581-4AD3-B436-A237F3D33A5A.jpeg

Kör vÀl ett foto till dÄ.
Breitling Endurance @Dixie
Lite kul ÀndÄ :)
 

Simon.x

Rolex
Har sett det och lekt med tanken att köpa deras egna viklÄsgummi men snÄla in och vÀlja ett separat viklÄs.

Min Colt 41 har 20mm mellan bandhornen. Är jag korrekt i att Breitlings gummi smalnar av till 18mm vid viklĂ„set?
Hej jag har inte anvÀnt den som du har bild pÄ.
Endast gummit samt Breitlings orginal viklÄs.
PÄ dom lite nyare :breitling: med pvd sÄ Àr viklÄset lÄset 20mm tror 18mm har utgÄtt.
Jag har en 1 över i dlc blacksteal i ny skick ny pris Àr lite över 7500kr :D

se blid



//Simon
 
Senast Àndrad:

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Just hemkommen frÄn service och polering.
Nu vÀntar jag pÄ papper och kvitto frÄn urmakaren, sen kommer de upp för försÀljning hÀr pÄ KS.

Edit: Är 14 kkr för SuperOcean och 16.5kkr för Chronomaten lĂ€mpligt? Inga tillbehör mer Ă€n en extra lĂ€nkbit var.
33AF38A7-D9A2-4F12-981B-A60E0D30E68C.jpeg
 

DrDre

Patek
Just hemkommen frÄn service och polering.
Nu vÀntar jag pÄ papper och kvitto frÄn urmakaren, sen kommer de upp för försÀljning hÀr pÄ KS.

Edit: Är 14 kkr för SuperOcean och 16.5kkr för Chronomaten lĂ€mpligt? Inga tillbehör mer Ă€n en extra lĂ€nkbit var.
33AF38A7-D9A2-4F12-981B-A60E0D30E68C.jpeg

För Chronomaten tycker jag att det lÄter som ett rimligt pris dÀr bÄda parter bör kunna kÀnna sig nöjda. Superocean har jag för dÄlig koll pÄ.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Just hemkommen frÄn service och polering.
Nu vÀntar jag pÄ papper och kvitto frÄn urmakaren, sen kommer de upp för försÀljning hÀr pÄ KS.

Edit: Är 14 kkr för SuperOcean och 16.5kkr för Chronomaten lĂ€mpligt? Inga tillbehör mer Ă€n en extra lĂ€nkbit var.
33AF38A7-D9A2-4F12-981B-A60E0D30E68C.jpeg
KĂ€nns rimligt.

Blir det Ànnu rimligare sÄ Àr ju superocean lite eggande. Varför ska du sÀlja en sÄ bra beater?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Den första hydronaut Àr det bÀsta tudor gjort.
Nu Àr ju detta fel trÄd, men vad fÄr dig att tycka sÄ?
Jag hade kunnat tÀnka mig den tidigare i mitt klockliv, men dÄ för att den Àr av rÀtt mÀrke samtidigt som den Àr billig. Köpa idag?, not so much. I min bok finns det MYCKET Tudor gjort som Àr avsevÀrt mycket bÀttre.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu Àr ju detta fel trÄd, men vad fÄr dig att tycka sÄ?
Jag hade kunnat tÀnka mig den tidigare i mitt klockliv, men dÄ för att den Àr av rÀtt mÀrke samtidigt som den Àr billig. Köpa idag?, not so much. I min bok finns det MYCKET Tudor gjort som Àr avsevÀrt mycket bÀttre.
Tyckt det sen den slĂ€pptes. Den har egen stil trots att man ser rolex-dna i grunden. VĂ€ldigt lyckad modell som Ă€r Ă€nnu mer lyckad pĂ„ sin fina lĂ€nk. Även modellen med kolfibertavlan Ă€r bra. En riktigt bra stĂ„lklocka pĂ„ alla vis.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tyckt det sen den slĂ€pptes. Den har egen stil trots att man ser rolex-dna i grunden. VĂ€ldigt lyckad modell som Ă€r Ă€nnu mer lyckad pĂ„ sin fina lĂ€nk. Även modellen med kolfibertavlan Ă€r bra. En riktigt bra stĂ„lklocka pĂ„ alla vis.
För mig kĂ€nns den rĂ€tt off-side med sin mĂ€rkliga vridring, i vissa fall kolfibertavlan, men kanske framför allt visarna. För mig ÄR Tudor flinga-visare. Den hĂ€r har nĂ„t som mest ser konstigt ut. FĂ„r en kĂ€nsla av Reveu Thommen-dykare nĂ€r jag ser den. Just den var förvisso mitt livs största klockflopp, och Ă€r inte ens sĂ€rskilt lik. Men Ă€ndĂ„.
MĂ€rklig modell.
Lite roligt att klockorna kan uppfattas sÄ olika ÀndÄ.
 
Topp