• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Simon.x

Rolex
Pssst @Simon.x jag har en manligare sökare Àn dig. :)
2CAEAF75-36C6-469B-B37D-165DFE0FB10C.jpeg

Lena PH vill nog ha den tillbax :D Àr det en minicall ? Jag testade min Àr aktiv i daxlÀget ASG :hilarious:
IMG_1388.JPG


IMG_1389.JPG

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Lena PH vill nog ha den tillbax :D Àr det en minicall ? Jag testade min Àr aktiv i daxlÀget ASG :hilarious:
IMG_1388.JPG


IMG_1389.JPG

//Simon
Min funkar med. Jag har en likadan som din ocksÄ nÄgonstans, men den har jag skrapat bort numret pÄ och det har jag sÄklart glömt pÄ 25 Är sÄ den Àr vÀrdelös numera.

Btw det var Lili & sussi som glömde den ;)
 

Simon.x

Rolex
Min funkar med. Jag har en likadan som din ocksÄ nÄgonstans, men den har jag skrapat bort numret pÄ och det har jag sÄklart glömt pÄ 25 Är sÄ den Àr vÀrdelös numera.

Btw det var Lili & sussi som glömde den ;)

Jo det var ju standard att skrapa dessa men pÄ min som nu sitter under Pc skÀrmen sÄ fanns det nr kvar :D missade denna

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jo det var ju standard att skrapa dessa men pÄ min som nu sitter under Pc skÀrmen sÄ fanns det nr kvar :D missade denna

//Simon
Iof Àr alla dessa rÀtt vÀrdelösa oavsett. GratistjÀnsten minicall har ju inte tÀckning överallt. FÄr man ett nummer nÀr man Àr utan tÀckning sÄ spar inte gratistjÀnsten det och det kommer aldrig fram nÄgonsin. Helt vÀrdelöst. Man var ju tvungen att ha extra abonnemang för att nÀtet skulle spara numret och skicka nÀr personsökaren kommer tillbaka till tÀckning. Minns att det kunde skapa en del förvirring och irritation, "Men jag beepa ju dig tvÄ gÄnger ju varför svarar du inte" "Ehhh va?"....
 

Simon.x

Rolex
Iof Àr alla dessa rÀtt vÀrdelösa oavsett. GratistjÀnsten minicall har ju inte tÀckning överallt. FÄr man ett nummer nÀr man Àr utan tÀckning sÄ spar inte gratistjÀnsten det och det kommer aldrig fram nÄgonsin. Helt vÀrdelöst. Man var ju tvungen att ha extra abonnemang för att nÀtet skulle spara numret och skicka nÀr personsökaren kommer tillbaka till tÀckning. Minns att det kunde skapa en del förvirring och irritation, "Men jag beepa ju dig tvÄ gÄnger ju varför svarar du inte" "Ehhh va?"....

Jo det var nog skrÀp redan dÄ. Men jag hade telefon passning pÄ Gsm en som tog upp anteckningar pÄ den tiden sÄ man fick sÄlla vart man skulle ringa eller inte :hilarious:

//Simon
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Men snÀlla, anvÀnd Globen om du gör det. Det Àr ingen reklam utan ett krasst konstaterande att jag inte har sett nÄgon annan i Sverige som kunnat borsta bra och rakt.
Jo, som sagt sÄ Àr jag sugen men det sitter hÄrt inne att lÄta nÄgon gÄ loss med trissan pÄ en helt ny BreitlinglÀnk :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
De gör det sÄ jÀkla bra att det Àr otroligt.
Jag har luppat den dÀr och den Àr nÀra factory. De har samma kornstorlek som breitling sjÀlva har de berÀttat + Àr duktiga, dÄ blir det bra.

Det enda som Àr att man inte kommer helt ner mellan lÀnkbitarna sÄ om du böjer lÀnkbitarna sÄ kan du se lite polerat emellan, men det Àr inget som syns om man inte just gör sÄ.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
AlltsÄ jag vet inte. Jag chansade lite. Kanske lika gÀrna Àr 2000? :)
NÀr ni ÀndÄ gissar sÄ gör jag det med.
M t p jobbet vad det innebÀr, det gÄr fort att göra det dÀr, i synnerhet om man utgÄr frÄn en ny lÀnk som inte behöver poleras innan, sÄ undrar jag om det kostar mer Àn en tusing. Med rÀtt handlag och utrustning gÄr det pÄ ett killevipp.
Blir kul att höra svaret.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mjukt och rundpolerat ala Italiensk handlare pÄ c24 ska det va! :)
SkÀmt Äsido tÄls ju iallafall Breitling att poleras ganska bra dÄ de oftast har ganska runt case, jÀmfört med Rolex iallafall. SÄ lÀnge de inte rundar bezel och skorsten.

Det Àr kul med rolex-Àgare som sÄ gÀrna vill ha breitling sÄ de fixar breitling-luggar som nedan... ;)
4A05B056-F6DF-472A-8B59-A796F0AFFD06.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
SkÀmt Äsido tÄls ju iallafall Breitling att poleras ganska bra dÄ de oftast har ganska runt case, jÀmfört med Rolex iallafall. SÄ lÀnge de inte rundar bezel och skorsten.

Det Àr kul med rolex-Àgare som sÄ gÀrna vill ha breitling sÄ de fixar breitling-luggar som nedan... ;)
4A05B056-F6DF-472A-8B59-A796F0AFFD06.jpeg
Ja exakt. Jag tycker det brukar vara svÄrt att se att caset Àr polerat tack vare de tacksamma formerna. DÀremot lÀnkar och clasp kan ju vara ganska rundade.

Även mĂ€rkt vĂ€ldigt stor skillnad mellan de piltolĂ€nkar jag Ă€gt. Skiljer vĂ€ldigt mycket hur stretchade de Ă€r. Även om breitlings lĂ€nkar verkar klara sig bra jĂ€mfört med mĂ„nga andra
 
Topp