• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrKlocka

Audemars
SkÀmt Äsido tÄls ju iallafall Breitling att poleras ganska bra dÄ de oftast har ganska runt case, jÀmfört med Rolex iallafall. SÄ lÀnge de inte rundar bezel och skorsten.

Det Àr kul med rolex-Àgare som sÄ gÀrna vill ha breitling sÄ de fixar breitling-luggar som nedan... ;)
4A05B056-F6DF-472A-8B59-A796F0AFFD06.jpeg
VadÄ.. Synlig borstning pÄ bandhorn = opolerat.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja exakt. Jag tycker det brukar vara svÄrt att se att caset Àr polerat tack vare de tacksamma formerna. DÀremot lÀnkar och clasp kan ju vara ganska rundade.

Även mĂ€rkt vĂ€ldigt stor skillnad mellan de piltolĂ€nkar jag Ă€gt. Skiljer vĂ€ldigt mycket hur stretchade de Ă€r. Även om breitlings lĂ€nkar verkar klara sig bra jĂ€mfört med mĂ„nga andra
Min skönaste pilotlĂ€nk Ă€r ”italienpolerad”, den har jag pĂ„ yachting.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Ska bli intressant nÀr Breitling öppnar sin egna butik i Stockholm att se hur marknaden Àndras, vilka ADs som fÄr vara kvar!
Jag förstÄr att det pÄverkar hur mÄnga AD lÀr finnas kvar i staden och kanske till och med nÀrliggande stÀder. Men hur skulle försÀljningen/marknaden pÄverkas?
 

Rulle

Audemars
Jag förstÄr att det pÄverkar hur mÄnga AD lÀr finnas kvar i staden och kanske till och med nÀrliggande stÀder. Men hur skulle försÀljningen/marknaden pÄverkas?
blir kanske svÄrare att fÄ rabatter pga strÀngare ton ifrÄn breitling pga att deras egna butik inte vill att alla gÄr in och prövar för att sen traska bort till tex krons eller vem.de nu Àr som aÀljer breitling dör i innerstan

jag Àr lÄngt ifrÄn kunnig hÀr men breitling försöker ju att höjja mÀrkets status med sina egna butiker och en jÀdra massa giveaways hit Ä dit
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
blir kanske svÄrare att fÄ rabatter pga strÀngare ton ifrÄn breitling pga att deras egna butik inte vill att alla gÄr in och prövar för att sen traska bort till tex krons eller vem.de nu Àr som aÀljer breitling dör i innerstan

jag Àr lÄngt ifrÄn kunnig hÀr men breitling försöker ju att höjja mÀrkets status med sina egna butiker och en jÀdra massa giveaways hit Ä dit
Okej, mindre/inge rabatt frÄn butik => andrahandsvÀrdet pÄ Breitling gÄr upp ju?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
HallÄ, har ett sprillans viklÄs till min Nav. Svinbra frÄnsett att det gÄr upp liiiite för lÀtt. Det gÄr vÀl inte att spÀnna/tighta till om jag förstÄr konstruktionen rÀtt...? Det Àr lÄset utan knappar som hör till lÀder/alligatorbandet....
 
Tjena!

Jag har lagt ögonen pÄ en Breitling Superocean Heritage II 42mm.
Ni som har lite erfarenhet kring Breitling, vart tror ni att man kan köpa den för bÀst pris och vad Àr rimligt att betala (helst ny)?
PÄ Chrono24 har jag lyckats hitta den för 34k pÄ mesh. Tror ni att det finns nÄgon AD i Stockholm som skulle kunna matcha detta?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tjena!

Jag har lagt ögonen pÄ en Breitling Superocean Heritage II 42mm.
Ni som har lite erfarenhet kring Breitling, vart tror ni att man kan köpa den för bÀst pris och vad Àr rimligt att betala (helst ny)?
PÄ Chrono24 har jag lyckats hitta den för 34k pÄ mesh. Tror ni att det finns nÄgon AD i Stockholm som skulle kunna matcha detta?
SvÄrt att svara pÄ. Bara ringa runt till olika AD skulle jag sÀga.
 

SnÄlisen

Omega
Paneristi
blir kanske svÄrare att fÄ rabatter pga strÀngare ton ifrÄn breitling pga att deras egna butik inte vill att alla gÄr in och prövar för att sen traska bort till tex krons eller vem.de nu Àr som aÀljer breitling dör i innerstan

jag Àr lÄngt ifrÄn kunnig hÀr men breitling försöker ju att höjja mÀrkets status med sina egna butiker och en jÀdra massa giveaways hit Ä dit

VadÄ, jag kan ta en. Var anmÀler man sig?
 
Topp