• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Maxer

Audemars
2-Faktor
Gaska upp er nu, det Àr fredag! Trevlig helg!
20200223_125723.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Endast bytesförslag, förstÄr ej varför. Tycker mitt pris Àr bra, dÄ klockan Àr nyservad. Men det Àr vÀldigt segt pÄ K&S, klockor som vanligtvis skulle gÄ ganska omgÄende Àr kvar och bumpas jÀmt. Ska lÀgga upp klockan pÄ blocket imorgon, sÄ fÄr vi se.

Annars kan jag alltid byta tavla till en orange för 4520kr inklusive tÀthetsservice plus visare. ;)
0B5E8DF4-1645-4DB2-A42E-8C118F97585B.png
Jag tror din konstiga text skrÀmmer vissa:


Jag sÀljer helst klockan F2F i Stockholm. Kan ocksÄ överlÀmna klockan till en bekant som i sin tur kan skicka klockan till dig.
Ska jag personligen frakta klockan sĂ„ fraktar jag endast med Postnords ”VĂ€rde”, dĂ„ Ă€r klockan försĂ€krad. AnvĂ€nt mig av denna tjĂ€nst tre gĂ„nger tidigare, kostat mig 330kr alla gĂ„nger. Jag tar ej ansvar för postens slarv.

1. Ska en kompis skicka klockan? Men kanske du personligen? Vad menas? Otydligt.

2. Varför ansvarar du inte för postens slarv? Det Àr sÀljaren som kan göra eventuell reklamation för försÀkrade produkter och helt sÀljarens ansvar, köparen kan inte göra nÄgonting mot posten om en vara kommer bort dÄ det inte Àr denne som har avtal med postnord.

Jag skulle faktiskt inte köpa nÄgot per post av nÄgon med en text som denna.

Ps. Postnord har en ny tjÀnst, Rek Extra, som tÀcker upp till 25000 och Àr lite billigare Àn VÀrde som tÀcker upp till 50000.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor

DrDre

Patek
vad pratar du om?
jag pratar om nÀr dom tog bort vingarna och ersÀtte den det trÄkiga b't

Jag pratar om att det fanns Navitimers lÄngt innan det fanns vingar och i alla fall jag tycker knappast att dessa Vinglösa Àr "fucked" designmÀssigt. Det har Àven funnits massor Navitimers i moden tid (innan Kern) utan vingar, vars design jag inte heller tycker Àr "fucked". Se nedan t.ex.
F5454BBE-C72A-42A8-A528-25C5EDA24C1C.jpeg

4E92DAA7-665E-4545-9A18-BBE80B784EB5.jpeg
 

Rulle

Audemars
Jag pratar om att det fanns Navitimers lÄngt innan det fanns vingar och i alla fall jag tycker knappast att dessa Vinglösa Àr "fucked" designmÀssigt. Det har Àven funnits massor Navitimers i moden tid (innan Kern) utan vingar, vars design jag inte heller tycker Àr "fucked". Se nedan t.ex.
F5454BBE-C72A-42A8-A528-25C5EDA24C1C.jpeg

4E92DAA7-665E-4545-9A18-BBE80B784EB5.jpeg
jo men hÀr pratar du ju om en subkategori i montbrilliant serien...

Àven chronomaten och aerospace har varit navitimers om vi ska dra det sÄ lÄngt

jag syftade sÄ klart pÄ den klassiska navitimern.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Var in pÄ Kents och testade lite nytt. Mina reflektioner:

Chronomaten kÀndes inte lika stor som jag förestÀllt mig frÄn att sett diverse recensioner. Blev positivt överraskad, lÀnken Àr riktigt trevlig.
20200925_125151.jpg

Soh2 i blÄ tvÄton, jÀvlar sÄ snygg den Àr!! Hade den svarta tt tidigare, den hÀr Àr mycket bÀttre!
20200925_125824.jpg

Endurance Pro sitter bra pÄ handleden, ingen liten klocka men ser större ut pÄ bilden Àn den Àr i verkligheten. LÀtt som en fjÀder.
20200925_125254.jpg
 

skyseeker

Rolex
jo men hÀr pratar du ju om en subkategori i montbrilliant serien...

Àven chronomaten och aerospace har varit navitimers om vi ska dra det sÄ lÄngt

jag syftade sÄ klart pÄ den klassiska navitimern.
Navitimern lanserades 1952! DĂ„ fanns det inga vingar hos Breitling ;) Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ Ă„rtal och vilken modell som var först med vingar?
 

DrDre

Patek
Navitimern lanserades 1952! DĂ„ fanns det inga vingar hos Breitling ;) Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ Ă„rtal och vilken modell som var först med vingar?

Jag vet inte exakt vilken modell eller Är, men jag kan inte pÄminna mig att jag sett nÄgon Breitling med vingar pre-Schneider (som tog över i slutet av 70-talet). Precis i början av Schneiders period slÀppte de rÀtt mkt och rÀtt udda (och tidstypiska) modeller dÀr man tog ut svÀngarna rejÀlt. Dessa Àr ju rÀtt roliga och visst kan man se spÄr av det som sedan skulle bli Chronomat.
B2C61D8B-3CDA-4CFA-A101-14C7AD4461A8.jpeg
7AA544D9-8EC8-4D58-BE8D-69DC2813FDB1.jpeg
 
Senast Àndrad:

Simon.x

Rolex
Jag vet inte exakt vilken modell eller Är, men jag kan inte pÄminna mig att jag sett nÄgon Breitling med vingar pre-Schneider (som tog över i slutet av 70-talet). Precis i början av Schneiders period slÀppte de rÀtt mkt och rÀtt udda (och tidstypiska) modeller dÀr man tog ut svÀngarna rejÀlt. Dessa Àr ju rÀtt roliga och visst kan man se spÄr av det som sedan skulle bli Chronomat.
B2C61D8B-3CDA-4CFA-A101-14C7AD4461A8.jpeg
7AA544D9-8EC8-4D58-BE8D-69DC2813FDB1.jpeg

Hoppsan detta Àr jag glad att ha missat 70 talets LSD fester :hilarious: :eek: :nailbiting:

//Simon
 

skyseeker

Rolex
Jag vet inte exakt vilken modell eller Är, men jag kan inte pÄminna mig att jag sett nÄgon Breitling med vingar pre-Schneider (som tog över i slutet av 70-talet). Precis i början av Schneiders period slÀppte de rÀtt mkt och rÀtt udda (och tidstypiska) modeller dÀr man tog ut svÀngarna rejÀlt. Dessa Àr ju rÀtt roliga och visst kan man se spÄr av det som sedan skulle bli Chronomat.
B2C61D8B-3CDA-4CFA-A101-14C7AD4461A8.jpeg
7AA544D9-8EC8-4D58-BE8D-69DC2813FDB1.jpeg
Vet att jag sökte svar pÄ frÄgan för ett par Är sedan och det var inte helt lÀtt att hitta svar pÄ den frÄgan...
Nu nÀr jag söker igen verkar det vara sÄ att Chronomaten som lanserades -84 var först ut med vingar...! FÄr undersöka detta nÀrmare :rolleyes: NÄgot ska man ju ha helgen till ;)
 

Simon.x

Rolex
Vet att jag sökte svar pÄ frÄgan för ett par Är sedan och det var inte helt lÀtt att hitta svar pÄ den frÄgan...
Nu nÀr jag söker igen verkar det vara sÄ att Chronomaten som lanserades -84 var först ut med vingar...! FÄr undersöka detta nÀrmare :rolleyes: NÄgot ska man ju ha helgen till ;)

HÀr har du en lÀnk --> https://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml
Lycka till med studierna ;)

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
jo men hÀr pratar du ju om en subkategori i montbrilliant serien...

Àven chronomaten och aerospace har varit navitimers om vi ska dra det sÄ lÄngt

jag syftade sÄ klart pÄ den klassiska navitimern.
Den klassiska Navitimern har inga vingar. Ingen Breitling som har gjorts av familjen Breitling har Schneider-vingar.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Var in pÄ Kents och testade lite nytt. Mina reflektioner:

Chronomaten kÀndes inte lika stor som jag förestÀllt mig frÄn att sett diverse recensioner. Blev positivt överraskad, lÀnken Àr riktigt trevlig.
20200925_125151.jpg

Soh2 i blÄ tvÄton, jÀvlar sÄ snygg den Àr!! Hade den svarta tt tidigare, den hÀr Àr mycket bÀttre!
20200925_125824.jpg

Endurance Pro sitter bra pÄ handleden, ingen liten klocka men ser större ut pÄ bilden Àn den Àr i verkligheten. LÀtt som en fjÀder.
20200925_125254.jpg
Nr 1 har jag, nr 3 funderar jag pÄ att skaffa men fan nr 2 visste jag inte att jag behöver (snygg som satan)! :cigar:
 

Rulle

Audemars
Jag vet inte exakt vilken modell eller Är, men jag kan inte pÄminna mig att jag sett nÄgon Breitling med vingar pre-Schneider (som tog över i slutet av 70-talet). Precis i början av Schneiders period slÀppte de rÀtt mkt och rÀtt udda (och tidstypiska) modeller dÀr man tog ut svÀngarna rejÀlt. Dessa Àr ju rÀtt roliga och visst kan man se spÄr av det som sedan skulle bli Chronomat.
B2C61D8B-3CDA-4CFA-A101-14C7AD4461A8.jpeg
7AA544D9-8EC8-4D58-BE8D-69DC2813FDB1.jpeg
detta Àr nog enda chronomaten som Àr ok att ha om man ska ha en chronomat utan vingar!
20191123_162645.jpg


och dÄ mÄste man sÄ klart ha tvÄ styckna av dessa sÄ man sÀkrar framtida bruk
20190927_210715.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jag tror din konstiga text skrÀmmer vissa:


Jag sÀljer helst klockan F2F i Stockholm. Kan ocksÄ överlÀmna klockan till en bekant som i sin tur kan skicka klockan till dig.
Ska jag personligen frakta klockan sĂ„ fraktar jag endast med Postnords ”VĂ€rde”, dĂ„ Ă€r klockan försĂ€krad. AnvĂ€nt mig av denna tjĂ€nst tre gĂ„nger tidigare, kostat mig 330kr alla gĂ„nger. Jag tar ej ansvar för postens slarv.

1. Ska en kompis skicka klockan? Men kanske du personligen? Vad menas? Otydligt.

2. Varför ansvarar du inte för postens slarv? Det Àr sÀljaren som kan göra eventuell reklamation för försÀkrade produkter och helt sÀljarens ansvar, köparen kan inte göra nÄgonting mot posten om en vara kommer bort dÄ det inte Àr denne som har avtal med postnord.

Jag skulle faktiskt inte köpa nÄgot per post av nÄgon med en text som denna.

Ps. Postnord har en ny tjÀnst, Rek Extra, som tÀcker upp till 25000 och Àr lite billigare Àn VÀrde som tÀcker upp till 50000.
Tack, nu Àndrad. Köpte en klocka hÀr pÄ forumet för lÀnge sedan. Fick paketet men tom. Det var jag som köpare som fick springa runt, ringa och mejla Postnord. Men om det Àr jag som sÀljare som kan göra en reklamation sÄ sjÀlvklart Àr det dÄ pÄ mitt ansvar.
 
Topp